Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 december 2005, 19:08
visserkevis
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation probleem met power on TX

Ik heb hoe langer hoe meer problemen met het aan- en uitschakelen van mijn TX. Soms moet ik tot 10x op de knop duwen vooraleer hij aan/uit gaat.
Kan dit een softwareprobleem zijn? Ik heb de indruk dat het erger wordt naarmate de TX langer gebruikt is.
Als het de switch is die vervangen moet worden, iemand een idee wat dit gaat kosten en waar ,in de omgeving van Antwerpen, ik dit kan laten doen? (Terwijl ik er op wacht)
Mag ik hem trouwens open maken of vervalt mijn garantie dan?
Ik heb hem pas een maand, maar kan hem al geen dag meer missen. Daarom overweeg ik de garantie te laten vallen om hem toch maar niet te hoeven terugsturen. Want hoe lang ben ik hem dan kwijt??

Alvast bedankt voor de hulp!

Joris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2005, 19:29
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Zeker niet open maken en terug sturen.
Je hebt garantie, stel dat je hem nu open maakt en het probleem oplost.
Maar volgende week is er een ander defect dat jezelfniet kan maken....maar dan heb je ook geen garantie.
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 december 2005, 21:47
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Heb je hier alleen last van met de aan-uit knop? Of ook als je de Palm met behulp van de overige toetsen aanzet?

Mij is het in ieder geval opgevallen dat de aan-uit knop vooral slecht reageert omdat de knop zo diep in de behuizing ligt.

en

Als ik de TX aanzet moet ik de knop voor mij gevoel iets langer ingedrukt houden, anders reageert de TX niet. Dit geldt trouwens voor alle knoppen van de TX. Ik het niet het idee dat het aan de geïnstalleerde software ligt, want hij doet dit al vanaf het begin.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 december 2005, 21:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Heb je hier alleen last van met de aan-uit knop? Of ook als je de Palm met behulp van de overige toetsen aanzet?

Mij is het in ieder geval opgevallen dat de aan-uit knop vooral slecht reageert omdat de knop zo diep in de behuizing ligt.

en

Als ik de TX aanzet moet ik de knop voor mij gevoel iets langer ingedrukt houden, anders reageert de TX niet. Dit geldt trouwens voor alle knoppen van de TX. Ik het niet het idee dat het aan de geïnstalleerde software ligt, want hij doet dit al vanaf het begin.
Hey, en Frank heeft weer een Palm

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 december 2005, 22:12
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Hey, en Frank heeft weer een Palm

Haha, altijd scherp die Karel

Off-topic
Ik heb inderdaad weer een Palm, en daar ben ik erg blij mee. Na jarenlang Palm en het laatste halfjaar PocketPC, gebruik ik nu mijn IPAQ 4150 en Palm TX naast elkaar (naar mijn bescheiden mening beiden een zeer goede vertegenwoordiger van het OS). De 4150 bevalt mij nog steeds uitstekend, maar ik miste de Palm. Ik ben er nog absoluut niet uit welke ik als primary PDA zal gaan gebruiken (misschien wel allebei).
Dankzij deze thread heb ik het in ieder geval voor elkaar gekregen om op meerdere PDAs gezamelijke PIM gegevens te hebben.

Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 december 2005, 11:33
visserkevis
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Heb je hier alleen last van met de aan-uit knop? Of ook als je de Palm met behulp van de overige toetsen aanzet?

Mij is het in ieder geval opgevallen dat de aan-uit knop vooral slecht reageert omdat de knop zo diep in de behuizing ligt.

en

Als ik de TX aanzet moet ik de knop voor mij gevoel iets langer ingedrukt houden, anders reageert de TX niet. Dit geldt trouwens voor alle knoppen van de TX. Ik het niet het idee dat het aan de geïnstalleerde software ligt, want hij doet dit al vanaf het begin.
Enkel met de aan-uit knop. De anderen werken perfect.
Soms moet ik de knop inderdaad langer induwen(ongeveer 2 seconden). En ook heb ik de indruk dat hij soms pas reageert op het moment dat je hem los laat. Maar uit ervaring met Access weet ik dat sommige knoppen zo werken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 december 2005, 16:11
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visserkevis
Enkel met de aan-uit knop. De anderen werken perfect.
Soms moet ik de knop inderdaad langer induwen(ongeveer 2 seconden). En ook heb ik de indruk dat hij soms pas reageert op het moment dat je hem los laat. Maar uit ervaring met Access weet ik dat sommige knoppen zo werken.
Ik vind de aan-uit knop van mijn TX ook een beetje vaag, maar misschien hoort het zo bij de TX (????)
Misschien dat anderen, die de TX al langer bezitten, hier een goed antwoord op kunnen geven.
Ik wil je in elk geval ten zeerste afraden de TX zelf te openen. Dat kost je inderdaad de garantie. Dan liever een weekje afzien.

Laatst gewijzigd door Frank; 21 december 2005 om 00:20.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 december 2005, 22:32
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ik heb hetzelfde probleem met mijn T|X: soms reageert-ie meteen, een andere keer moet ik de knop 2-3 keer indrukken.

