Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 maart 2006, 13:46
Nickv
Guest
 
Berichten: n/a
Question Palm TX of Lifedrive

Mensen van Palmclub.nl

Ik heb een vraag (tsja anders maakte ik geen nieuwe topic natuurlijk)

Ik vraag me af wat de beste keus in mijn situatie is de Palm TX of de Life drive. Ik zal mijn situatie even uitleggen:

Ik zou graag een Palm hebben met daarop in iedergeval TomTom, de palm moet ook beschikken over een WiFi verbinding zodat deze ook gebruikt kan worden in het netwerk om te syncen.

Verder moet ik er bestanden op kunnen zetten zoals muziek (qualitijd is redelijk belangrijk. en uiteraard bestanden voor mijn werk die ik onderweg kan bewerken (moet volgens mij met office bestanden geen probleem zijn) De batterijduur moet goed zijn bij normaal gebruik en ik moet mijn agenda afspraken er goed en overzichtelijk in kunnen zetten.

Wat ook belangrijk is dat ik van internet palm software kan downloaden en gebruiken zonder verdere problemen. Ik begreep dat bij de Life drive dit nog wel een probleem kan geven en dat er niet altijd een patch beschikbaar is.

Ook moet hij redelijk stil in gebruik zijn dus niet een zoemende hardeschijf oid.

Ik hoop dat mijn relaas een beetje duidelijk is anders lees ik het wel als er nog vragen zijn. (O en kosten maakt niet zoveel uit)
Ik lees graag van jullie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2006, 14:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je geeft het antwooord zelf al: je wilt een stille pda zonder zoemende harde schijf. Dan moet je dus een TX nemen.

Deze kun je bovendien makkelijk uitbreiden met een sdcard van 2gb, wat genoeg is voor heel wat muziek en honderden documenten. De TX voldoet verder ook aan al je eisen.

Welkom dus bij de Palmclub en veel plezier met je aanstaande TX!?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2006, 14:22
Nickv
Guest
 
Berichten: n/a
Dan heb ik nog een leuke vraag. Wat is de beste plaats om z'n ding aan te kopen? Via internet of kan ik het beste naar de lokale media markt?

O en bedankt voor het welkom ik zal me zeker vermaken op dit forum, heb me al aardig vermaakt met het lezen van het een en ander.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2006, 14:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Zelf koop ik dit soort dingen altijd online, bijvoorbeeld bij pdashop.nl. Op de shoppagina staan links naar meer online pdawinkels.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2006, 14:32
Nickv
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt ik zal vanavond meteen bestellen

Als hij niet bevalt ben jij aansprakelijk toch *geintje hoor*
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 maart 2006, 15:13
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Kwaliteit van muziekgeluid is belangrijk. Lees dan wel even volgende topic:http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=23315

Hier lees je iets over de kwaliteit van het geluid bij gebruik van een koptelefoon.

Sterkte met je keuze.

Ik raad je trouwens de TX aan (maar ben bevooroordeeld)
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 maart 2006, 17:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Als de snelheid niet belangrijk is voor je, is de LifeDrive zeker ook een mogelijkheid. Ik vind het geluid van de LifeDrive beter (mp3 e.d.). Er staan diverse threads over beide apparaten op het forum, kijk ook maar eens in de threads in mijn signature. Succes.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 maart 2006, 17:34
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik heb ook getwijfeld tussen de LiveDrive en de T|X, en je ziet het, is toch de T|X geworden. Daarvoor had ik een paar redenen:
  • Door de harde schijf kan de LD soms traag als dikke stront zijn, vooral als de harde schijf geactiveerd moet worden na inacitviteit.
  • De harde schijf maakt de LD ook gevoeliger voor schokken. De T|X heeft geen bewegende onderdelen, dus die kan een stuk meer hebben.
  • De LD is 2 keer zo dik als de T|X, dus die laatste past veel beter in m'n binnenzak.
  • Last but not least: de T|X ziet er gewoon veel strakker uit.

En er bestaat ook een FAT32 driver voor de Palm, dus een SD kaartje van 4 GB zou in theorie ook moeten werken, waardoor het enige echte voordeel van de LD ook meteen teniet is gedaan.
__________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 maart 2006, 19:20
EdgarP
Guest
 
Berichten: n/a
Sinds enige tijd een TX in het bezit. Tot volle tevredenheid!!
Heerlijk om tijdens een vlucht mp3tjes te luisteren en tegelijkertijd notulen uit tewerken. De harde schijf van de Lifedrive heb ik nog niet gemist.....
Een SD kaartje van 4Gb......mjum.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 maart 2006, 19:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor

En er bestaat ook een FAT32 driver voor de Palm, dus een SD kaartje van 4 GB zou in theorie ook moeten werken, waardoor het enige echte voordeel van de LD ook meteen teniet is gedaan.
Heb je toch niet nodig in de TX? Die driver dan?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 maart 2006, 20:32
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Geen idee eigenlijk, ik heb zelf geen 4 GB kaartje. Palm ondersteunt ze officieel niet, maar het schijnt wel degelijk te werken.

Er staat me alleen iets van bij dat je voor volumes groter dan 2 GB FAT32 nodig hebt, en de T|X schijnt alleen FAT16 drivers te hebben. Helemaal zeker ben ik echter niet, moet dat nog eens uitzoeken.

