Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 maart 2003, 15:07
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb REALONE...

Dagdag menzen, ik ben inmiddels alweer enigzins wat meer te weten gekomen over de T|T en gebruik hem voor alle mogelijke dingen.
Zo geniet ik van de bluetooth functie (al schijnt die fuiutjie siemens (hoe je dat ook schrijven mag ) een veeeeel betere range te hebben) in combinatie met T68i
Ik bekijk lollige filmpies met Kinoma
Foto's met AcidImage
speel veel games (aduh diamondmine aka bejeweled)
Enn.... dat wel het meest... Ik luister mp3tjes (eigenlijk liever Ogg)

En nu komt het... Realone supports geen OGG!!! ook geen wma(ligt beetje voor de hand) maar wel mp3. nou Joepie, daar bennik ff blij om zeg... Het komt er dus op neer dat ik, als vervent Ptunes en Aeroplayer gebruiker om precies te zijn... Geen F*ck vooruit ga met deze player.
En das zwaar balen....

Nagoed, ik zal ff vertellen waarom ik er zo over denk:
-ten eerste. Het speelt geen Ogg in tegenstelling tot zowel aero(player) als Pocket(tunes). Dat terwijl ogg met een 2x zo lage bitrate en nog (naar mijn mening) even mooi geluid geeft als mp3, ik denk zelfs dat het een vergelijking met wma zou kunnen aangaan.
-nouja, dan heb je nog de looks, oke, best aardig... op het eerste gezicht, maar waarom ingodesnaam geen skin support?? zoals pocket en aero wel hebben!
-Nou, en dat het ergste... Ik als diamondmine addict, speel graag diamond mine terwijl ik ogg luister met pocket tunes*, en dat loopt nou niet bepaald soepel wanneer ik het doe in combinatie met realone.

verder... weet iemand iets af van de video mogenlijkheden van realone?
en hoe zit het trouwens met die 'realaudio' formaten, komt dat kwa kwaliteit iets dichter in de buurt van ogg dan mp3? (op lagere bitrate dus he)

*mogelijk punt van ergernis voor echte aeroplayer fans... maar kom op.. ik vind ptunes prettiger, in combinatie met een skin ziettie er best aardig uit, hij een minder van je cpu snelheid op (in ieder geval bij bejeweled ) en.... HIJ SPEELT OGG FILES OP LOWER BITRATE!!! in tegenstelling tot aeroplayer die dan met een fatale error gaat lopen rondsmijten... naja

En dan het laatste, aeroplayer heeft 1 heeeeele grote pro wat mij betreft, en dat is dattie een soundboost functie heeft die Wel werkt zonder clipping, althans, veeeel beter dan Ptunes. Maar waarom moesten ze nou zo nodig die T|T een zo zwak output signaal geven, het irriteerd me echt mateloos, is er ?IEMAND? die hier een oplossing voor heeft? Ik weet ook wel dat ze dat hebben gedaan om een langere batterijduur te kunnen garanderen, maar persoonlijk speelde ik graag voor die extra decibelletjes een uurtje minder muziek op me T|T.

Oke, dat was het, sorry, het is een beetje langer dan geplant , baibai.

Laatst gewijzigd door hayomoizy; 19 maart 2003 om 09:07.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2003, 15:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik luister eigenlijk nauwelijks naar muziek op m'n Tungsten T, maar heb wel een geregistreerde Aeroplayer. Het hele realplayer gedoe volg ik alleen in verschillende forums en voorlopig hoef ik dat ding nog niet, omdat:
1. te groot, 500 kb tegen 190 voor aeroplayer
2. een te zwaar processorgebruik (noemde jij ook)
3. het is nog geen echte concurrent, behalve dat deze gratis is

Ik ga realplayer wel een keer uitproberen, maar eerst een paar goede oordopjes proberen, kijken of het geluid dan echt beter wordt (waarschijnlijk wel, ik heb nu een goedkoop setje).

