Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #501  
Oud 17 juli 2004, 08:13
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Blijft mijn T3 eigenlijk aan als MapSonic mij in de auto de weg wijst, of moet ik nog een "Always on hackje" installeren?
Met citaat reageren
  #502  
Oud 17 juli 2004, 21:47
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
als de route eenmaal bepaald is en je in de navigation mode staat dan blijft de T3 aan
Met citaat reageren
  #503  
Oud 18 juli 2004, 15:48
gjhartwich gjhartwich is offline
Lid
Voornaam: Gert-Jan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 19
Citaat:
Op 15-07-2004, om 12:29 heeft Rup. dit gezegd in bericht #500
Het crashprobleem houdt nog even stand.

Ik kwam er zojuist achter dat m'n T3 ook een Fatal exeption en bijbehorende soft-reset geeft als ik naar een adres probeer te navigeren zonder een vertrekpunt te selecteren. Wellicht dat MapSonic dan ook bluetooth probeert te "enablen" en probeert te connecten met de muis. De muis stond aan en had een fix (aan de lampjes op de muis te zien).

Update:
Ik heb het probleem ook aan Michelin en de PDA shop voorgelegt. De PDA shop is momenteel bezig met het zoeken naar een oplossing.
Ik heb nu plotseling ook ditzelfde probleem. Ik ben me vast aan het voorbereiden op mijn vakantie naar Engeland en daarvoor heb ik een vrij grote kaart gemaakt (180MB). Zodra ik die kaart inlees geeft het aanraken van de klok onderin het scherm (om de schermhelderheid aan te passen) en het aanraken van het bluetooth icoontje ook een fatal error. De kaart van Nederland (bij mij 80MB) geeft geen problemen.
Ik ben nu teuggegaan van versie 1.3.2 naar 1.3 en die doet het met de grote en de kleinere kaart wel goed.

Ik heb dit ook net via een mailtje aan Viamichelin doorgegeven. Ik ben benieuwd wanneer de volgende patch komt..
Met citaat reageren
  #504  
Oud 19 juli 2004, 16:39
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik kreeg het volgende antwoord van Michelin:

Citaat:
Dear Sir,

Thank you for your message and your interest in ViaMichelin and our products.

We would like to inform you that you have to click on the clock on your PDA
screen. Go then on "remove program". Then you will see a list with all programs.
Choose "cache bluethooth" and delete it. Then go on "ok". Please try again to
choose the GPS on GPS parameter in MapSonic.

If the problem persists, please contact the after sale service of your GPS,
because our support is limited on our software products.

We hope we could provide you with enough information to answer your request. If
you have any other question, please do not hesitate to contact us.

Yours faithfully,

- Customer Relations Department -
Ik heb dit gedaan en het probleem is opgelost! Hoera!
En ik ben niet al m'n bluetooth instellingen kwijt na het verwijderen!

Laatst gewijzigd door Rup.; 19 juli 2004 om 16:47.
Met citaat reageren
  #505  
Oud 27 juli 2004, 13:14
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Van Perfect Passenger naar MapSonic

Gisteren ontving ik MapSonic 1.3 en heb het (natuurlijk) meteen geinstalleerd. Ik was erg benieuwd of er een snellere weg was van mijn werk (hartje Utrecht) naar huis (Soest). Ik had het gekocht vanwege de kaarten van Europa, al had ik eerder deze fori moeten lezen; dan had ik geweten dat ik niet in 1 x kan plannen.
Een van de eerste dingen die ik uitgezet heb is die irritante Vlaamse mevrouw, met haar "bij de kruising neem de derde uitgang". Dan heb ik liever de Rotonden van Perfect Passenger.
Maar dat is dan ook het enige pluspunt van PP. De kaarten van MapSonic zijn veel beter leesbaar en ze zijn ook up-to-date. Waar ik bij PP de 4de afslag van een rotonde (met 3 afslagen; ik moest de eerste hebben dus uiteindelijk kwam het wel goed) moest nemen, wist MS dat het de eerste was.
Wat wel weer langer duurt is het in gebruik nemen van satelieten. Soms duurt het tot wel 10 minuten om de voor de witte balkjes grijs worden. De route planning heb ik nog niet gezien, zo snel.
Ook het gezeur over de minimenuutjes vind ik overdreven. Al rijdende met je vinger in zo'n schermpje op de juiste plaats prikken is een vrij ingewikkelde (en dus levensgevaarlijke) handeling, maar dat was het ook al bij de grotere knoppen van PP.
Al met al ben ik blij dat ik overgestapt ben.