Feit blijft dat je voor 4 GB helemaal geen trage en kwetsbare harde schijf nodig hebt.
__________________
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 maart 2006, 17:29
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
EdgarP zou dan moeten weten toch, of de driver nodig is of niet met 4GB-kaarten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 maart 2006, 19:21
Nickv
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik het logisch bekijk dan heb je idd fat32 nodig voor meer dan 2.1Gb maar ik weet nog niet echt veel van de technieken van palm.

Wat wel erg fijn is als ze in de toekoms gebruik van maken van Linux kan je helemaal leuken dingen met z'n ding gaan doen. Dat is overigens ook een van de redenen om een palm te nemen en niet z'n gare ipaq.

Wat tegenwoordig ook leuk speelgoed is zijn die blackbarrys maar das een heel ander verhaal en zeker niet voor mij van toepassing.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 maart 2006, 16:25
vwanrooy
Guest
 
Berichten: n/a
Even over de aanschaf... Op de site van palm (www.palm.com) is de LD nu in de aanbieding.

Al blijft de T|X er beter uitzien, lichter, dunner.... andere processor tja. Het blijft een persoonlijke keuze.

Laatst gewijzigd door vwanrooy; 27 maart 2006 om 17:06.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 april 2006, 18:54
AngTalunin
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zit op dit moment met dezelfde vraag of ik een TX of een LD zal gaan aanschaffen en na het lezen van bijna alle topics op dit forum ben ik er nog steeds niet uit wat nu het beste voor mij is.
Ik ben op zoek naar een pda, die snel genoeg is voor het normale gebruik (internet (mail), agenda, pdf/doc/xls documenten bekijken) en omdat ik hem ook als mp3 speler wil gebruiken moet het geluid goed zijn.
Qua prijs maken het niet veel uit, omdat ik er bij de TX dan een SD disk van 1 of 2 Gb bij koop.

De belangrijkste nadelen van de beide apparaten die ik heb kunnen vinden zijn:
TX: ruis in het geluid.
LD: langzame harde schijf

Wat ik graag wil weten is of er mensen zijn die beide pda's hebben gebruikt en aan welke ze de voorkeur geven en wat ze mij zouden aanraden.

Verder vroeg ik me af of het verschil in processor snelheid te merken is?

En kan iemand vertellen hoe storend het ruisen echt is? Waar valt het mee te vergelijken / zou je een andere pda kiezen als je de muziek belangrijk vind?

Alvast bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 april 2006, 21:54
vwanrooy
Guest
 
Berichten: n/a
Als je muziek belangrijk vindt kun je beter een MP3 speler aanschaffen.

Een TX met los geheugen is duurder.
Dit extra geheugen kun je gebruiken voor film, muziek, back-up etc.

De TX is lichter en dunner..... dus de TX aanschaffen
Geheugen beheer van de LD is anders. ....waardoor soms trager bij eerste keer inlezen...Dus de TX aanschaffen
De TX heeft meer RAM ........ dus de TX aanschaffen
De TX wordt meer verkocht .. dus meer gebruikers......Dus de TX aanschaffen
Met de LD heb je 4G.... Dus de LD aanschaffen
Stel je hoge eisen aan muziek.....dan wil je graag een EQ en Bass.....en dat kost je weer extra geld bij de palm....dus dan maar weer een MP-3 aanaschaffen
Wanneer je de PDA als NAV wil gebruiken is er voor de TX een GPS-adapter/houder, voor de LD heb je een apparte antenne nodig en losse houder.....Dus de TX aanschaffen

Tja... nog maals het blijft een kwestie van smaak en geld......

Ik weet dat ik je niet verder op weg heb kunnen helpen...maar als je nog een jaartje wacht dan zijn er weer nieuwe modellen......

Ik heb de LD puur om prijs en alles in één en nog een extra vrije SD slot.....
Mijn wensen waren film kijken, meer dan de 128 of 64 Mb geheugen, Muziek luisteren, werk (word, excel documenten zonder extra geheugen op kunnen slaan) en ga zo maar door.

Eerlijk gezegd de LD is wat aan de zware/grootte kant...... vergeleken met de TX

en natuurlijk niet te vergeten de agenda......
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 april 2006, 23:00
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik zal mijn LifeDrive en TX allebei nog eens beluisteren met een goede headset (Koss Porta Pro) en je mijn voorkeur laten weten. Heb je beide tevredenheidsonderzoeken gelezen? Afgezien van de geluidskwaliteit geef ik overigens de voorkeur aan de TX: stabieler, sneller, kleiner en lichter.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 april 2006, 12:30
AngTalunin
Guest
 
Berichten: n/a
OK, ik ben benieuwd naar je bevindingen!

En weet iemand toevallig welk SD geheugen het beste is?
Als ik bij pdashop.nl kijk zie ik bijvoorbeeld de volgende merken staan:

dane-elec mcc plus
dane-elec sd
kingmax
kingston
sandisk

en muziek is wel belangrijk, maar ik was juist op zoek naar een pda die het ook goed kan afspelen, want pda's zijn zakelijke kosten en mp3 kan ik daar niet echt onder zetten .
Met citaat reageren
  #19  
Oud 16 april 2006, 12:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Voor SD-kaarten kun je het beste zoeken op 'vfsmark'.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #20  
Oud 16 april 2006, 13:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...arten+snelheid.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023