Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 november 2001, 18:17
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
BugMe! Messenger 2.2

Ik snap er helemaal niets van.

Ik heb de trial versie van BugMe messenger 2.2 op mijn M505 gezet. Ziet er allemaal heel gaaf uit en ik zou het ook willen kopen was het niet dat ik niets snap van het mail gebeuren.
Als je BugMe koopt krijg je een mail adres zodat mensen email rechtstreeks naar je BugMe messenger kunnen sturen. Dus ik heb een email aangemaakt en naar mijn man zijn email getracht te sturen. Ik zet mijn Palm in de cradle druk op send en krijg dan de melding: Error: PPP timeout (0x1231)???????????
Als ik de email wil versturen zonder dat hij in de cradle staat krijg ik dezelfde melding. Wat doe ik fout?
Mijn Palm geeft aan verbinding te maken met Aimnet maar er gaat iets fout. Mijn instelling bij prefs - netwerk zijn:
Service: Aimnet
User Name: Sonny (mijn naam)
Password: nog niets ingevuld
Connection: Cradle/Cable
Wie kan mij helpen, dank.
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 november 2001, 21:27
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: BugMe! Messenger 2.2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny
Als ik de email wil versturen zonder dat hij in de cradle staat krijg ik dezelfde melding
ik neem dat je begrijpt dat je Palm in de cradle moet staan? (tenzij je via een ir-verbinding met een mobiele telfoon of een laptop communiceert, maar dat kan ik nergens uit op maken).
Op je pc moet een programma staan dat er voor zorgt dat je een ppp-verbinding kunt maken. Het enige programma dat ik daarvoor ken is mocha ppp. Je internet verbindig moet op de pc aanstaan (als je telefoon hebt, met kabel/adsl heb je principe permanent verbinding)

http://www.mochasoft.dk/palm.html#palmppp

Hiermee moet je een eind kunnen komen. Er zijn overigens al heel wat andere threads in dit forum die over internet-via-de cradle gaan. Zoek eens op mocha ppp.

P.S. Dat programma heeft natuurlijk ook gewoon de verkeerde naam! Messengers als ICQ en AIM werken prima op de Palm.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 08 november 2001 om 21:29.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 november 2001, 23:30
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
onduidelijk

Hallo,

Bedankt voor de reaktie. Ik heb op de link gekeken die u heeft aangegeven in uw mail.
Ik lees daar dat mochaPPP is om verbinding te maken met internet o.a. Avantgo. Ik snap het niet helemaal, ik maak namelijk al een tijd gebruik van Avantgo en dit werkt prima. Zou ik dan niet ook gewoon verbinding moeten kunnen maken met BugMe?

Groet
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 november 2001, 10:51
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Als je avantGo kunt gebruiken zit het met je internet verbinding blijkbaar goed. Je had blijkbaar al een (andere?) ppp-programma op je PC (?).
Ik vermoed dus dat de oorzaak van je probleem bij BugMe zit, ik ken het programma niet en kan je daar dus helaas niet mee verder helpen. Kijk eens met de zoekfunctie of er al eerder iets over dit programma besproken is in het forum. Succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 november 2001, 17:02
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Send Later

Ik heb de handleiding er maar bijgehaald: http://www.bugme.net/bugme-messenger/messengerguide.pdf (PDF bestand dus). Daarin vind ik het volgende:

"To send your message the next time you HotSync, press the 'Send Later' button. The message will be placed in the 'outbox' category and sent the next time you HotSync your handheld with your PC. If you have a wireless internet connection available to your handheld you can press the 'Send' button to have your message sent immediately."

Het komt er op neer dat je de Send Later button moet gebruiken in plaats van de Send button. Het bericht wordt opgeslagen in de Outbox van BugMe. De volgende keer dat je synchroniseert met de PC waarop BugMe geinstalleerd is wordt het bericht verstuurd via het account dat je bij bugme.net hebt aangemaakt. Op het moment dat je Palm met PC synchroniseert moet de PC een actieve Internet verbinding hebben.

Je kan ook direct verzenden vanaf je Palm, maar dat vereist een mobiele Internet verbinding. In Nederland/Europa zal dat meestal een GSM verbinding zijn.

Grappig programma wel. Wel jammer dat je een apart account/e-mail adres bij BugMe moet hebben. De toegevoegde waarde zie ik nog niet helemaal. Op het eerste gezicht lijkt het een nogal omslachtige manier van e-mail versturen en ontvangen via BugMe. Wel leuk natuurlijk dat die gele BugMe Notes als plaatje worden meegestuurd. En ik lees ook iets over foto´s meesturen en een connectie met de PalmPix fotocamea van Kodak. Ik ga het nog eens verder bekijken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023