En afwachten of met versie 5.2 (als die voor Tungsten T gebruikers beschikbaar komt tenminste) een beter gebruik gemaakt kan worden van de DSP chip.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2003, 09:02
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

OKai,ikben lekker testen met realone en ik moet togg een positieve conclusie erbij vermelden.... Ik was in me eerste stukje bijna 100% negatief, maar ik heb nu een goeie hint voor iedereen die togg tevreden wil zijn met realone... Ik speel nu al zo'n drie kwartier non stop .rm files af en ik heb nog steeds 100% battery!!. En daar zit het'm in. JE MOET REALONE niet gebruiken voor MP3!!!! Convert je mp3 files ed eerst naar .rm files. Wanneer je .rm files afspeelt, heeft dat kennelijk meerdere voordelen:
-het bespaart veeeeeel batterij
-je player gebruikt aanzienlijk minder van je cpu-snelheid (zo lijkt het tot nu toe in iedergeval...)
-en ook heel belangrijk... als je een beetjegoed converteerd kan je een 5 mb mp3tje naar een .rm file van slechts 1,5 mb krijgen, en met heeeel aardig geluid vind ik zelf.

Dus, ik heb me een beetje vergist in realone, maar een voorwaarde is een goede converter. Ik raad aan iedereen DbPoweramp aan, het is gratis, heeft codecs voor practisch alle fomaten (ook al gratis, moeten wel apart gedowned)en is best wel snel met converteren, bovendien is het geschikt voor elke gebruiker aangezien het ook best van meer advanced opties heeft, maar het staat als standaard al goed ingesteld, je kan het programma halen op: www.dbpoweramp.com als ik het goed heb.
Okai, dat was het dan, mzzl, hajo.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 maart 2003, 10:19
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Ik merk over het algemeen dat het batterijgebruik van de Tungsten bij het afspelen van mp-3 en kinoma-files erg meevalt. En het ziet er allemaal prachtig uit met nagenoeg perfect geluid.

Toch ben ik erg geintereseerd in de conversie van mp3 naar rm omdat deze bestanden veel kleiner zijn.

Ik heb daartoe DbPowerAmp en de Real-Codec gedownload. Ik vraag me echter af welke instellingen jij hebt gebruikt om de conversie te doen. Zou je dat willen doorgeven?

bvd,

Gerard
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 maart 2003, 10:26
poeto
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben op jouw manier bezig geweest om de conversie te doen. is prima gelukt. maar afspelen op de palm ho maar. heb je nog iets extra info over de instellingen op de palm??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 maart 2003, 11:38
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
keeeej, het is quite simpel... zorg dat je deze codec hebt geinstalleerd..
-nu kan je op een file met rechtermuisknop klikken en
-kies je voor de optie 'convert to'
-nu krijg je popup en kan je kiezen voor realaudio. Dat doe je
-dan kies je achter elkaar:
-frequency 44100 is oke
-sigle rate
-volume normalize uit
-preserve id tags aan
-en bij target audiences kun je zeg maar de kwaliteit van je geluid instellen... ik gebruik meestal ISDN... ik durf niet te zeggen of dat cd kwliteit benaderd.. maar door de headphones van me T|T klinkt het heel aardig moet ik zeggen.. heel soms.. vooral bij jazz, wil een highhat geluidje nog wel eens een beetje vervormd zijn maar nix om je druk om te maken.. als het je echt stoort kan je bij het converten een hoger verbingstype kiezen.. 2xISND, lan, etc.. maar dan worden je bestanden uiteraard onmiddelijk weer groter.

Okee, ik geloof ik dat ik nu wel genoeg heb verteld dat je weer verder kunt...

Nog een dingetje... IK gebruik nu eigenlijk standaard die realone player voor windows om me audio files te converteren en op me T|T te zetten...even een stuk simpeler.. alles automatisch... soms beetje bugje... willie niet meer transferren naar je palm.. maar het programma afsluiten en weer opnieuw launchen is over het algemeen voldoende om het weer te laten werken... hij converteerd erg snel (sneller dan DBpoweramp meen ik) en hij zet de files er werkelijk supersnel op gewoon via je cradle(!!!!) uiteraard moet je wel usb cradle hebben dan.
Oke. mazzel... hayo
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 maart 2003, 12:23
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
RealOne, Kinoma, Aeroplayer..... Tijd voor een Polletje iemand?


Okee ik wel

Click here to vote!
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......

Laatst gewijzigd door Roeland Krul; 24 maart 2003 om 12:28.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 juni 2003, 19:38
jayjay
Guest
 
Berichten: n/a
Palm OS5 & RealOne Player

Ik heb sinds vandaag de Realone player op mijn Tungsten T. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de kwaliteit van het geluid beter is dan die van Pockettunes (welke ik eerder al heb geinstallerd).


