Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 december 2006, 19:30
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Review] Palm Treo 680 - deel 1 van 3

De Treo 680 werd aangekondigd als de meest betaalbare Treo ooit, compacter dan z'n voorgangers en bij uitstek geschikt voor beginnende smartphonegebruikers. Na een week met de Treo 680 te hebben gewerkt, kijken we in deel 1 van deze driedelige test in hoeverre dat op het gebied van hardware wordt waargemaakt. In deel 2 bekijken we de telefoonapplicatie en in deel 3 de software en batterijduur.

Review Palm Treo 680 - deel 1 van 3
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3283-pocsxt57s6p.jpg‎ (39,3 KB, 50x gelezen)
Bestandstype: jpg 3281-2jxkjuxgyuu.jpg‎ (69,5 KB, 50x gelezen)
Bestandstype: jpg 3269-2ghmy99cas3.jpg‎ (43,1 KB, 60x gelezen)
Bestandstype: jpg 3270-qkubrjf5uin.jpg‎ (276,2 KB, 45x gelezen)
Bestandstype: jpg 3284-i19wr93y5hj.jpg‎ (158,7 KB, 30x gelezen)
Bestandstype: jpg 3272-awcitbaw27u.jpg‎ (51,3 KB, 51x gelezen)
Bestandstype: jpg 3273-48xeubnsxzn.jpg‎ (329,1 KB, 41x gelezen)
Bestandstype: jpg 3285-iaskijlht9q.jpg‎ (47,5 KB, 48x gelezen)
Bestandstype: jpg 3275-cqp50ff844d.jpg‎ (37,6 KB, 31x gelezen)
Bestandstype: jpg 3276-8uvxngv4xo3.jpg‎ (321,5 KB, 28x gelezen)
Bestandstype: jpg 3277-zxvyyayrz0f.jpg‎ (419,5 KB, 33x gelezen)
Bestandstype: jpg 3286-nnkwqfkzdw7.jpg‎ (127,7 KB, 48x gelezen)
Bestandstype: jpg 3279-nkbjmt0nmjm.jpg‎ (171,1 KB, 37x gelezen)
Bestandstype: jpg 3280-8muaq2ald2u.jpg‎ (50,2 KB, 81x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2006, 19:34
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Deel 2 volgt vanavond nog, deel 3 verschijnt volgende week. Dan verschijnt ook het review 'Palm Treo 680 voor beginnende gebruikers'
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2006, 19:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Goed werk!!!

(al ben ik, om eerlijk te zijn vooral benieuwd naar het derde deel over de batterijduur ).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 december 2006, 19:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Gonny...mijn complimenten. Deel 1 van dit review is uitgebreider en informatiever dan menig "compleet" review
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 december 2006, 19:53
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
vooral benieuwd naar het derde deel over de batterijduur ).
Daar zal nog een intensief meetproces aan te pas komen! In het laatste deel komen ook nog 'overige aspecten' aan de orde, dus als er verzoeknummers zijn of dingen waar nog speciaal op gelet moet worden: laat maar weten!
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 december 2006, 19:58
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Daar zal nog een intensief meetproces aan te pas komen! In het laatste deel komen ook nog 'overige aspecten' aan de orde, dus als er verzoeknummers zijn of dingen waar nog speciaal op gelet moet worden: laat maar weten!
De "zelfontlading" van de batterij OF het OS dat zelfs in "uit" stroom verbruikt. Mijn waarneming dat mijn 680 's nachts (geen GSM of BT aan en geen software geinstalleerd) batterijcapaciteit verliest is geen incident wanneer ik andere personen op andere fora (maar ook hier) mag geloven.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 december 2006, 20:16
nickyclaeys nickyclaeys is offline
Senior lid
Voornaam: Nicky
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: neerijse (B)
Berichten: 49
zeer mooie review
ik kijk al uit naar de volgende delen

groetjes

nicky
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 december 2006, 20:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Daar zal nog een intensief meetproces aan te pas komen! In het laatste deel komen ook nog 'overige aspecten' aan de orde, dus als er verzoeknummers zijn of dingen waar nog speciaal op gelet moet worden: laat maar weten!
- Ik denk dat het van belang is om praktijkwaarden te meten. GSM uit en 100% schermbrightness vind ik geen praktijk situaties voor de Treo 680 bijvoorbeeld. 50% schermbrightness, GSM aan, GPRS uit/aan vind ik al een stuk realistischer.

- Een stukje over belkwaliteit is wel essentieel. De Treo 650 maximale volume was eigenlijk iets te zacht, zelfs met de 1.20 ROM upgrade. Een vergelijking met de Treo 680? Is Volumecare nog nodig, etc.

- Mooie foto's trouwens!
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 december 2006 om 20:38.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 december 2006, 20:45
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Er staat een fout in de review betrekking tot het geheugen. Treo 650 heeft totaal 32MB geheugen waarvan 21MB voor gebruiker. En de Treo 680 heeft 128MB geheugen waarvan 64MB voor gebruiker. Dus niet zoals in de review maar 64MB voor Treo 680 en 32 MB voor Treo 650. Als groen=appels en blauw=peren, dan niet appels met peren vergelijken . Staat ook beter: 64 MB voor Treo 680 t.o.v. 21 MB Treo 650.

