Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17 juli 2004, 13:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Via een cardreader of Zoeken naar: total commander die van je Treo een cardreader maakt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #22  
Oud 17 juli 2004, 13:52
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Citaat:
Op 17-07-2004, om 14:16 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #21
Via een cardreader of Zoeken naar: total commander die van je Treo een cardreader maakt.
Ok ik heb gevonden wat je bedoelde denk ik

Vind het alleen jammer dat de GPS ontvanger ook stroom nodig heeft en deze niet gewoon van de PALM pakt. Nu moet ik hem dus per see in een auto of op de computer aansluiten, maarja

Laatst gewijzigd door mikezwet; 17 juli 2004 om 14:19.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 17 juli 2004, 15:14
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
Soms moet ik resetten of start de palm treo zomaar opnieuw op. Ook moet ik de telefoonfunctie soms opnieuw aanmelden zegmaar, kan ik deze niet altijd aanlaten?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 17 juli 2004, 17:19
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
[quote]Op 17-07-2004, om 14:52 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #22


Ok ik heb gevonden wat je bedoelde denk ik

Vind het alleen jammer dat de GPS ontvanger ook stroom nodig heeft en deze niet gewoon van de PALM pakt. Nu moet ik hem dus per see in een auto of op de computer aansluiten, maarja.

Ik heb nu alles van PP wat op de SD stond overgezet op een nieuwe SD maar na het laden van de mappen slaat PP uit en zit ik weer in het hoofdmenu, wat kan dat nu zijn?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 juli 2004, 20:38
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 17-07-2004, om 16:14 heeft mikezwet dit gezegd in bericht #23
Soms moet ik resetten of start de palm treo zomaar opnieuw op. Ook moet ik de telefoonfunctie soms opnieuw aanmelden zegmaar, kan ik deze niet altijd aanlaten?
Mike, ik zou zeker deze pagina eens raadplegen. Must-have programma's voor mij zijn: Butler, Treohelper (schakelt de telefoonfunctie automatisch aan na reset ), Snappermail (onbetwist het allerbeste e-mailprogramma voor het PalmOS) en 2Day en Treo Shortcuts.
Er zijn uiteraard veel meer nuttige programma's voor de Treo, maar deze springen er voor mij echt uit.

- jp
Met citaat reageren
  #26  
Oud 25 juli 2004, 17:33
mikezwet mikezwet is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 12 juli 2004
Berichten: 65
PalmOne Treo 600
Ik gebruik de Treo 600 nu een week en ben er erg tevreden over. Het scherm ik duidelijk en groot genoeg en de kleine knopjes vallen mij reuze mee kwa bediening ook al heb ik wat grote vingers.

De telefoon funtie is prima, ik deed mijn sim erin en meteen werd er gevraagd of ik alle telefoonnummers wilde overzetten naar de treo. Een numeriek nummerbord om een nummer te draaien via het touchscreen vind ik erg makkelijk. De wireless funtie gaat na een tijdje uit als de palm funtie aan staat. Wanneer je de palm in de telefoon functie (wireless) laat en op toetsblok/scherm uit zet blijft de telefoon standby.

Software installeren gaat zeer gemakkelijk, op je computer aangeven welk bestand en bij de volgende syncronisatie moet worden geinstalleerd en het staat erop. Om mp3’s op je Secure Digital kaart te zetten gebruik ik een programma zoals WSFTP, gewoon slepen zonder Card Reader, meer info http://www.palmclub.nl/forums/showth...otal+commander

Zelf gebruik ik nu FileMakerPro Mobile, dit is een database programma waarin complexe databases gemaakt kunnen worden. Zelf gebruik ik een database voor adressen, films, cd’s, een database waar allerlei gegevens instaan maar bv ook een database waarin wij zakelijk facturen maken. Deze databases zijn simpel te syncroniseren. Moet nu alleen weer een nieuwe versie hebben van Mobile omdat ik heel enthousiast bezig was gegaan met FMP 7.0 waar de mobile die ik gebruik niet voor is ingesteld.

Mp3 functie is goed, gebruik 2 programma’s die niet zo zijn zoals bv winamp maar toch goed te gebruiken zijn. Ik wil alleen nog even kijken voor een goede koptelefoon aansluiting aangezien er alleen een headset aansluiting op zit. Zal hiervoor wel een verloop stekker moeten hebben. Ook wil ik dan kijken of het mogelijk is om de treo aan te sluiten op een versterker of losse boxjes voor bv in de auto.

De FotoCamera valt mij mee, wanneer er goed licht is kan je toch mooie plaatjes maken, ook als is het maar een 0,3 megapixel. Ik zelf vind het makkelijk om altijd een camera bij me te hebben voor even een snel een plaatje. Als ik weet dat ik een camara nodig heb neem ik uiteraard een betere mee. In het wat donkere omgeving maakt de treo niet zulke mooie foto’s. Het beheer van de foto’s in de treo is duidelijk en namen van foto’s kunnen meteen worden aangepast.
Wanneer de foto gemaakt is blijft deze in beeld met de vraag of hij moeten worden bewaard of weggegooit moet worden, vind ik zelf wel handig.

GPRS, e-mail, mms en internet gebruik ik zelf niet omdat ik toch bijna altijd bij een internet verbinding in de buurt ben (werkplaats aan huis) en omdat dit soort functies mij alleen maar tijd en geld zullen gaan kosten. Voor berichten te verzenden hebben we immers sms van kpn prepay voor 6 cent per bericht.

De Gps van Perfect Passenger bevalt mij tot nu toe ook prima, had in het begin wat problemen met de instellingen zodat ik geen sataliet kreeg maar dat was na het lezen van de handleiding verleden tijd
Er word duidelijk aangegeven wat je moet doen en dit word goed herhaald naar mate je dichterbij bv een afrit komt. Ook vind ik de kaart die je ziet vrij duidelijk.
De houder die bij het PP pakket zit is makkelijk om in verschillende auto’s te gebruiken, zuignap met een soort vakuum hendel voor op een ruit of andere vlakke ondergrond en een magneet voor de de treo op vast te maken. Hiervoor wil ik nog wel een extra bandje zodat de treo bij grote hobbels niet loslaat van de magneet.
Wil de navigator ook op de brommer/motor gaan gebruiken, kan de zuigenap gebruiken op het glas van m’n tellers, moet alleen even een draadje oppikken.
Op de terugweg vanuit frankrijk ging het niet echt lekker met de PP, had nog een vast navigatie systeem in de auto en PP gaf precies omgekeerde commando’s. Later had ik bij route keuze alles weggehaald en ging het vanaf brussel prima. Beetje een kattig stemmetje van die vrouw

De omvang van de treo valt mij reuze mee, ik heb hem in de bijgeleverde beschermhoes gewoon in broek of borst zak en dat gaat prima, hij is in principe niet veel groter als een andere telefoon.

Conclusie: een compact, makkelijk te gebruiken met vele functies in een apparaat.


Ps. als ik nog vragen heb betreffende mijn palm treo 600 post ik die wel hier onder
Met citaat reageren
  #27  
Oud 25 juli 2004, 17:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Van Fok!ker tot Palmer, hartstikke goed Mike!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023