--Hans
Met citaat reageren
  #506  
Oud 27 juli 2004, 16:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Re: Van Perfect Passenger naar MapSonic

Citaat:
Op 27-07-2004, om 14:14 heeft h4ns dit gezegd in bericht #505
Wat wel weer langer duurt is het in gebruik nemen van satelieten. Soms duurt het tot wel 10 minuten om de voor de witte balkjes grijs worden.
Dat zal toch wel toeval geweest zijn, want de software heeft normaal gesproken niets te maken met de werking van de GPS. Als je de GPS aanzet zonder een PDA eraan dan krijg je ook een fix. Wat misschien zou kunnen is dat de startup vanuit PP een initieele locatie mee geeft en dat MS dat niet doet.
Citaat:
Ook het gezeur over de minimenuutjes vind ik overdreven. Al rijdende met je vinger in zo'n schermpje op de juiste plaats prikken is een vrij ingewikkelde (en dus levensgevaarlijke) handeling, maar dat was het ook al bij de grotere knoppen van PP.
Maar als je hetzelfde doet met TomTom Navigator dan gaat dat daarmee wel prima. Klik op het scherm, grote knop "Navigeer naar", grote knop "Huis" en gaan. Wisselen naar nachtstand, het oproepen van de GPS status, etc. Gaat allemaal prima met TTN tijdens het rijden.

Wat ik me trouwens afvroeg, toen ik het review schreef kreeg ik rare aanwijzingen als ik in een bocht moest afslaan. Is dat nog steeds zo? Bijvoorbeeld van de A12 over het Prins Claus plein naar de A4 richting Amsterdam. De weg maakt daar een bocht naar links en in die bocht moet je rechtsaf. De aanwijzing was dan "ga rechtdoor". Hemelsbreed moet je inderdaad rechtdoor, maar voor het begrip moet je toch echt de weg verlaten en rechts afslaan.

Laatst gewijzigd door patrickl; 27 juli 2004 om 16:19.
Met citaat reageren
  #507  
Oud 27 juli 2004, 19:11
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi Hans,


Gezien je organizer (zire71) feliciteer ik je met je keuze. Mapsonic is inderdaad veel beter dan digimap/PP. Een collega van mij had laatst ook een interessante ervaring met PP en kwam totaal gefrustreerd aan op het werk. De routes van mapsonic zijn i.h.a. correct (met af en toe 3x links i.p.v. 1x rechts).

Groeten
Erik

PS. Mapsonic heeft nog steeds wel een aantal irritante eigenschappen. Vooral
dat hij zo af en toe geen aanwijzing geeft terwijl je linksaf moet. Verder is het best een goed product. Tom Tom is wel echt beter als mapsonic maar daarvoor moet je meer een high-end organizer hebben.
Met citaat reageren
  #508  
Oud 27 juli 2004, 20:32
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Re: Re: Van Perfect Passenger naar MapSonic

Citaat:
Op 27-07-2004, om 17:16 heeft patrickl dit gezegd in bericht #506
Dat zal toch wel toeval geweest zijn, want de software heeft normaal gesproken niets te maken met de werking van de GPS. Als je de GPS aanzet zonder een PDA eraan dan krijg je ook een fix. Wat misschien zou kunnen is dat de startup vanuit PP een initieele locatie mee geeft en dat MS dat niet doet.
Geen idee, maar irritant is het wel, want als je niet weet waar je naartoe moet moet je maar blind gaan rijden of 10 minuten wachten...

Citaat:
Maar als je hetzelfde doet met TomTom Navigator dan gaat dat daarmee wel prima. Klik op het scherm, grote knop "Navigeer naar", grote knop "Huis" en gaan. Wisselen naar nachtstand, het oproepen van de GPS status, etc. Gaat allemaal prima met TTN tijdens het rijden.
Een tikje tegen het scherm en je krijgt een aantal grote knoppen, dus dat is aangepast in versie 1.3 denk ik.

Citaat:
Wat ik me trouwens afvroeg, toen ik het review schreef kreeg ik rare aanwijzingen als ik in een bocht moest afslaan. Is dat nog steeds zo? Bijvoorbeeld van de A12 over het Prins Claus plein naar de A4 richting Amsterdam. De weg maakt daar een bocht naar links en in die bocht moet je rechtsaf. De aanwijzing was dan "ga rechtdoor". Hemelsbreed moet je inderdaad rechtdoor, maar voor het begrip moet je toch echt de weg verlaten en rechts afslaan.
Ja, dat is nog steeds. Als ik de snelweg op moet naar links wordt ik tegen het verkeer in naar rechts gestuurd, maar dat is iets wat PP ook deed dus viel het me eigenlijk niet zo op. Het aantal fouten is naar mijn idee wel minder.

