Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 augustus 2011, 16:45
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
webOS account: huidige gebruiken of nieuwe aanmaken?

Hallo,

Ik begrijp dat als je al in het bezit bent van een webOS account voor een TouchPad, je met ditzelfde account ook kunt activeren op een nieuwe Pré3.
Maar wat is precies het voordeel en is er ook een nadeel? Voordeel is waarschijnlijk dat je dan gelijke apps op zowel TP als Pré3 hebt, maar is er ook een nadeel? Ik gebruik mijn TP toch wel anders dan mijn smartphone en ook de andere gezinsleden zitten weleens op de TP te gamen en dan wil je natuurlijk niet dat persoonlijke zaken zoals gegevens en apps van je telefoon, ook voor iedereen op die TP toegankelijk zijn.. In zo'n geval is het dan misschien toch beter om een nieuw webOS account aan te maken voor een Pré3? Of heeft dit dan weer gevolgen voor de synergy? Kortom, ik heb het nog niet helemaal door en stel jullie advies hierover zeer op prijs..
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 september 2011, 15:20
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Pre2 en Touchpad

Mijn Touchpad is binnen, ligt thuis op mij te wachten!

En ik zit eigenlijk met dezelfde vraag als gesteld door apeka, waarop in deze draad geen antwoord is gekomen.

Wie kan er kort omschrijven wat de voor- en nadelen van een zelfde account of een nieuwe account zijn?

Er zal vast iets over staan in een andere draad, daar zoek ik nog even naar, maar wie weet is er iemand met een sneller antwoord.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 september 2011, 20:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij is het nadeel van twee aparte profielen dat je applicaties niet op beide toestellen beschikbaar zijn. Iets wat je koopt op je ene profiel is niet (zonder wederom te kopen) te gebruiken op het andere toestel.

Voor het Synergy verhaal lijkt het verschil me niet zo groot. Mijn korte ervaring met een Pre3 en TouchPad is dat dit toch gescheiden is. Zolang je dezelfde accounts synchroniseert heb je dezelfde mail, adressen, agenda, et cetera.

Touch To Share tussen een Pre3 en TP zou (dacht ik) enkel werken tussen apparaten met hetzelfde profiel. Dat weet ik niet zeker, aangezien je toestellen toch eerst via Bluetooth moet linken om het te laten werken.

Een mogelijk nadeel is wanneer je nu een profiel hebt zonder betaalde apps. Ik denk als je dat probeert over te nemen op een TouchPad je daar dan met hetzelfde probleem zit. Een 'mét apps' profiel van de TP is wel weer goed om je 'niet apps' oudere toestel toch toegang te geven. Zoiets schreef GuyFromNam hier onlangs.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 september 2011, 02:06
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Dat geeft me wel een en ander ter overweging:

Als je b.v. op de TouchPad en een Pré3 dus verschillende webOS accounts gebruikt, heb je dus een verschil in apps op beide apparaten.
Dat kan soms wel een voorkeur hebben. Voorbeeld:
Mijn TouchPad wordt ook veel gebruikt door mijn gezinsleden: Internetten, spelletjes e.d. Kortom een algemeen gezinsgebruik.
Mijn Pré (nu nog oude, maar straks 3) telefoon gebruik ik als een persoonlijk apparaat: er staan zaken op die ik privé gebruik en liever niet op de TouchPad wil hebben. Om die reden heb ik bv. mijn eigen e-mailaccount en mijn Facebook account niet op de TouchPad geactiveerd. Andersom staan er ook apps op de TouchPad die ik niet nodig heb op mijn Pré..

Door het gebruik van een apart webOS account op elk apparaat heb ik dus de mogelijkheid om privé en algemeen te scheiden? Ik begrijp ook wel de nadelen, want sommige apps, die je zowel algemeen als privé gebruikt, moet je dan ook twee keer kopen..
Hoe het dan met 'Touch-to-share' gaat, is me echter nog niet helemaal duidelijk: Als je een Pré3 (met webOS account1) aanlogt op de TouchPad (met webOS account2), wat gebeurt er dan? Of werkt dat dan niet?
Is het ook niet mogelijk om op bv. de Pré beide accounts te gebruiken en daarmee toch de mogelijkheid te hebben om sommige betaalde apps (gekocht via de TouchPad) ook op je telefoon te kunnen gebruiken?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 september 2011, 20:02
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Na enig testwerk met mijn Pre2 profiel heb ik er net alsnog voor gekozen om een nieuw profiel te maken voor mijn Touchpad. Hou ik de zaken mooi uit elkaar, en de enkele app die ik opnieuw moet kopen neem ik voor lief. Wel jammer dat je niet 2 profielen aan hetzelfde e-mailadres kunt hangen.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023