Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 december 2010, 21:57
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
pre2 calendar sync google problemen

Omdat de rechtstreekse sync-opties (Pocket Mirror of CompanionLink) nog niet aangepast zijn aan webOS2, sync ik mijn Pre agenda met een Google-Agenda.

Eerst alle data vanuit Outlook (waarmee ik mijn oude Centro syncte) met Google gesynct via GSyncit. Verliep perfect.

Dan sync Google > Pre. Liep aanvankelijk ook goed. Na wat testen met wijzigingen in events, nieuwe events, en verwijderen van events, zowel in Google als op de Pre, liep toch één en ander niet zo goed. Om de zaak terug op te kuisen, verwijderde ik de Google-account op de Pre, en maakte hem nadien terug aan.
Zeer vreemd want vanaf dan was de sync range van Google naar de Pre beperkt tot 3 maanden.
Als je over zo'n probleem op het web zoekt, dan zie je dat er blijkbaar veel sync-problemen zijn tussen webOS en Google.
Ik kreeg het opgelost door een gans nieuwe account bij Google te maken, die eerst op de Pre aan te maken, en die nadien terug te vullen met data vanuit Outlook. Ik was weer vertrokken met een mooi gevulde agenda in mijn Pre.

Vandaag op het werk een reeks nieuwe afspraken genoteerd op mijn Pre. Sync met Google agenda liep goed. Maar deze data vermenigvuldigden zich verschillende keren op mijn Pre; niet in Google. Ook events die een hele dag duren, en die een jaarlijkse herhaling hebben (bv. verjaardagen), werden in de Pre anders getoond: als een afspraak van 00.00 tot 23.59.
Wifi op Pre afgezet, vermenigvuldigde data opgekuist, ... Maar nadien wou de sync tussen Pre en Google niet meer lopen. In de beide richtingen liep het niet meer.
Dan maar weer es de Google-account op mijn Pre gewist en terug aangemaakt. Gevolg: weer beperkten de events in mijn Pre Calendar zich tot drie maanden (nov - dec - jan).
Terug naar af.
Ik verwijderde alle agenda-afspraken uit de agenda van mijn eerste Google account, maakte deze account terug aan op de Pre, en vulde de Google agenda dan terug op vanuit Outlook. Resultaat: alle afspraken tem einde december staan in de Pre, nadien weer niets, tenzij herhalende afspraken die ook voordien reeds voorkomen.
Ik begin nu opnieuw met een derde nieuwe Google account, maar hoop dat de software van Pocket Mirror of CompanionLink toch snel aangepast zullen worden aan webOS2.

Iemand anders die met een Pre2 wel een goede sync heeft met Google?
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2010, 22:20
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Heb ook enkele onvolkomenheden geconstateerd. Met mijn Prē 'classic' nooit problemen gehad. De vershillende agenda's die ik in mijn Google account heb aangemaakt worden nu niet meer afzonderlijk weergegeven. Enkel de vooraf ingesteld kleur geeft het onderscheid aan voor de verschillende agenda's. In Google Calendar worden de verschillend agenda's wel afzonderlijk weergegeven met de daaraan gekoppelde namen en kleuren.
En ik zie ook geen afspraken meer van voor november....vreemd. Een bug in webOS 2.0.1???

Enne, gaat er bij jou ook een reminder af wanneer je deze standaard uit hebt staan voor timed events?
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 december 2010, 22:30
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck Bekijk bericht

Enne, gaat er bij jou ook een reminder af wanneer je deze standaard uit hebt staan voor timed events?
Wel als het event aangemaakt is op de Pre. Niet als het vanuit de Google sync komt.

Een andere bug in de Pre2 calendar:
Als je een event met een alarm ingeeft, en het alarm gaat af, dan kan je kiezen: snooze of dismiss.
Als je voor snooze opteert, krijg je mooi een melding dat het alarm 5 minuten 'gesnoozed' wordt. Niet dus: het is dismisst!
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2010, 22:34
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Zal binnenkort wel een webOS update opleveren. Ga intussen mijn Prē 'classic' maar weer in gebruik nemen...........geintje
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 december 2010, 22:38
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
vreemd want nergens op de precentral forums heb ik al iets gelezen van problemen met de webOS2 calendar of sync met Google.
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 december 2010, 22:46
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Er is al e.a. gepost op precentral
PreCentral Mobile Forums Mobile
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 december 2010, 22:54
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
tja, dat is mijn eerste drie-maanden probleem dat ik het voorbije weekend ondervond.
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 december 2010, 22:57
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Nog een thread! PreCentral Mobile Forums Mobile
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023