Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 december 2004, 23:16
janmetdepet
Guest
 
Berichten: n/a
Question opladen zonder reislader kan dat?

Beste knutselaars,

Ik kan me haats niet voorstellen dat ik de eerste ben die op dit idee komt, maar via de zoekfunctie kon ik niks vinden dus toch maar mijn vraag:
Bestaan er verloopkabels waarmee ik mijn Palm direct op de oplader kan aansluiten? Dan hoef ik geen aparte reislader te kopen wat ik nogal geldklopperij van Palm vind.Zo nee is er iemand die zoiets kan maken(ben zelf niet zo handig met de soldeerbout). Lijkt me een gat in de markt, toch ?

bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2004, 02:27
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Ik snap je niet helemaal. Wil je de standaard meegeleverde cradle ombouwen/slopen tot lader, of wil je een kabel die puur tot het opladen van je Palm dient?
Het eerste zou ik zonde vinden, wbt het tweede zou ik inderdaad niet voor de PalmOne travelcharger kiezen gezien de prijs, maar bijvoorbeeld voor die van brando:
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2004, 07:45
Vico
Guest
 
Berichten: n/a
In de handel zijn volgens mij ook universele, instelbare adapters verkrijgbaar die je kunt gebruiken om je Palm op te laden. Let wel op dat je de adapter juist instelt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2004, 17:18
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Thumbs up

De T|3 travel charger van Brando kan ik je van harte aanbevelen. En... een stuk goedkoper dan de originele van Palm (US$ 22 ofwel € 16,- en da's meen ik incl vrachtkosten). Zie ook:

http://shop.brando.com.hk/m500travelcharger.php

Koop dan meteen andere accessoires zoals hun screen protector, hotsync cable en zo. Echt een prima shop met prima service!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 december 2004, 09:15
jhwinkler jhwinkler is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 april 2003
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 20
Travel Charger

En voor 2 euro méér heb je de "eXpansys Tungsten Charge Anywhere Kit", kan je ook opladen in de auto of via de USB-uitgang van een PC of portable, zie
http://www.expansys.nl/product.asp?c...badd=MOBPAK009

Bevalt best. Ik zie overigens op de site dat je er tegenwoordig ook nog 2 styli, 6 screenprotectors en een screen cleaner bij krijgt. Die zaten er bij mij een jaartje geleden voor dat geld niet bij
__________________
Let me tell you how it will be
There's one for you, nineteen for me
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 december 2004, 23:16
janmetdepet
Guest
 
Berichten: n/a
Ik snap je niet helemaal. Wil je de standaard meegeleverde cradle ombouwen/slopen tot lader, of wil je een kabel die puur tot het opladen van je Palm dient?
Het eerste zou ik zonde vinden, wbt het tweede zou ik inderdaad niet voor de PalmOne travelcharger kiezen gezien de prijs, maar bijvoorbeeld voor die van brando:

Hoi Roel,

Wat ik bedoel is dat ik mijn Palm zonder gebruik te maken van de cradle rechtstreeks op de oplader wil aansluiten. Uitsluitend met als doel om hem op te laden als ik op reis ben. Dan hoef ik helemaal geen tweede oplader te kopen. Dus zoek ik een kabeltje of verloopstekkertje waarmee je het snoer van de oplader op de palm kunt aansluiten. bestaat dat?
Overigens bedankt voor je tips en de anderen natuurlijk ook.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 januari 2005, 18:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 29-12-2004, om 23:16 heeft janmetdepet dit gezegd in bericht #6 Dus zoek ik een kabeltje of verloopstekkertje waarmee je het snoer van de oplader op de palm kunt aansluiten. bestaat dat?
Ja, ik denk dat de TCL Power adapter for Universal Connector Palms is wat je zoekt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 januari 2005, 16:24
janmetdepet
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, ik denk dat de TCL Power adapter for Universal Connector Palms is wat je zoekt.

Hoi Gerard,

Bedankt !! Dit is inderdaad precies wat ik zoek. Erg prettig ook dat je bij deze winkel ook zonder creditcard kunt kopen. Alleen, het per post opsturen van contant geld lijkt me riskant, heeft iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 januari 2005, 12:35
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Opladen zonder oplader

Bij mijn Vx had ik destijds een snoertje met een contactje voor een 9v batterijtje. Aansluiten en de Palm zoog de batterij leeg. Dat was perfect voor onderweg. Ik heb ze niet gezien voor de T serie, maar ben er bijna zeker van dat ze bestaan.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 januari 2005, 16:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: Opladen zonder oplader

Citaat:
Op 11-01-2005, om 12:35 heeft george dit gezegd in bericht #9
Bij mijn Vx had ik destijds een snoertje met een contactje voor een 9v batterijtje. Aansluiten en de Palm zoog de batterij leeg. Dat was perfect voor onderweg. Ik heb ze niet gezien voor de T serie, maar ben er bijna zeker van dat ze bestaan.
Van palmOne zelf is er de PowerToGo met een ingebouwde accu, maar op Marktplaats.nl worden ze wel aangeboden met 4 batterijtjes erin.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 januari 2005, 22:11
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Opladen zonder oplader

Dit is wat ik eerder bedoelde, maar niet zo snel bij de hand had; 'Proporta'.

http://www.proporta.com/F02/PPF02P05...365&t_mode=des

Oeps, forget it, ik zie nu pas dat 'ie niet werkt met Palm en alleen geschikt is voor Windows spul.
Ja die dingen zijn ook altijd leeg niet waar?

Laatst gewijzigd door george; 11 januari 2005 om 22:16.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 januari 2005, 23:36
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Onderaan op de pagina van de link in bericht 7 stond er ook al een.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 januari 2005, 08:15
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Wat bedoel je GHIA?
Is het de bedoeling dat er niet meer geplaatst wordt,
als er reeds een antwoord gegeven is?
Het is een totaal ander product wat ik noem.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 januari 2005, 09:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 12-01-2005, om 08:15 heeft george dit gezegd in bericht #13 Wat bedoel je GHIA?
Citaat:
Op 11-01-2005, om 12:35 heeft george dit gezegd in bericht #9
Bij mijn Vx had ik destijds een snoertje met een contactje voor een 9v batterijtje. Aansluiten en de Palm zoog de batterij leeg. Dat was perfect voor onderweg. Ik heb ze niet gezien voor de T serie, maar ben er bijna zeker van dat ze bestaan.
Ik wou er gewoon op wijzen dat een 9 volt lader voor Vx en UC reeds in de pagina van die link zaten, omdat jij en Bram dat blijkbaar nog niet hadden gezien. Het is dan ook een (te) lange pagina.

Citaat:
Is het de bedoeling dat er niet meer geplaatst wordt,
als er reeds een antwoord gegeven is?
Absoluut niet! Integenteel! Laat je niet weerhouden van alternatieven, kommentaren, kritieken, ... aan te dragen. Een thread is van iedereen. Van de moderators moet er alleen een verband (on-topic) zijn met het onderwerp van het eerste bericht (thread starter).
Citaat:
Het is een totaal ander product wat ik noem.
Waarvoor dank en waarmee de threadlezer weer een bijkomende mogelijkheid heeft voor aanschaf en om zijn probleem op te lossen.
Tja, mijn bericht #12 had beter achter #10 gestaan.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023