Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2006, 07:05
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] ZX-Pilot: emulator voor de Sinclair ZX Spectrum

Liefhebbers van retrospelletjes opgelet! ZX-Pilot is een Sinclair ZX Spectrum-emulator waarmee oude spelletjes weer tot leven komen.
Een Brit met de naam Clive Sinclair gaf zijn naam aan dit legendarische merk en verdiende een fortuin met de ZX Spectrum . Het apparaat verkocht beter dan de Commodore 64. Het was een van de eerste succesvolle homecomputers in Europa. De ZX Spectrum werd in april 1982 aangekondigd en was verkrijgbaar in twee modellen: met 16 of 24 kB RAM. Tot begin jaren negentig werd de 'Speccy' gemaakt, met namen als de Spectrum 128, Spectrum +, Spectrum +2 en Spectrum +3. Er zijn heel veel emulatoren vor dit apparaat gemaakt. ZX-Pilot is een emulator voor PalmOS 3.5 en hoger. Het bevat een speelscherm van 192 x 256 pixels in 15 kleuren. De applicatie zelf draait in 160 x 160 pixel-modus.
Downloaden kan van Freeware-Palm.com.



bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 173.gif‎ (37,4 KB, 25x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2006, 11:39
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Even een kleine correctie: de Spectrum kwam uit in twee modellen, namelijk een 16k en een 48 k model. De laatste heb ik nog steeds in mijn kast staan. Op de genoemde site wordt ook gemeld dat het programma de 48k versie emuleert.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2006, 12:15
Minbaru
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Even een kleine correctie: de Spectrum kwam uit in twee modellen, namelijk een 16k en een 48 k model. De laatste heb ik nog steeds in mijn kast staan. Op de genoemde site wordt ook gemeld dat het programma de 48k versie emuleert.
Nog een correctie dan, er is ook nog de Spectrum 128 en de spectrum II gemaakt. De 128 was zo genoemd vanwege 128k geheugen. Om het nog leuker te maken, de 128 had een Zilog Z80C processor in plaats van de oudere Zilog Z80A en B die in de 16 en 48 versies zaten. Zeker de alternatieve tape loaders hadden daar behoorlijk moeite mee.

Grin, Walking down memory lane . De sinclairs computers waren mijn eerste begin in de automatisering met de Zx81
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023