Ik heb niet het idee dat het een fout is in mijn apparaat, maar meer de knop die een beetje verstopt zit, zoals hierboven ook genoemd is.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 december 2005, 22:32
visserkevis
Guest
 
Berichten: n/a
Je beschrijft het helemaal zoals ik het zelf ervaar.
Ik had ook de indruk dat het proleem erger wordt als de palm "veel werk heeft"
Na een uurtje tomtom draaien krijg ik hem niet uitgeschakeld. En toen ik mijn Sd kaartje (512k) eruit haalde ging alles plots veel vlotter.
[SIZE=2]Hierom denk ik dat het eerder een soft- dan een hardware probleem is.[/SIZE]
[SIZE=2]Zijn hier geen bollebozen die hun licht op het probleem kunnen laten schijnen?[/SIZE]
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 december 2005, 09:15
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926

Off-topic
joris, zou je geen SIZEtags meer willen zetten? Ze werken toch niet en het verstoort het lezen van je berichten. Dank je

__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 december 2005, 09:25
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck

Off-topic
joris, zou je geen SIZEtags meer willen zetten? Ze werken toch niet en het verstoort het lezen van je berichten. Dank je

Off-topic
Daar kan je niks aandoen, gebeurt mij ook wel eens. Is denk ik een foutje in het nieuwe systeem dat hier gebruikt wordt. Ik heb dit ook al een keer gemeld...



Off-topic
Reactie: Als het goed is, behoren ze vanaf nu tot het verleden.

__________________
Live wise, you don't live twice!

Laatst gewijzigd door Bram; 22 december 2005 om 12:14.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 december 2005, 18:02
visserkevis
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun

Off-topic
Daar kan je niks aandoen, gebeurt mij ook wel eens. Is denk ik een foutje in het nieuwe systeem dat hier gebruikt wordt. Ik heb dit ook al een keer gemeld...



Off-topic
Reactie: Als het goed is, behoren ze vanaf nu tot het verleden.

Ze zitten nog aan mijn handtekening.(zie hieronder) Hoe haal ik ze daar weg?
thx
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 december 2005, 18:34
visserkevis
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visserkevis
Ze zitten nog aan mijn handtekening.(zie hieronder) Hoe haal ik ze daar weg?
thx
Oeps,
ondertussen in orde.
(Power on button daarentegen...)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 december 2005, 13:40
kaysixkiller
Guest
 
Berichten: n/a
ieder nadeel heeft zijn voordeel

Mijne gaat normaal aan en idd hij ligt wat dieper in de behuizing, ik dacht meteen dat heeft ook zijn voordelen als je je pennetje pakt.

Als ik hem aan zet gaat prima, alleen sla je hem meteen uit zet dan wilt het de eerste keer niet lukkn maar de tweede poging wel. Ik heb zo'n vermoeden dat het mischien toch software-matig is. wifi en blauwtand moeten zich opstellen. De overige programma heb geen ''opstart tijd'' nodig van paar milliseconden.

In ieder geval zoiets had ik in gedachten.

Groet Kay
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 december 2005, 13:48
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaysixkiller
Mijne gaat normaal aan en idd hij ligt wat dieper in de behuizing, ik dacht meteen dat heeft ook zijn voordelen als je je pennetje pakt.

Als ik hem aan zet gaat prima, alleen sla je hem meteen uit zet dan wilt het de eerste keer niet lukkn maar de tweede poging wel. Ik heb zo'n vermoeden dat het mischien toch software-matig is. wifi en blauwtand moeten zich opstellen. De overige programma heb geen ''opstart tijd'' nodig van paar milliseconden.

In ieder geval zoiets had ik in gedachten.

Groet Kay

Off-topic

Heb je het wel over de TX? Je hebt toch een LifeDrive? Of heb je ze alletwee?


Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 december 2005, 15:33
kaysixkiller
Guest
 
Berichten: n/a
foutje

Ik wilde de lifedrive kopen maaar ik was niet echt te spreken over het geheugen verhaal met mails en noem maar op. Dus ben ik van gedachte veranderd en heb ik de TX gekocht, en ik ben helemaal weg van dat ding.

groet kay
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 december 2005, 16:45
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Update dan ook even je model in je profiel, dit voorkomt vergissingen in de toekomst
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 januari 2006, 17:15
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
Hey, een vriend van mij heeft een lifedrive die over het algemeen ook niet in een keer uit gaat met de knop. We gebruiken allebij megalauncher en op die launcher (volgens mij ook op veel andere launchers) zit de mogelijkheid om hem via een knopje in de rechter bovenhoek van het scherm uit te zetten, dat werkt wel direct.
Het proberen van de trial waard toch?
Grts, Bas
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 januari 2006, 12:24
visserkevis
Guest
 
Berichten: n/a
Ondertussen heb ik met het probleem leren leven.
't is trouwens iets beter geworden.
Ik heb nu gemerkt dat als je op de knop duwt, het tot 2 secondjes kan duren vooraleer hij reageert.
Dus even geduld bij het in en uitschakelen schijnt de boodschap.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 mei 2006, 12:14
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb gemerkt dat gewoon nog een (paar) keer drukken ook werkt. Het is voor mij niet erg storend, meer dan een seconde of twee kost het me nooit...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023