Sinds vanavond heb ik de Engelse stem, en nu vroeg ik mij af hoe ik een beetje naar rechts kan bij een kruispunt. En nog een probleempje: bij minder dan 10 MB liep ie vast op een geheugengebrek. Nu heb ik alles behalve mijn email en MS er maar af gedonderd

Wat gebruik je zelf nu?
Met citaat reageren
  #509  
Oud 27 juli 2004, 20:39
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Citaat:
Op 27-07-2004, om 20:11 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #507
PS. Mapsonic heeft nog steeds wel een aantal irritante eigenschappen. Vooral
dat hij zo af en toe geen aanwijzing geeft terwijl je linksaf moet. Verder is het best een goed product. Tom Tom is wel echt beter als mapsonic maar daarvoor moet je meer een high-end organizer hebben.
Tsja, het is ook redelijk goedkoop he? Ooit was ik een van de eersten die een ipaq had, maar die was binnen een half jaar verouderd. Sindsdien vind ik het zonde om veel geld aan die dingen te besteden. 't Palmje doet 't nog prima

Groetjes,
Hans
Met citaat reageren
  #510  
Oud 27 juli 2004, 21:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Re: Re: Re: Van Perfect Passenger naar MapSonic

Citaat:
Op 27-07-2004, om 21:32 heeft h4ns dit gezegd in bericht #508
Geen idee, maar irritant is het wel, want als je niet weet waar je naartoe moet moet je maar blind gaan rijden of 10 minuten wachten...
Wat vreemd. Normaal gesproken krijg je binnen een minuut een fix als je de GPS recent gebruikt hebt. Dat zou echt niet af moeten kunnen hangen van de software. Wat misschien kan schelen is dat je sneller een eerste fix krijgt als je stilstaat dan als je rijdt.
Citaat:
Wat gebruik je zelf nu?
TomTom Navigator. Op een Pocket PC overigens. Helaas draait dat niet op mijn Clie NX70. Is ook wel makkelijk zo, nu heb ik er een aparte PDA bij die mensen dan ook regelmatig van me lenen.
Met citaat reageren
  #511  
Oud 27 juli 2004, 21:42
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Re: Re: Re: Re: Van Perfect Passenger naar MapSonic

Citaat:
Op 27-07-2004, om 22:18 heeft patrickl dit gezegd in bericht #510
Wat vreemd. Normaal gesproken krijg je binnen een minuut een fix als je de GPS recent gebruikt hebt. Dat zou echt niet af moeten kunnen hangen van de software. Wat misschien kan schelen is dat je sneller een eerste fix krijgt als je stilstaat dan als je rijdt.
Ik zie wel als ik op het test-tabje kijk allemaal witte balkjes, maar het duurt gewoon even voordat ze grijs worden. Ik ben er ook nog niet uit, het enige is dat het ding bij de PP software zat...

Citaat:
TomTom Navigator. Op een Pocket PC overigens. Helaas draait dat niet op mijn Clie NX70. Is ook wel makkelijk zo, nu heb ik er een aparte PDA bij die mensen dan ook regelmatig van me lenen.
Die heb je dan toch niet zelf gekocht? Ik vind de mensen om mij heen heel lief maar als ze met hun vingertjes aan mijn palmpje komen hak ik ze af...
Met citaat reageren
  #512  
Oud 28 juli 2004, 14:34
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Nog een minpuntje

Gisteravond en vanochtend liep MS vast wegens een gebrek aan geheugen, terwijl ik 10.9 M vrij heb, en da's op een Zire 71 best wel heel erg veel. Is iemand anders dat al tegengekomen?
Met citaat reageren
  #513  
Oud 28 juli 2004, 14:50
Ander biertje
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Nog een minpuntje

Citaat:
Op 28-07-2004, om 15:34 heeft h4ns dit gezegd in bericht #512
Gisteravond en vanochtend liep MS vast wegens een gebrek aan geheugen, terwijl ik 10.9 M vrij heb, en da's op een Zire 71 best wel heel erg veel. Is iemand anders dat al tegengekomen?
Ha die H4ns,

Datzelfde probleem heb ik met een Tungsten T. Inmiddels iets van 11 MB vrijgemaakt voor Mapsonic 1.3, maar zodra ik een route wil uitzetten die nogal groot is (bijv. van Rotterdam naar Amsterdam) krijg ik een 'out of memory' melding. Upgraden naar 32 MB dan maar.....pffff. Mapsonic gaat nogal royaal met het geheugen aan de gang. Versie 1.3.2 van Mapsonic start bij mij bijvoorbeeld helemaal niet op )

Misschien dat iemand een oplossing heeft ?

