Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 juni 2008, 13:50
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
Centro kopen of toch iets heel anders?

Na een dikke drie jaar met veel plezier mijn Treo 650 te hebben gebruikt (zelfs ondanks alle resets) nadert deze het einde van zijn technische levensduur. Ik ben dus op zoek naar iets anders.

Enerzijds is een logische keuze een Centro; PalmOS bevalt mij goed. Toch twijfel ik om iets heel anders te nemen, bijvoorbeeld een Samsung i780: hier zit ook een GPS ontvangen en Wifi op, die op de Treo's of Centro (nog) niet is te krijgen.

Heeft iemand een ervaring met een keuze? Waarom zou ik juist wel een Centro of misschien toch niet moeten nemen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 juni 2008, 17:17
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ga je GPS en/of Wifi gebruiken? Of is het meer voor de heb?

Ik hoor veel Palm-gebruikers altijd weer klagen: alweer geen Wifi, maar zelf mis ik het niet, dus ben ik tevreden met mijn overstap van de Treo 650 naar de Centro.

Voor jou kan dit dus heel anders zijn. En of die Samsung dan een goede keus is zul je beter op andere fora kunnen vinden. Hier zie ik toch regelmatig mensen terugkeren naar PalmOS.

Succes met de keuze, groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 juni 2008, 13:53
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de centro een week, na wat omzwervingen aan de overkant (omwille van wifi).
En ik moet zeggen. Ben blij dat ik terug ben; en ik maak er nu geen punt meer van dat ik geen wifi heb!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 juni 2008, 02:16
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
...ik kocht een T|X vanwege de WiFi. Maar (bijna) overal waar WiFi is moet je ervoor betalen, behalve thuis en op je werk, maar daar heb je dan weer je eigen computer.
Uiteindelijk heb ik de WiFi functie dus zeer beperkt gebruikt en ben ik uiteindelijk toch overgestapt op een centro.
GPS Mis ik wel een beetje....
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 juni 2008, 19:36
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik heb al eens een WM toestel gehad, een Treo 750. Prima toestel maar niet zo snel en intuïtief als het Palm OS. Een LG Viewty (prima toestel, leuke camera maar slechte PDA functies). En uiteindelijk mijn Treo 650 uit de kast gepakt en vervolgens toch nog een Treo 680 gekocht. Ik volg likkebaardend alle ontwikkelingen, zoals de HTC Touch Pro die eraan komt. Heeft Wifi, GPS, een mooi touch screen, FM radio (dit mis ik nog het meest) en een hard toetsenbord. Uiteindelijk kom ik, net als zovelen, steeds weer uit bij de snelheid en het gemak van het Palm OS. Hoe gedateerd ook, het is eigenlijk een briljant systeem.

Ter illustratie: ik mag van mijn werk een HTC TyTN II bestellen. Maar doe het niet omdat ik aan mijn eigen Treo gehecht ben, waar mee ik via GPRS met Lotus Notes synchroniseer. Werkt als een tierelier.

Maar het is natuurlijk persoonlijk.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 juni 2008, 12:27
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
Dank voor de tips. Wifi op je pda lijkt inderdaad handiger dan het is omdat je er bijna overal voor moet betalen. GPS zou ik wel graag gebruiken. Een Centro met aparte GPS-muis is nog steeds goedkoper dan een all-in apparaat, maar biedt niet de mogelijkheid om tegelijkertijd handsfree te bellen (beide via bluetooth). Dat vind ik wel jammer. Het is meer het gevoel om te investeren in een wat gedateerd systeem ten opzichte van alle nieuwe snufjes, terwijl het in de praktijk toch gaat om gebruiksgemak. Ik ga me nog eens verder verdiepen. Dank in ieder geval!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juni 2008, 12:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Even wachten tot 11 juli en dan de nieuwe iPhone met ingebouwd gps? (en wifi)

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 juni 2008, 14:37
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikey Bekijk bericht
Dank voor de tips. Wifi op je pda lijkt inderdaad handiger dan het is omdat je er bijna overal voor moet betalen. GPS zou ik wel graag gebruiken. Een Centro met aparte GPS-muis is nog steeds goedkoper dan een all-in apparaat, maar biedt niet de mogelijkheid om tegelijkertijd handsfree te bellen (beide via bluetooth). Dat vind ik wel jammer. Het is meer het gevoel om te investeren in een wat gedateerd systeem ten opzichte van alle nieuwe snufjes, terwijl het in de praktijk toch gaat om gebruiksgemak. Ik ga me nog eens verder verdiepen. Dank in ieder geval!
Of nog: wij (mijn vrouw en ik) hebben 1 auto, maar elk een gsm... dus als zij de gps nodig zou hebben, dan zou ik mijn gsm kwijt zijn...
Dus GPS is voor ons appart in een ander toestel.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 juni 2008, 18:55
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Even wachten tot 11 juli en dan de nieuwe iPhone met ingebouwd gps? (en wifi)

gr, Roel
Dank voor de tip. Heeft die Iphone ook een toetsenbord? Ik dacht alleen softkeys. Ik ben wel erg gecharmeerd van het toetsenbord op mijn Treo.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 juni 2008, 19:45
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Iphone heeft alleen een onscreen toetsenbord.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 juni 2008, 20:40
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikey Bekijk bericht
Ik ben wel erg gecharmeerd van het toetsenbord op mijn Treo.
En dat ga je zeker missen ....
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
centro, nieuwe palm kiezen, vloeken in de kerk


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023