Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26 augustus 2004, 08:46
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Hoe zeker ben je hier van?
Copyright NHG, 2004
Het is niet toegestaan om zonder voorafgaande toestemming van het NHG gepubliceerde standaarden of gedeelten daarvan over te nemen, te (doen) publiceren of anderszins openbaar te maken of te verveelvoudigen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #22  
Oud 26 augustus 2004, 08:50
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Citaat:
Hoe zeker ben je hier van? Als dit geen probleem voor mij vormt zijn de NHG standaarden zeer snel beschikbaar voor PalmOs.
Momenteel ligt dit vraagstuk bij het hoofdbestuur van onze vereniging (niet de NHG overigens). Over 3 weken is er weer een bijeenkomst, dan hoop ik meer te weten hierover.
Inderdaad durft niemand zijn vingers hieraan te branden.
Ik durf echter te betwijfelen, dat wanneer ik mijn kennis laat gebruiken in een programma om protocollen te faciliteren, dit geen probleem hoeft te zijn.
Misschien dat het anders wordt wanneer je het commercieel gaat gebruiken. Maar ook dat lijkt mij niet onoverkomelijk.
Er zijn zeker fondsen hiervoor te verkrijgen, zodat de programmeur ook niet op een houtje hoeft te bijten

Eerst een programma ontwikkelen/zien waarmee je de beroepsgenoten kunt overtuigen, protocollen zijn er voldoende. En er komen er steeds meer

Met citaat reageren
  #23  
Oud 26 augustus 2004, 09:01
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Maar een technische oplossing is er dus niet?

In mijn bedrijf zoeken we ook naar zoiets en wij hebben geen medische achtergrond!

Dus als er iemand wat weet hoe we dit kunnen oplossen dan hoor ik het graag.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 26 augustus 2004, 09:08
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Maar een technische oplossing is er dus niet?
Jawel, techniek is geen probleem (alles kan, wonderen duren langer )
Er zijn alleen commerciele problemen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #25  
Oud 26 augustus 2004, 09:16
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Waarschijnlijk druk mij niet goed uit.

Wij zoeken ook zoiets, we willen alleen een tooltje hebben waarmee ze kunnen maken.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 26 augustus 2004, 09:16
Pleeg
Guest
 
Berichten: n/a
Ambufire,

Je hebt helemaal gelijk wat het salaris betreft.
Heb jij al het LPA online (zien) staan??

(collega-) Pleeg
Met citaat reageren
  #27  
Oud 26 augustus 2004, 09:40
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Citaat:
Jawel, techniek is geen probleem
Ik heb het idee dat we eens zouden moeten brainstormen.
Zou je me evt wat gegevens over je bedrijf kunnen geven?
(de website ken ik al)


Citaat:
alles kan, wonderen duren langer
Wordt dan een medisch wonder
Met citaat reageren
  #28  
Oud 26 augustus 2004, 10:01
ambufire
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 26-08-2004, om 10:16 heeft Pleeg dit gezegd in bericht #26
Ambufire,

Je hebt helemaal gelijk wat het salaris betreft.
Heb jij al het LPA online (zien) staan??

(collega-) Pleeg

Helaas. ik weet wel dat er een cdrom bestaat met het LPA op te bestellen bij http://www.beroepsverenigingambulanc...rl=&mid=4&mod=

mvg

rudi
Met citaat reageren
  #29  
Oud 26 augustus 2004, 10:30
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Misschien is het een idee om de vba een mailtje te sturen met de vraag de desbetreffende pdf bestanden te mailen voor persoonlijk gebruik.
Als je lid bent wordt dit vast gehonoreerd.

Succes
Met citaat reageren
  #30  
Oud 26 augustus 2004, 13:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik wil even mee geven dat ik geen arts ben maar verpleegkundige en dat wij mijn inziens echt niet meer verdienen dan programeurs.
Ok, laat ik me dan iets anders (algemener) uitdrukken: Waarom wordt het algemeen geaccepteerd dat hardware geld kost, maar wil men het liefst gratis software op die hardware draaien?
Daar waar het om software gaat die "z'n geld al heeft opgebracht" (kleine tools voor een groot publiek) kan ik me dat enigszins voorstellen, maar nu wil men maatwerk ook al gratis.