Greetz,
Ander
Met citaat reageren
  #514  
Oud 28 juli 2004, 14:52
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Re: Re: Nog een minpuntje

Citaat:
Op 28-07-2004, om 15:50 heeft Ander dit gezegd in bericht #513


Ha die H4ns,

Datzelfde probleem heb ik met een Tungsten T. Inmiddels iets van 11 MB vrijgemaakt voor Mapsonic 1.3, maar zodra ik een route wil uitzetten die nogal groot is (bijv. van Rotterdam naar Amsterdam) krijg ik een 'out of memory' melding. Upgraden naar 32 MB dan maar.....pffff. Mapsonic gaat nogal royaal met het geheugen aan de gang. Versie 1.3.2 van Mapsonic start bij mij bijvoorbeeld helemaal niet op )

Misschien dat iemand een oplossing heeft ?

Greetz,
Ander
Inderdaad zit ik wel te denken aan een upgrade, maar volgens mij kan dat niet zonder een andere PDA te kopen. Da's een beetje veel geld, vooral aangezien de opvolger van de 71 de 72 is die heel andere aansluitingen heeft...

Groetjes,
Hans
Met citaat reageren
  #515  
Oud 28 juli 2004, 16:17
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voor zover ik me kan herinneren hangt het geheugengebruik af van de grootte van het kaartbestand. Misschien dat je met een kleiner bestand wel met wat minder geheugen toe kan?

Ik kan in ieder geval een route plannen van Hellevoetsluis naar Emmeloord (ruim 200km) op de kaart van de Randstad. Ik heb op mijn Clie NX70 nog 7MB vrij (maar die heeft nog 4MB extra aan heap vrij).

:edit: OK dat was met versie 1.2. Ik heb zojuist 1.3 geprobeerd en nu lukt het inderdaad niet meer.

:edit2: met versie 1.3 lukt het als ik 7.7MB vrij heb (dat is nog 6.4MB als MapSonic in RAM staat) plus 4MB heap kom ik dan op bijna 12MB voor het programma. Pffft

Laatst gewijzigd door patrickl; 28 juli 2004 om 16:40.
Met citaat reageren
  #516  
Oud 28 juli 2004, 18:06
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Dat betekent dus dat met een Zire 71 je eigenlijk alleen MS kan gebruiken of alle andere programma's die ik heb

Misschien dan toch maar upgraden naar een Zire 72, maar die doet het weer niet met mijn Sandisk WIFI Connect....

*zucht*
Met citaat reageren
  #517  
Oud 28 juli 2004, 20:51
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een Clie NX70 heeft nog minder vrij geheugen hoor (slechts 11MB alhoewel de overige 4MB wel weer gebruikt worden door MapSonic). Ik gebruik ZLauncher en daarmee kun je eenvoudig minder vaak gebruikte programma's op de geheugenkaart zetten (even op het betreffende programma icoon "klikken en vasthouden" dan "Move to card" en vrij is je RAM geheugen). Daarnaast heb ik JackFlash en daarmee kunnen er weer wat programma's in het flash geheugen.

Dit geblaat lijkt misschien off-topic, maar zonder dergelijke programma's is MapSonic gewoon niet te gebruiken op mijn Clie. Of ik moet inderdaad alle andere programma's eraf gooien.
Met citaat reageren
  #518  
Oud 28 juli 2004, 20:58
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Ik vind het geen geblaat hoor... Intussen heb ik alles van m'n palm afgegooid (ook Zlauncher) en nu loopt ie niet vast (duh). Het enige is dat ik nu dus niet meer zoveel heb aan dat ding. Ik heb ViaMichelin al gemailed, maar ik zit er over te denken over te stappen naar de 72...
Met citaat reageren
  #519  
Oud 28 juli 2004, 21:11
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Kun je niet met ZLauncher wat programma's op je SD kaartje zetten dan? Dat werkt verder echt prima hoor. Duurt misschien een seconde langer met opstarten van die programma's, maar dat merk je nauwelijks.

Ik heb nu iets van 5MB aan programma's in flash en RAM geheugen staan en nog eens 30MB op de MemoryStick. Die 5MB gebruik ik regelmatig (Agendus, tijdregistratie, eReader) de overigens programma's minder vaak (Web browser, spelletjes, GPS software, woordenboek etc)

Het lijkt me zonde om van een Zire 71 naar een 72 te gaan. Zoveel scheelt dat verder toch niet?
Met citaat reageren
  #520  
Oud 28 juli 2004, 21:17
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Mijn Zire 71 heeft geen flash-geheugen, dus daar kan ik niets in kwijt. Met alleen de drivers voor de WIFI kaart liep MapSonic al vast, dus die heb ik er af gehaald.
Het grote verschil met de 72 is het geheugen (2x zo veel) en dat mijn wifi kaartje niet meer werkt. Lastig allemaal, dus twijfel ik nog wel erg :-S
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023