Update: Review is aangepast. Bovenstaande is niet meer van toepassing. Nu komt de Treo 680 nog beter uit de bus

Laatst gewijzigd door eric40; 11 december 2006 om 08:41. Reden: Review is aangepast
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 december 2006, 21:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric40 Bekijk bericht
Er staat een fout in de review betrekking tot het geheugen. Treo 650 heeft totaal 32MB geheugen waarvan 21MB voor gebruiker. En de Treo 680 heeft 128MB geheugen waarvan 64MB voor gebruiker. Dus niet zoals in de review maar 64MB voor Treo 680 en 32 MB voor Treo 650. Als groen=appels en blauw=peren, dan niet appels met peren vergelijken . Staat ook beter: 64 MB voor Treo 680 t.o.v. 21 MB Treo 650.
Waar zie je dat staan in het review? (onder welk tussenkopje?). Onder Intern staat het volgens mij gewoon juist:
Citaat:
Palm levert op dit model 128MB non-volatile intern flashgeheugen mee, waarvan 69MB beschikbaar is voor de gebruiker. Het andere 59MB-deel is gereserveerd voor het PalmOS en de ingebouwde applicaties. De 69MB vrije geheugenruimte is een zeer welkome verbetering ten opzichte van de magere 21MB op de Treo 650. Een andere grotere verbetering is de hoeveelheid gereserveerde dbcache en vrije heap-ruimte. Deze zijn met 24MB (dbcache) en 10MB (heap) respectievelijk toegenomen met 13MB en 5MB ten opzichte van de Treo 650.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 december 2006, 21:09
ridmaur
Guest
 
Berichten: n/a
De Treo 680 die ik vorige week maandag bij PDAShop heb gekocht bevat een USB kabel die zowel synchroniseert als oplaad.

groet,
Rob
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 december 2006, 21:26
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Goed gedaan Gonny

Ik wacht het stuk "Palm 4 Dummies" met smart af. Als TNT meewerkt ben ik dan ook officieel Palm gebuiker
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 december 2006, 21:31
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridmaur Bekijk bericht
De Treo 680 die ik vorige week maandag bij PDAShop heb gekocht bevat een USB kabel die zowel synchroniseert als oplaad.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we een 'kaal' testmodel van Palm te leen hebben gekregen, dus zonder box en accessoires. We hebben ons voor de inhoud van de doos dus gebaseerd op andere reviews, en daar wordt steeds gemeld dat de meegeleverde HotSync-kabel niet oplaadt. Als iemand het verlossende antwoord heeft en het blijkt wel zo te zijn passen we het uiteraard gewoon aan.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 december 2006, 21:36
ridmaur
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we een 'kaal' testmodel van Palm te leen hebben gekregen, dus zonder box en accessoires. We hebben ons voor de inhoud van de doos dus gebaseerd op andere reviews, en daar wordt steeds gemeld dat de meegeleverde HotSync-kabel niet oplaadt. Als iemand het verlossende antwoord heeft en het blijkt wel zo te zijn passen we het uiteraard gewoon aan.
Klopt, ik lees dat ook in alle reviews, maar zoals gezegd, de USB kabel die ik vond in mijn verpakking laadt ook op. Goede review overigens...
Ben benieuwd naar de batterij-review. Wat me opvalt is dat met meerdere keer opladen, de batterij het langer lijkt vol te houden.

groet
Rob
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 december 2006, 22:07
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Mooie review. Heeft me zeer geholpen bij de keuze: ik wacht ofwel op de rode versie ofwel op een ander apparaat. Een 750p wellicht ???
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 december 2006, 23:14
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
mooie review!
kijk al uit naar de volgende!


hierop ga ik alvast beslissen of ik voor een treo ga of nt, al weken aan het twijfelen iets of iemand moet me over de streep trekken (en met zo'n review gaat ie wel lekker )
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #17  
Oud 11 december 2006, 00:04
JanB JanB is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 augustus 2003
Locatie: Zwolle
Berichten: 44
Stuur een bericht via Skype™ naar JanB
Hier hebben we wat aan!

Gonny,
Dank voor het eerste deel van je bespreking van de Treo 680. Daar heb ik wat aan! (Dat geldt trouwens ook voor veel van het andere wat ik lees op Palmclub.nl).
Ga zo door!
Jan
Met citaat reageren
  #18  
Oud 11 december 2006, 00:46
Plepser
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door Plepser; 08 september 2007 om 10:21.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 11 december 2006, 01:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Waar zie je dat staan in het review? (onder welk tussenkopje?). Onder Intern staat het volgens mij gewoon juist:
In de grote tabel (vgl 650 -680) en bij de specifikaties.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #20  
Oud 11 december 2006, 02:20
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
In de grote tabel (vgl 650 -680) en bij de specifikaties.
- aangepast
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023