Zoals PulmoPalm al een stukje terug zegt: als dit commercieel gebruikt gaat worden (en dat gaat het) moet er gewoon voor betaald (kunnen) worden, net zoals ik (ok: mijn verzekering) moet betalen als ik hulp van een verpleegkundige of dokter nodig heb.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 26 augustus 2004, 13:47
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
PulmoPalm: Zou je me evt wat gegevens over je bedrijf kunnen geven?
Ik heb je een PM gestuurd.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #32  
Oud 26 augustus 2004, 16:41
ambufire
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 26-08-2004, om 14:12 heeft fransbr dit gezegd in bericht #30
Ok, laat ik me dan iets anders (algemener) uitdrukken: Waarom wordt het algemeen geaccepteerd dat hardware geld kost, maar wil men het liefst gratis software op die hardware draaien?
Daar waar het om software gaat die "z'n geld al heeft opgebracht" (kleine tools voor een groot publiek) kan ik me dat enigszins voorstellen, maar nu wil men maatwerk ook al gratis.

Zoals PulmoPalm al een stukje terug zegt: als dit commercieel gebruikt gaat worden (en dat gaat het) moet er gewoon voor betaald (kunnen) worden, net zoals ik (ok: mijn verzekering) moet betalen als ik hulp van een verpleegkundige of dokter nodig heb.
Ik ben van mening dat iedereen loon naar werk moet krijgen en dus dat er voor software ook gewoon betaald moet worden. Net zoals je voor groenten en fruit moet betalen. maar dit is volgens mij een heel andere discusie en onderwerp.

Ik zal wel even de achtergrond mijn vraag ook voor de rest van de groep mischien wat verduidelijken. wij zijn bezig met een klein groepje met het maken van deze protocollen op vrijwillige basis. Hiervoor is van onze baas uit ook geen budgetaire voorziening genomen, (worden wel geaccordeerd door een arts), maar alle kosten die wij maken zijn voor onze eigen rekening. Dit wil niet zeggen dat wij er niets voor over hebben, maar dat wij er voorzichtig zijn met het aankopen van programma' s(eens we die gevonden hebben) of het maken van een programma. We geven bijgevolg natuurlijk de voorkeur aan goedkopere of gratis programma's (indien deze bestaan)

mvg

Rudi
Met citaat reageren
  #33  
Oud 27 augustus 2004, 08:06
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
...maar dit is volgens mij een heel andere discusie en onderwerp.
Mee eens, maar ik wil er wel mee aangeven dat wij programmeurs best wel maatwerk willen schrijven, maar dat niet voor niets doen (zie onder: )

Citaat:
...wij zijn bezig met een klein groepje met het maken van deze protocollen op vrijwillige basis. Hiervoor is van onze baas uit ook geen budgetaire voorziening genomen. ...We geven bijgevolg natuurlijk de voorkeur aan goedkopere of gratis programma's
Analogie: Als ik in de baas zijn tijd (op vrijwillige basis) met RSI klachten naar de dokter ga, zou het toch raar zijn dat die dokter niets voor een consult zou rekenen omdat mijn baas geen budgetaire voorziening voor RSI-klachten heeft?
Of sla ik de plank nou helemaal mis?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 27 augustus 2004, 08:22
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
ik sluit me volledig aan bij de mening van Frans. Sterker nog als ik mijn huisarts bel voor een simpel herhalingsrecept, dan krijg ik al een rekening van een euro of 20.


Programmeren kost nu eenmaal veel tijd, zeker als je een programma goed wilt opzetten. Denk dan hierbij onder andere aan de layout, techniek (uitbreidbaarheid / onderhoudbaarheid) en aan documentatie.

Veel mensen zien alleen maar een schermpje en denken dat is simpel, maar vergeten wat hier onderhuids afspeelt.

Ik denk dat een aantal programmeurs (ik spreek voor mezelf) op dit forum niet de hoofdprijs hoeven te verdienen met het ontwikkelen van maatsoftware (omdat we het deels uit liefhebberij doen), maar een redelijke vergoeding voor onze tijd is wel op zijn plaats. Per slot van rekening moet je ook de "beun" betalen die je huis komt schilderen.

Bas
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023