Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 augustus 2005, 22:50
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Touchscreen (ea) problemen

Hallo,

Sinds enige weken heb ik een Treo 650 in bezit echter zijn er sinds enkele dagen vreemde problemen:

1. Het touchscreen werkt _compleet_ niet meer, niet met stylus, niet met de hand, helemaal niet meer. Opnieuw proberen te calibreren werkt ook niet, hij reageert totaal niet, reset knopje heeft ook geen nut.

2. Wanneer ik op het "menu" knopje druk (binnen elk mogelijk programma) en ik druk met de "5-Way Navigator" naar rechts of select, dan springt het menu weg.

Ik heb de palm niet gegooid, laten drinken of een zonnebank gegeven, normaal gebruikt, deze problemen ontstonden helaas uit het niets.

Daarnaast heb ik bij sommige free/share-ware programma's problemen (IMplus, ICQ, TuSSH) welke de palm hebben laten crashen (blijvend booten - verholpen door "pijltje omhoog bij boot in te drukken" - waarna verwijderen de problemen heeft verholpen).

Voordat ik de palm terug ga sturen wil ik graag weten of dit bekende problemen zijn of dat dit uniek is, welke weg ik het beste kan volgen (opsturen naar mijn verkoop-punt of direct naar Palm?), software upgrade (Palm OS Garnet v. 5.4.5)? Andere tip's/tricks zijn ook welkom

Alvast bedankt,

Maarten Bollen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 augustus 2005, 23:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik kan het niet duidelijk uit je beschrijving halen, maar heb je al een harde reset (zie de Tips) gedaan en vervolgens gekeken of je dezelfde problemen hebt?

Welkom trouwens bij de Palmclub!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 augustus 2005, 23:35
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Maurice,

Zojuist een harde reset uitgevoerd echter heeft dit ook geen resultaat (helaas blijf ik nu bij punt 3 van 4 hangen waar ik hem _moet_ calibreren - wat dus ook niet wil werken)

Thanks for responding

Maaten Bollen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 augustus 2005, 23:46
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hmm, vreemd. Heb je ook de extended hard reset geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 augustus 2005, 23:47
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Maak je soms gebruik van een screenprotector (beschermfolie op het scherm)?
Bij een dergelijke combinatie (touchscreen + screenprotector) kun je tegen klachten aanlopen als bij jouw PDA. Als de protector ergens tussen scherm en behuizing komt te zitten krijgt het scherm constante 'input' en zal het totaal niet meer reageren.
Dus check eens goed de schermrand
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 augustus 2005, 23:54
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Hmm, vreemd. Heb je ook de extended hard reset geprobeerd?
Om eerlijk te zijn snap ik de uitleg bij tips niet goed om de Treo een "extended hard reset " te geven :/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schooierd
Maak je soms gebruik van een screenprotector (beschermfolie op het scherm)?
Bij een dergelijke combinatie (touchscreen + screenprotector) kun je tegen klachten aanlopen als bij jouw PDA. Als de protector ergens tussen scherm en behuizing komt te zitten krijgt het scherm constante 'input' en zal het totaal niet meer reageren.
Dus check eens goed de schermrand
Ik heb dit ding er niet overheen geplakt, was het wel van plan maar dit was mislukt =) (ben niet zo goed in stickers plakken denk ik).

Wat is er te verhelpen aan een constante "input" zoals jij hierboven beschrijft? Ik weet redelijk wat van hard/software af, maar ga liever niet met een schroevendraaier dit ding openschroeven

Thanks,

Maarten Bollen
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 augustus 2005, 11:00
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als je er geen screenprotector op hebt zitten dan zal het waarschijnlijk geen "constante input"-probleem zijn.
Sorry trouwens, de extended hard reset voor de Treo staat niet op onze Tipspagina. Maar de aanwijzingen om een extended hard reset uit te voeren staan wel in de handleiding op de bijgeleverde Treo-cdrom en op de site van Palm. Ga naar de Palm site en geef daar rechts onderin beeld bij Solution ID 887 in. Daarin worden alle soorten resets die je een Treo kunt 'geven' genoemd. (direct linken naar deze pagina is door Palm onmogelijk gemaakt, vandaar deze omslachtige manier.)

EDIT
je moet bij het kopje "Hard Reset" zijn.

Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 augustus 2005, 11:06
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Als je er geen screenprotector op hebt zitten dan zal het waarschijnlijk geen "constante input"-probleem zijn.
Sorry trouwens, de extended hard reset voor de Treo staat niet op onze Tipspagina. Maar de aanwijzingen om een extended hard reset uit te voeren staan wel in de handleiding op de bijgeleverde Treo-cdrom en op de site van Palm. Ga naar de Palm site en geef daar rechts onderin beeld bij Solution ID 887 in. Daarin worden alle soorten resets die je een Treo kunt 'geven' genoemd. (direct linken naar deze pagina is door Palm onmogelijk gemaakt, vandaar deze omslachtige manier.)

EDIT
je moet bij het kopje "Hard Reset" zijn.

Oki, gevonden, moet ik een "Zero Out Reset" doen? Zo te zien heb ik de rest van de resets uitgevoerd zonder resultaat :/

EDIT
ok, maar deze heb ik gisteren uitgevoerd, het scherm staat nu op dat calibreren wat niet werkt...



Maarten Bollen
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 augustus 2005, 11:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja, dat is 'em.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 augustus 2005, 11:11
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Ohw, dus toch een zero out
Dan ga ik die nu eens proberen...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 augustus 2005, 11:17
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Na wat gepriegel staat hij nu op "Bootload v 0.10" zal dus goed gegaan zijn (wat een gestuntel in je eentje zeg )... Laten we even wachten en kijken of het gaat werken..
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 augustus 2005, 11:22
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Ohw, wacht, toch niet :
  1. If you did this reset correctly, the screen of your device will go blank, and you will not be able to turn it on. The charging LED will not light up, even if it's connected to power. It will appear to be "dead." (any other activity — such as the Palm OS logo or a rainbow-colored Boot Log screen appearing — means the reset was performed incorrectly; try again)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 augustus 2005, 11:26
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Okay, nu is hij wel goed uitgevoerd, scherm ging even uit (denk ongeveer 40-50 seconde), geen lampje brandde, hierna sprong hij weer aan en moet ik de taal selecteren en de letter "Z" indrukken. Nu staat hij weer op calibreren wat nog steeds niet werkt :/

Begin de indruk te krijgen dat het een hardware probleem is...
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 augustus 2005, 01:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat gebeurt er dan precies wanneer je probeert te calibreren? Nog steeds helemaal niets oftewel het scherm reageert nergens op?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 augustus 2005, 11:38
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Dat klopt, ik kan op het scherm drukken met de stylus wat ik wil, maar het scherm reageert er totaal niet op..
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 augustus 2005, 12:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ok. Als je zeker weet dat je geen screenprotector op je scherm hebt dan ligt het, denk ik, aan de hardware. Ik zou dus terug gaan naar de winkel waar je het gekocht heb en om een nieuwe vragen. Met de zoekfunctie kun je allerlei ervaringen en tips van anderen lezen over wat je rechten zijn als consument en dus ook dat je je niet door de winkel moet laten afschepen met de tekst "neemt u maar contact op met de fabrikant". Als consument heb je in eerste (en tweede en derde et cetera aanleg) niets met de fabrikant te maken. Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 08 augustus 2005, 12:30
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb zojuist even telefonisch contact met palm gehad, deze hebben eerst wat vragen gesteld over resets welke ik zo'n beetje allemaal al heb uitgevoerd, hierna hebben ze me verteld dat ik contact met de leverancier moet opnemen (takeitnow.nl), en het op mijn 30 dagen garantie moet gooien. Takeitnow gebeld en een RMA ingevuld, hopelijk gaan ze niet al te moeilijk doen want het laatste waar ik zin in heb is gezeik =)

Bedankt iig voor je support

Maarten
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 augustus 2005, 12:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hopen dat het gaat lukken. Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd hier je gal spuwen of in de Shopsurvey van Tweakers.net.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 08 augustus 2005, 12:45
maartenbollen
Guest
 
Berichten: n/a
Komt goed ik update dit topic wel van m'n bevindingen =)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 19 oktober 2005, 11:46
Mikey Mikey is offline
Lid
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 02 februari 2005
Locatie: Maastricht
Berichten: 43
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schooierd
Maak je soms gebruik van een screenprotector (beschermfolie op het scherm)?
Bij een dergelijke combinatie (touchscreen + screenprotector) kun je tegen klachten aanlopen als bij jouw PDA. Als de protector ergens tussen scherm en behuizing komt te zitten krijgt het scherm constante 'input' en zal het totaal niet meer reageren.
Dus check eens goed de schermrand
Thanks!!! Ik had een soortgelijk probleem en dat bleek inderdaad de screenprotector te zijn. Ik kan weer verder, dank!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023