Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 januari 2003, 02:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Plaatsen van Brando screenprotector

Ik had vandaag na 7 dagen mijn Brando screenprotector via de post binnengekregen. Het eerste wat mij opviel was de matte afwerking van de Brando: ik wist dat hij mat zou zijn, maar niet in deze mate.

Maargoed, vol goede moet poetste ik mijn scherm eerst schoon met een doekje, verwijderde de beschermlaag van de screenprotector, en ging vol goede moed plakken. Na wat gestuntel was ik klaar... ik keek... ongeveer een kilo stof zat tussen het scherm en protector geplakt.

Lichte paniek...

Ik de protector met een stukkie plakband weer verwijderen, maar zo mogelijk kwam er nog meer stof op de protector afgevlogen, en bleef plakken op de sticky side. Eerst wilde ik de stof met mijn nagels gaan verwijderen: dat gaf een hele mooie grote kras in de lijmlaag van de protector.

Grote paniek...

Onder het mom NRTFM (Never read the f****** manual) behalve als het echt nodig is, keek ik toch maar even op de verpakking: stof verwijderen met Scotch Tape. Het enige wat daar in de buurt kwam was mijn rol plakband. Vol goede moed ging ik daarmee aan de slag.

Ik draaide de mooie kras van mijn protector naar de Graffiti zijde, en ging de bovenkant stofvrij maken met plakband. Wonderwel lukte dat heel goed, en plakte ik de reep stof vrije zone op mijn Clie. Stuk voor stuk plakte ik met mijn stukje plakband de Brando stofvrij... 5 minuten later en 30 cm plakband verder had ik mijn screenprotector eindelijk goed en wel geinstalleerd, zonder een stofje tussen screen en protector!

Opluchting....

Ik moet zeggen dat de eerste 5 minuten mij wat tegenvielen. De hires kleurenscherm is iets minder scherp, iets matter, en vooral met de dunne letters in Agendus is dat jammer. Maar, je ogen wennen eraan en ik moet zeggen dat als je de brightness level ongeveer 15% hoger doet dan wat je normaal zou doen, dat dat al een heel stuk compenseert. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de Brando (misschien volgende keer toch G2), maar er valt mee te werken. Het matte oppervlak schrijft heerlijk en voelt veilig stevig aan.

En die mooie kras op de lijmlaag van de Brando? Die blijkt nu precies op de grens van letters/cijfers op het graffitti veld te zitten. Aangezien ik de middlecapshack (er wordt altijd een hoofdletter geschreven als je op de grens schrijft) gebruik: elk nadeel heb z'n voordeel.

Advies aan nieuwkomers van Brando: niet met je nagels pulken, gebruik plakband. Of, laat de douche 2 minuten met heet water stromen en ga in de badkamer je protector installeren, aangezien dat erg schijnt te helpen tegen de stof!
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 30 januari 2003 om 02:22.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2003, 10:33
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Bij mijn protector liet bij het wassen het laagje aan de plak-kant van de protector een beetje los. Misschien iets te hard gewassen!

Daarbij meteen super complimenten voor Brando: op mijn vraag of het mijn schuld was (en dus nieuwe kopen) of dat het een productiefout kon zijn kreeg ik binnen een dag de melding dat ze me een nieuwe zouden toesturen!

Ik heb ook gemerkt dat het vreselijk moeilijk is om hem er stofvrij op te krijgen. Zal eens aan een kennis vragen die in een clean-room werkt of hij het wil doen voor me
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2003, 12:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Thumbs up stoer!

Dan zal ik ook maar eens een berichtje naar Brando sturen dat mijn screenprotector iets te hard gewassen is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2003, 16:24
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Ik had ook hetzelfde probleem, ook veel stof erop. Geprobeerd het eraf te halen met m'n nagels, maar dit lukte niet. De screenprotector toen een beetje beschadigd.
Ik brando gemaild voor een andere oplossing, en wat schreven ze terug: we sturen wel een nieuwe op!
Nou perfect toch?
Binnen een week een nieuwe ontvangen en deze zit er nu nog op!
Werkt perfect dus! Top brando!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 januari 2003, 19:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Waaaaaauw jaaa

Ik heb net bericht terug gehad van Brando: ik krijg een nieuwe!!!!!

Ik heb verder GEEN IDEE wat hij voor advies probeert te geven (tsk, ik ben zelf Chinees en ik snap em niet eens) maar ik kreeg dit terug:

Hi,

The stciky surface should not dropped easier..
which maybe a bit problem when washing..
We will resend you once again soon.

