Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 18 juni 2004, 08:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Larry Becker heeft wat mij betreft gelijk als hij zegt dat Palm zo aansloeg vanwege de simpliciteit. Of Sony gestruikeld is vanwege teveel toeters en bellen vind ik te ver gaan. Het moet gewoon simpel te bedienen blijven, dat is belangrijk. Jeff Hawkins en zijn team hebben dat goed begrepen en blijven dat toepassen (de Treo 600 loopt straatlengtes voor op de 'concurrentie' voor wat betreft gebruiksgemak).

Als ik kijk naar waar ik mijn pda voor gebruik, dan is dat gewoon een elektronische agenda, met alle voordelen daarvan (zoekfunctie, adressen aan afspraken koppelen, alarmpjes zetten enzovoort).

De overige functies zijn gewoon leuk meegenomen. MP3 gebruik ik nauwelijks, e-books vindt gewoon handig, filmpjes is leuk om aan anderen te laten zien, de reisplanner hoort er standaard op te zitten en verder installeer ik wel lollige programma's, maar de meeste daarvan gebruik ik nauwelijks.

En Chris: je hebt helemaal gelijk. 6 miljard mensen zijn niet gelijk, al heb je natuurlijk wel cultuurgebonden overeenkomsten. Veel reizen zou voor heel veel mensen goed zijn (politici?) en dan niet alleen in een toeristenoord gaan zitten, maar de bevolking echt ontmoeten en open staan voor andere denkbeelden en culturen.

Maar laten we het in ieder geval in deze thread verder weer over Sony gaan hebben.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #62  
Oud 18 juni 2004, 09:47
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, ik geloof dat vorige post nogal wat reacties heeft uitgelokt In ieder geval mijn excuses voor (onterechte) generalisaties. Dat de gemoederen maar weer mogen bedaren

Met Sony's entertainment idee zijn ze volgens mij hier gewoon hun tijd vooruit en wordt het niet geaccepteerd. Dat is in Japan wel meer geaccepteerd. Daar zit uiteindelijk wel een groot probleem voor Sony.
  #63  
Oud 18 juni 2004, 10:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die "toeters en bellen" zaten alleen op de high-end Clie's. Als je een high-end apparaat koopt verwacht je ook dat die er op zitten. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat een probleem voor de gebruikers geweest is.

PDA's als de T625C en SJ33 hadden niet meer toeters en bellen dan Palm modellen toen. De TJ serie heeft nu ook niet meer toeters en bellen dan de Tungsten/Zire modellen nu.

De UX50 en NX serie inderdaad wel (en misschien de TH ook wel), maar nogmaals dat is nou juist wat de power user aantrekt en die zal ook geen moeite hebben om er gebruik van te maken.

Punt is dat ze het juist in de low-end (of is dat mid-range?) klasse verloren hebben.

Palm heeft zich inderdaad nooit aan een high-end model gewaagd dus veel toeters en bellen vind je bij Palm niet. Alhoewel wat vroeger high-end was wel steeds meer standaard wordt. Palm modellen spelen nu ook MP3 en filmpjes, er zitten camera's in, toetsenborden, draadloze netwerkverbindingen. Hmm ... dat zijn eigenlijk net zoveel toeters en bellen als bij de Clie's Nou ja, het verschil is dan in ieder geval dat de Clie's het eigenlijk altijd een tijd eerder hadden en ze ook vaker meerdere toeters tegelijk hadden.
  #64  
Oud 30 juni 2004, 12:45
PDAHazzard
Guest
 
Berichten: n/a
Jammer

Blijft het dus feit dat Sony stopt met Clié's... Jammer jammer en nog eens jammer.

Nu hopen dat Sony Ericsson de funds krijgt om hun modellen naar het Clié gamma te laten groeien.. de P800 en P900 waren al een behoorlijk goede stap in de richting...

  #65  
Oud 01 juli 2004, 22:40
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Tjonge, dit is dus wel een erg treurig verhaal zeg; Sony gaf toch
wel een beetje 'schwung' aan het palmplatform.
Helaas heeft palm de smartphone-boot in eerste instantie gemist
waardoor SE met symbian in zee is gegaan. Ik denk/vrees dat sony
daar niet meer op terugkomt.
Als PalmOS nu niet heel snel een vinger tussen de deur krijgt bij
een van de belangrijkste gsm fabrikanten, ziet opa het erg somber in
voor het PalmOS.

PS: ah, daar hebben we de verstokte clie-fan patrickl ook weer!
Het ex-lid is toch weer een beetje terug?!

OpA
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #66  
Oud 02 juli 2004, 10:27
RHiks's schermafbeelding
RHiks RHiks is offline
MDA Vario
Voornaam: Robbert
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Almere
Berichten: 103
Stuur een bericht via ICQ naar RHiks
SH*T, als ik dit bericht lees dan moet ik volgens mij wel snel zijn met het bestellen van een th55,
of zullen deze voorlopig nog in de winkel blijven liggen?
  #67  
Oud 02 juli 2004, 11:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 01-07-2004, om 23:40 heeft dirk dit gezegd in bericht #65
PS: ah, daar hebben we de verstokte clie-fan patrickl ook weer!
Het ex-lid is toch weer een beetje terug?!
He, he, ja. Kon het niet laten. Ik baal echt als een stekker dat de UX50 geen opvolger meer krijgt. Palm modellen (met uitzondering misschien van de Palm Vx en Tungsten C) hebben me nooit zo kunnen bekoren. Zo lang als mijn NX70 het nog doet ben ik nog wel een PalmOS gebruiker. Alhoewel een PPC met 480x640 scherm met ingebouwde WiFi mijn overstap wel eens zou kunnen bespoedigen.

Zit ook nog te dubben of ik niet nog een UX50 moet kopen. Had nog de hoop dat ze ergens in de aanbieding zouden komen, maar niemand heeft ze op voorraad (dus dan hoeven ze ze ook niet te dumpen).

Grappig trouwens dat Sony het maar niet lijkt te leren. Nou gaan ze proberen om de iPod te verslaan. Dat denken ze te doen met een apparaat dat ATRAC speelt. Dus dat wordt ook nooit wat! Ze kunnen mooie spullen maken, maar ze zijn zo hyper over licenties en standaarden dat ze het zichzelf steeds zo moeilijk maken.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023