Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 augustus 2006, 17:50
giago
Guest
 
Berichten: n/a
GPS Rikaline 6017 krijg ik niet werkend...

Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem derde ofzo maar het gaat om de GPS dit keer... voor ik dit onderwerp aanmaakte heb ik ook eerst gekeken of er iets te vinden was. ik heb dus een Rikaline 6017 en als ik hem in mijn computer stop krijg ik een groen lampje te zien op de GPS, maar volgens een PDF bestand hoort mijn computer te melden Nieuw Hardware gevonden... dit doet ie niet. ik weet wel dat ik iets moet installeren maar ik kom er niet achter wat... kan iemand mij uitleggen wat je sowiezo geinstalleerd moet hebben wil je GPS functioneren met je PDA.

NB. als ik hem in de auto stop en ik klik op GPS centreren dan meld ie dat er geen GPS is aangesloten ofwel incompatibel /: niet samengaat met de PDA.

Kan iemand mij alstublieft helpen=

MVG JHW vdveen
  #2  
Oud 01 augustus 2006, 18:32
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

LET OP
Het is niet omdat het stekkertje in allerlei gaatjes past, dat je het er ook mag insteken! Je kan je muis hierdoor onherroepelijk beschadigen!

Wat is het volledige typenummer van je muis?
Kwam ie met een kit voor in de auto bedoeld voor je Zire 71?
Welk GPS programma gebruik je?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #3  
Oud 01 augustus 2006, 20:10
giago
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo, bedankt voor je snelle reactie. ik begrijp het alleen niet echt wat bedoeld u met niet overal insteken? ik heb een male kabel lopen van mijn muis en daar klik je female aan met USB poort.

ik heb trouwens de software van ViaMichelin en een palm zire 71.

het volledige nummer is: 67000734

en het merk van de GPS is Rikaline 6017

Alvast super bedankt!!!

MVG JHW vdVeen
  #4  
Oud 01 augustus 2006, 20:41
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Waarom start je verschillende threads met verschillende beschrijvingen voor hetzelfde probleem? Je GPS werkt blijkbaar niet met ViaMichelin samen. Heb je mijn tips uit je andere vraag al geprobeerd?
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
  #5  
Oud 01 augustus 2006, 20:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het lijkt me handig als je systematisch je problemen in 1 thread meld in plaats van 3 aparte threads aan te maken. Volg de tips van namruuh op. Het enige wat je hoeft te doen is:

- Palm Desktop installeren (staat op de installatie CD van je Palm, update is op www.palm.com te verkrijgen, zie ook de FAQ)

- Viamichelin Mapsonic installeren: voor een stap voor stap handleiding, zie de installatieCD van Mapsonic. Weinig kans dat iemand dat voor je wil overtypen aangezien je die zelf bezit. Het forum is geen vervanging van de handleiding, die moet je echt zelf doornemen en ook doen wat er in staat.

- Alles inpluggen in de auto en een halfuurtje wachten voor de eerste GPS satelliet-fix.

Citaat:
Wat een stom forum, mag je niet eens vragen stellen?
Vragen stellen en vragen beantwoorden: dat is waar het forum om draait. Maar we verwachten toch echt minimale inzet van jezelf, dat je ook de handleiding van de software waar je problemen mee hebt doorleest, en dat je aan de hand van die handleiding vragen stelt op het forum. Van een helpdesk mag je verwachten dat je in je luie stoel mag hangen, op een forum moet je zelf lekker meedoen.

Volg de handleidingen die je bij je software hebt letterlijk op. Indien een stappenplan van de handleiding niet klopt, vermeldt dan duidelijk *waar* je vastloopt.

Lees ook dit:

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=23186

//slotje
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 01 augustus 2006 om 20:53.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023