Brando.

(Schijnt dat je van John Salazar van G2 screenprotectors altijd ook nieuwe krijgt trouwens... maar voor nu: gewoon lekker Brando gebruiken!)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 januari 2003, 15:12
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Maar wat vinden jullie nu van deze Brando Screenprotector? Een goede keuze en een verbetering bij het dagelijkse werk? Of maakt het werken ermee juist moeilijker? (door de matheid, minder scherp beeld, schrijven).
Is het echt onmogelijk die protector er stofvrij op te krijgen? En zo ja, is het dan niet erg irritant, al dat stof ertussen? En dan vooral bij het gebruik ervan op een NR70V.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 januari 2003, 17:33
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Nou Peter,

Het scherm schoongemaakt met keukenrol en Glassex van AH. (ik denk dat dat anti-statisch is want dat trok geen stof aan) Gewoon bij het aanrecht de beschermfolie eraf gehaald en de Brando screenprotector er op geplakt. Geen stof at all. Toen zag ik nog wat belletjes. Die gaan er met wrijven dus niet onderuit. De gebruiksaanwijzing geeft aan dat je dan de protector er dan weer vanaf moet halen (met tape) en er weer opnieuw -en dan rustig- er voorzichtig opplakken.

Eigenlijk moet je onder het plakken meteen de bubbels er onder uit wrijven.

Totaal geen last van stof.
Een iets doffer uiterlijk.
Prettiger te beschrijven en
hoegenaamd geen verlies aan lichtopbrengst op mijn NR70V.
Kortom een aanrader! (En hij was in 4 dagen binnen)
De reviews geven aan dat deze errrrrg lang meegaat, itt de goedkope soortgenoten.
Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 31 januari 2003 om 17:35.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 januari 2003, 18:28
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Hij gaat idd errug lang mee..
Ik heb em er nu al een half jaar op zitten, zonder problemen!
Perfecte service van Brando, en ook geen stof erop, nergens niet!

Top dus!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 maart 2003, 21:45
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Snel geleverd, en het zal wel niet hun schuld zijn, maar voor mij niet meer zo'n onding. Ik heb daar gewoon het geduld niet voor merk ik wel
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 maart 2003, 22:48
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Ik heb de mijne er ook weer eens een keer afgehaald...En dat vond ik ineens heel erg fijn.
Ik doe em er daarom niet meer op, dan maar een paar krasjes.
Dit is nu perfect zo
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 april 2003, 01:03
1st_cobra
Guest
 
Berichten: n/a
plak maar

met huis en tuin spul gaat het prima hoor. zal zittend met een stuk keukenrol en daarna de thee doek was het scherm vingervrij. aansluitend met een stukje plakband het scherm 'afgenomen'. hierna kwam het aan op het richten (ons wel bekend) en hij zat vast. er beleven twee kleine belletjes zitten maar door geduldig maar ferm deze naar de zijde te duwen werden ze al bang en verdwenen ze onderweg. hij zit prima nu!
Succes maar weer!
Arjan
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 april 2003, 10:31
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Ik had een palm515 met van het eerste moment een Brando screenprotector.
Steeds zeer tevreden van geweest. En de nieuwe eigenaar heeft een krasvrij scherm.
Nu de laatste dag voor de verkoop heb ik de screenprotector verwijdert. De kleuren waren niet zo flets en wat een helderheid.

Nu morgen gaat mijn SJ33 arriveren en heb besloten geen screenprotector te gebruiken,misschien enkel scotshtape,moet het echt 811 zijn? ,op de graffitie zone.
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 april 2003, 15:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, ik loop ook al een tijdje te tobben of ik mijn Brando niet moet vervangen.

Via Cliesource heb ik gelezen dat als je naar de sticky, brando-type screenprotectors kijkt, dat de Boxwave Cleartouch een helderder beeld geeft dan de Brando. En anders is er nog altijd de G2 die 100% helderheid geeft, maar daar schijnen veel stofjes eronder te kunnen komen.

Mijn volgende screenprotector wordt waarschijnlijk de Boxwave. Frappant is echter dat de Boxwave wel eens vergeleken is met de Brando hier op een palmclub.nl review, en dat de conclusie was dat ze allebei even mat waren, een andere conclusie dus dan die mensen op Cliesource.

Maar, aangezien die lui daar de grootste mierenn**kerts zijn van het internet, zou ik ze misschien wel geloven.

Laat je trouwens even weten hoe de SJ33 je bevalt?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023