Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 januari 2007, 12:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Microsoft Direct Push-technologie ook beschikbaar voor Treo 680 en Treo 700p

PalmOS Treo-bezitters konden al langer de mogelijkheden van Exchange Activesync gebruiken in Versamail voor communicatie met een Microsoft Exchange Server. Nu is er een upgrade uitgebracht waarmee ook Microsoft's Direct Push-technologie voor Versamail beschikbaar komt.

Volgens het persbericht van Palm geeft de update de volgende voordelen aan Versamail:
  • Het toevoegen van Direct Push-technologie, waarmee gebruikers die verbonden zijn met een Exchange Server snel en automatisch updates kunnen krijgen van nieuwe e-mail, nieuwe of gewijzigde afspraken en nieuw toegevoegde of gewijzigde contactpersonen.
  • Toegang tot het centrale adresboek binnen een organisatie (Global Address List (GAL)).
  • Door integratie met Versamail is er geen directe noodzaak meer om 3rd-party applicaties aan te schaffen.
  • Verbeterde veiligheid: bij Direct Push kan gevoelige data bij een verloren Treo automatisch worden beveiligd met een wachtwoord of zelfs compleet worden gewist.
  • Eenvoudige installatie: de update kan door Treo 700p en Treo 680 gebruikers draadloos worden gedownload, waardoor het voor de beheerder simpel wordt om te installeren.
Overigens is deze update niet beschikbaar voor alle Palm Treo's: alleen de Treo 680 en Treo 700p kunnen hier gebruik van maken, omdat minimaal Versamail 3.5.3 benodigd is.

"Het uitbreiden van Microsoft's Direct Push Technology naar de op Palm OS gebaseerde Treo smartphones voorziet zakelijke gebruikers van een krachtige nieuwe keuze voor draadloze e-mail, beveiliging en beheer," zegt Joe Fabris, director of wireless solutions, bij Palm, Inc. "Deze combinatie levert de voordelen van business class e-mail zonder de kosten van infrastructuur die benodigd is zoals bij het gebruik van andere op middleware gebaseerde oplossingen. Hiermee wordt een snelle terugverdientijd gegarandeerd en tevens een fantastisch gebruiksgemak."

Direct Push was al mogelijk op de Treo-smartphones met Windows Mobile, zoals de Palm Treo 750v, Palm Treo 700w en Palm Treo 700wx.

De Exchange ActiveSync update voor PalmOS kan vanaf maandag kosteloos worden gedownload op http://euro.palm.com/nl/products/easupdate/index.html


Bron: Palm - About Palm, Inc. - Investor Relations - News and Events
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3604-3t2cx86iu2f.jpg‎ (2,4 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2007, 14:30
schraal
Guest
 
Berichten: n/a
iemand die patch al geinstalleerd? Ik wel op m'n Treo 680, maar ik kan de optie 'as items arrive' nergens vinden. Heb dus de indruk dat het niet goed ging.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 februari 2007, 23:24
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
ja patch geladen, staat als een icoon op je treo. je moet dit aanklikken of te laden.. je krijgt dan ook een duidelijk bericht.

Heb het getest en het werkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2007, 20:06
MrProper MrProper is offline
Senior lid
Voornaam: Kevin
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 augustus 2003
Locatie: Roeselare
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar MrProper
zijn er nog speciale instellingen
heb gebruikersnaam/paswoord en server ingegeven maar rijg steeds foutmelding
moet er bij advanced iets worden ingesteld?
MM EAS FPIThe server has trouble.....is melding die ik krijg
thx
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2007, 10:52
josleeuw's schermafbeelding
josleeuw josleeuw is offline
Semp
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Harmelen
Berichten: 4
Ik heb de patch ook geinstalleerd en het werkt wel alleen krijg ik linksbovenin het scherm een belletje te zien.
Als je dit aanklikt komt de melding "EAS account: Please press the Sync button".
Ik moet dus dan nog een keer om Sync drukken om de wijzigingen op te halen, is dit normaal voor deze patch?
Bij Preferences heb ik Auto sync en "as items arrive" aangezet.
En op de server is exchange 2003 SP2 ook geinstalleerd.
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 februari 2007, 12:03
MrProper MrProper is offline
Senior lid
Voornaam: Kevin
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 augustus 2003
Locatie: Roeselare
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar MrProper
ik krijg die pushmail niet werkende...al tal van keren gemaild naar mail2web en instellingen staan juist
krijg nu deze foutmelding
AirSAMStateMachine.c540 4

Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 maart 2007, 14:43
josleeuw's schermafbeelding
josleeuw josleeuw is offline
Semp
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Harmelen
Berichten: 4
Ik heb nog steeds de exchange push mail functie niet actief kunnen krijgen op mijn treo 680, na alles nog eens langsgelopen te hebben.
Toen eens het zelfde exchange acount op mijn Treo 750 gezet en jahoor direct goed werken, met de push functie.
Het kan dus niet aan de server of firewallinstellingen liggen dat ik niet automatische mijn agenda items naar mijn treo 680 krijg en omgekeert.
Telkens krijg ik weer de melding "EAS account: Please press the sync button."
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb ook al eens een andere simkaart geprobeert ( KPN en Telfort)
__________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 april 2007, 22:57
Waltmutti Waltmutti is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 februari 2007
Berichten: 3
Sinds enkele dagen heb ik push mail werkend in samenwerking met exchange (hoe anders . Ik heb alleen nog problemen met de sync van de takenlijst. Op een of ander manier gaat dit niet goed. Heeft iemand suggesties?

Verder ben ik zeer tevreden over de samenwerking met exchange. Ik heb overigens push weer uitgezet want dit koste toch te veel batterij.
Wel veel foutmeldingen maar op een of andere manier blijft het werken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 mei 2007, 16:06
mpvisser
Guest
 
Berichten: n/a
Is er een manier om dat update eraf te krijgen ik krijg alleen maar de fout melding"MM EAS FPIThe server has trouble"
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 juni 2007, 11:28
Ravhin
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zit hier ook met een probleem met syncen. Zo in zo krijg ik hetzelfde bericht als JosLeeuw; dit blijft aanhouden. Tevens blijf ik problemen houden met de exchange server (mail2web). Ik heb overigens een Treo 650. Ik ben met de errors naar Palm geweest en ik kreeg als antwoord deze pagina waar de antwoorden in staan van de errors. De meest voorkomende is 1507: "Sync interface: Unable to open database". Iemand dit al aan de hand gehad?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 juni 2007, 11:34
Ravhin
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrProper Bekijk bericht
ik krijg die pushmail niet werkende...al tal van keren gemaild naar mail2web en instellingen staan juist
krijg nu deze foutmelding
AirSAMStateMachine.c540 4

Kijk naar de "details" van je error en check de website waar ik boven naar link. Misschien hebben we hetzelfde probleem?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 juni 2007, 09:18
RDo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb sinds gisteren ook deze error, wat klote. "mm eas fpithe server .. blabla". Dit is al de tweede keer dat de treo op zijn bek gaat met exchange. De eerste keer kon ik nog het account weggooien en opnieuw syncen, maar nu laat hij mij niet eens meer het account verwijderen, ergo ik kan er nu niks meer mee. De treo begint me nu toch echt te irriteren, lijkt wel een prototype onderhand, zoveel fouten zitten er in.
Iemand al een fix gevonden overigens?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 juni 2007, 10:05
Ravhin
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RDo Bekijk bericht
Ik heb sinds gisteren ook deze error, wat klote. "mm eas fpithe server .. blabla". Dit is al de tweede keer dat de treo op zijn bek gaat met exchange. De eerste keer kon ik nog het account weggooien en opnieuw syncen, maar nu laat hij mij niet eens meer het account verwijderen, ergo ik kan er nu niks meer mee. De treo begint me nu toch echt te irriteren, lijkt wel een prototype onderhand, zoveel fouten zitten er in.
Iemand al een fix gevonden overigens?
Ik denk eerder dat het softwarepakket van Palm om met Exchange te babbelen nog niet geheel uitontwikkeld is. Wel raar trouwens, want het is ontwikkeld voor de 680, maar ik het het idee dat het betere werkt op mijn 650.
Vooralsnog gewoon de errors doorgeven aan Palm via de bekende (irritante) site en hopen dat ze een biugfix maken...

Ik heb ook even gekeken wat de eisen zijn voor pushmail:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.palm.com
vereisten server:
• Microsoft® Exchange Server met Service Pack 2
OF
• Microsoft Exchange Server 2007
smartphone:
• Treo 680-smartphone
software:
• VersaMail 3.5
Nu werkt met een update van Versamail dit dus ook op een Treo 650 maar ik kwam er achter dat mail2web (mijn pushmail liasion) alleen is ge-upgrade tot Exchange 2003. Vandaar dat het niet altijd lekker loopt. Misschien een tip voor de anderen om te checken wat de sturende partij voor versie heeft, want de eisen van Palm zijn nogal hoog qua softwareversie...

Laatst gewijzigd door Ravhin; 21 juni 2007 om 14:19. Reden: handige extra info
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023