CU
Jos

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 19 juni 2003 om 19:56.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 juni 2003, 09:18
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Ik zweer bij Aeroplayer en als je een koptelefoontje aanschaft met volumeregeling heb je een beregeluid hoor!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juni 2003, 13:33
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik gebruik Aeroplayer om mp3's te luisteren vanwege de mooie interface (met skin) en de equelizer natuurlijk.

Realone heb ik op mijn SD kaart staan en gebruik ik alleen om mp3's naar mijn Tungsten te transporteren omdat dit supersnel gaat zonder dat je een cardreader nodig hebt. Via hotsync is het bijna niettet doen.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 juni 2003, 11:10
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
erm... dat begrijp ik niet helemaal, kun je dat wat verder uitleggen?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 oktober 2003, 13:03
Highlander Highlander is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 32
Citaat:
Op 24-03-2003, om 12:38 heeft hayomoizy dit gezegd in bericht #6
keeeej, het is quite simpel... zorg dat je deze codec hebt geinstalleerd..
-nu kan je op een file met rechtermuisknop klikken en
-kies je voor de optie 'convert to'
-nu krijg je popup en kan je kiezen voor realaudio. Dat doe je
-dan kies je achter elkaar:
-frequency 44100 is oke
-sigle rate
-volume normalize uit
-preserve id tags aan
-en bij target audiences kun je zeg maar de kwaliteit van je geluid instellen... ik gebruik meestal ISDN... ik durf niet te zeggen of dat cd kwliteit benaderd.. maar door de headphones van me T|T klinkt het heel aardig moet ik zeggen.. heel soms.. vooral bij jazz, wil een highhat geluidje nog wel eens een beetje vervormd zijn maar nix om je druk om te maken.. als het je echt stoort kan je bij het converten een hoger verbingstype kiezen.. 2xISND, lan, etc.. maar dan worden je bestanden uiteraard onmiddelijk weer groter.

Okee, ik geloof ik dat ik nu wel genoeg heb verteld dat je weer verder kunt...

Nog een dingetje... IK gebruik nu eigenlijk standaard die realone player voor windows om me audio files te converteren en op me T|T te zetten...even een stuk simpeler.. alles automatisch... soms beetje bugje... willie niet meer transferren naar je palm.. maar het programma afsluiten en weer opnieuw launchen is over het algemeen voldoende om het weer te laten werken... hij converteerd erg snel (sneller dan DBpoweramp meen ik) en hij zet de files er werkelijk supersnel op gewoon via je cradle(!!!!) uiteraard moet je wel usb cradle hebben dan.
Oke. mazzel... hayo
Ik doe het op jou manier. Alles gaat dan volgens plan. Alleen als ik een .rm file op mijn TT wil afspelen slaat hij gelijk vast. Dus moet ik weer resetten . mp3 ging goed, maar hij herkent rm niet.
Ik heb volgens mij echt alles op jouw manier gedaan. Het gekke is dat realone op mijn pc het .rm bestand wel afspeeld.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 februari 2004, 12:30
TaiJohn
Guest
 
Berichten: n/a
tsja lukt niet

ik kan alleen converten via LAN of dsl en dan worden de bestanden nog groter als de mp3 file. tsja en daar heb ik niks aan
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 februari 2004, 14:15
r5tv
Guest
 
Berichten: n/a
Heb nu een paar dagen een T|3 ne ben me ook aan het verdiepen in de MM mogelijkheden. Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van mmplayer. Niet alleen MP3's e.d. maar ook gewoon hele divx films. Ik had wat trailers gedownload maar die zien er erg mooi uit op zo'n breed uitgeklapt schermpje. Ik ben ook bezig om zelf divx films die ik al heb te converteren naar een size die ik ook op mijn Palm kan zien...

Kinoma vind ik niet zoveel aan en kost teveel. Is niet beter en kan zeker minder.

Real verdwijnt bij mij zowiezo, heb daar iets tegen en kan geen ogg aan zoals eerder gemeld dus voor audio earoplayer !
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 februari 2004, 12:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kinoma wordt meegeleverd met je T3, dus duurder... naja
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 februari 2004, 15:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Kinoma vind ik niet zoveel aan en kost teveel. Is niet beter en kan zeker minder.
Kinoma is wél *stukken* beter, hoewel het minder kan. Kinoma laat nooit mijn Palm vastlopen, bij mmplayer laat ik het dopje van mijn stylus afgeschroefd...
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023