Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 november 2010, 22:41
ldolman ldolman is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 november 2010
Berichten: 2
Help: hoe kan ik een palm profile maken?

Nog nooit een Palm gehad. Net mijn Pre vers uit de doos gehaald en hoopvol de simkaart erin gestoken. Opgestart, so far so good. Na de landkeuze kwam de vraag om een profile te maken of in te loggen. Stom stom drukte per ongeluk op inloggen, en nu kom ik niet meer uit het inlogscherm!
Mijn idee was om dan online een palm profile te maken, echter... ik kan daar nergens iets over vinden. Wat nu?

Help...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 november 2010, 23:44
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
effe opnieuw opstarten? (geen idee of dat kwaad kan..)
palm profile kan je enkel aanpassen via de website van palm als je al eentje hebt, geen maken..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 november 2010, 10:31
ldolman ldolman is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 november 2010
Berichten: 2
Bedankt voor je snelle reactie, helaas wil dit niet helpen (toestel gisteren diverse keren een harde en zachte reset gegeven).

Inmiddels is het toestel wel weer uit zichzelf op aanmelden gesprongen en kon ik alsnog een profile aanmaken. Echter, nu kom ik er niet doorheen omdat geen verbinding met internet kan worden gemaakt! Zelfs als ik de gegevens handmatig ingeef zoals mijn provider (Tringg) aangeeft dan nog krijg ik de melding dat de gegevens niet kunnen worden gewijzigd.

Al met al kan ik dus niet eens gewoon bellen met mijn toestel...

Gaat het altijd zo stroef met een Palm en is hiermee dus de toon gezet?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 november 2010, 14:52
Latu Latu is offline
Lid
Voornaam: Martin
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 05 oktober 2004
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 41
Dit kan liggen aan je provider, volgens mij zijn de meeste instellingen van providers al aanwezig [ik heb zelf KPN]. Ik denk dat je daarom niet met je telefoon kan bellen. Met handmatig instellen heb ik geen ervaring.

Wil je ook toegang hebben tot betaalde apps dan moet je de telefoon met een simcard activeren van een provider uit een land waar de Pre officieel wordt verkocht. [O2 in UK/DE/ES, SFR in Fr en volgens mij Vodafone in Duitsland]

Succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2010, 19:05
Rini's schermafbeelding
Rini Rini is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 12 november 2010
Berichten: 5
Stappen gevolgd die in het papiertje staan bij de pre ?

Batterij er eerst uithalen. Dan sim kaart erin.
Batterij terug.

Vanmiddag zonder problemen een pre 2 geactiveerd met een vodafone sim. Tuurlijk (nog) niet de betaalde apps zichtbaar in de appstore, maar dat komt vanzelf.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 november 2010, 23:35
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rini Bekijk bericht
Stappen gevolgd die in het papiertje staan bij de pre ?

Batterij er eerst uithalen. Dan sim kaart erin.
Batterij terug.

Vanmiddag zonder problemen een pre 2 geactiveerd met een vodafone sim. Tuurlijk (nog) niet de betaalde apps zichtbaar in de appstore, maar dat komt vanzelf.
Helaas ziet het er niet naar uit dat we in NL paid apps gaan zien. Gelukig hebben wij daar een oplossing voor.... Zie de andere threads.

Overigens kan het activeren met een SIM van een "mider grote provider" soms problemen opleveren. Advies: gebruik een zakelijke Vodafone SIM of een KPN SIM. eventueel even lenen ergens. Als het profile is aangemaakt, komt de rest vanzelf goed.
Met een T-Mobile of een pariculiere VF SIM kan het ook, maar dan moet je handmatig de APN ingeven.

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 22 november 2010 om 09:42. Reden: Activatie Tip
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 november 2010, 09:33
storko storko is offline
Lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Nwe Niedorp
Berichten: 25
Op de site van Precentral las ik echter het volgende:"One nice thing: Palm and HP have heard loud and clear that nobody is really happy with the geo-restricted nature of the App catalog that occurs when you activate your device in a country that doesn't support paid apps. They're researching a solution, it's a priority, they say."
__________________
Palm m500, Palm Tungsten, Palm Centro, Palm Pre, Palm Pre 2.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 november 2010, 09:52
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storko Bekijk bericht
Op de site van Precentral las ik echter het volgende:"One nice thing: Palm and HP have heard loud and clear that nobody is really happy with the geo-restricted nature of the App catalog that occurs when you activate your device in a country that doesn't support paid apps. They're researching a solution, it's a priority, they say."
Ik heb dat ook aan Palm voorgelegd en zij hebben daar geen duidelijk antwoord op.

This has been a big internal discussion at Palm within the past few weeks, and I'm being told that the information provided in the public article that you linked is still correct.
If you are using CDMA the country of activation is the country that you activate the device in, if you are using GSM it's based on the SIM card.

Why is there region specific access control - I can't directly answer, but I can't state there are many hoops and boundaries that our legal department has to go through, I would imagine that Palm would first have to establish something stating they can sell purchases in these countries before pursuing.


En:

The first time activation can not be reset by anyone, but the flashing tools that are provided to Palm repair facilities.

Dit is bevestigd door het contact wat ik bij palm in Ierland heb. Het geval is dat de activatie moet plaatsvinden met een SIM uit een land waar de Palm's officieel worden verkocht, en dat daarnaast je ook op een netwerk moet activeren uit een land waar de Palm's officieel worden verkocht.
Op dit moment zij dat in EU: UK en Ierland, Duitsland, Spanje, en Frankrijk.

Dat betekend dat je met een Franse SFR SIM in Duitsland je Palm kan activeren, en dan wordt je Pre gelinkt aan het SFR netwerk.

Je kunt dus niet met een SFR SIM, via roaming, in Nederland activeren. (het kan wel, maar je krijgt geen toegang tot de betaalde app catalog.)

Overigens maakt de setting (Taal, en regional setting) niets uit.

Richard
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 november 2010, 10:47
storko storko is offline
Lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Nwe Niedorp
Berichten: 25
Richard. Bedankt voor je heldere antwoord. We moeten dan maar weer afwachten hoe zaken verder verlopen. Maar wel mag nogmaals gezegd worden dat dit marketing-technisch geen handige zet is van Palm. Wel lekker dat we hier in een land wonen op maximaal drie uur rijden van een land waar we de Pre wel kunnen activeren. Op zich geen onoverkomelijk probleem dus.
__________________
Palm m500, Palm Tungsten, Palm Centro, Palm Pre, Palm Pre 2.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 november 2010, 10:58
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Een mooi overzicht van de activatie problemen Richard, het zou interessant zijn als je daar specifiek een nieuw topic over maakt, kwestie van die informatie wat bijeen te houden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
eerste keer gebruik, palm profile


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023