Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 december 2005, 11:13
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Tungsten E2 (+ verkoopprijs Zire?)

Hey,

Ik maak nu al meer dan twee jaar gebruik van de Zire (de eerste versie, dus die van 2 MB). Ik ben zeer tevreden van de Zire, maar nu wens ik toch iets te kopen met meer mogelijkheden. Het grootste nadeel van de Zire is dat hij geen achtergrondverlichting heeft. In het begin vond ik dit niet erg, maar als het een beetje schemert en je wilt iets opschrijven, is het zeer slecht zichtbaar.

Kerstmis en Nieuwjaar komen er aan (en ik heb wat geld aan de kant gezet). De Tungsten E2 lijkt me wel wat. Mooi scherm (kleur+achtergrondverlichting), Bluetooth en uitbreidbaar geheugen. Zijn er misschien ook nadelen aan verbonden (die niet zo op het eerste zicht merkbaar zijn)?

Als ik een nieuwe Palm koop, zou ik m'n oude natuurlijk willen verkopen (die heeft dan immers niet veel nut meer voor mij). Ik heb er 105 EUR voor betaald. Hij is nog in perfecte staat, met adapter/pennetje/hoesje etc. Er zijn enkele krassen op het scherm, maar deze zijn zo minuscuul dat ik me er niet aan stoor (maar ik neem wel aan dat dat de prijs iets doet zakken). Kan iemand een prijs plakken op m'n Palm Zire? Dan heb ik ook direct een vraagprijs...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2005, 11:39
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Enkele nadelen zijn te vinden in ons E2 review. Misschien kun je ook het 320x320 scherm als minpunt zien tegenover 320x480, maar aangezien je van een Zire31 komt, zal dat niet zo'n probleem zijn.

Voor de Zire denk ik dat je moet denken aan een euro of 25-40, afhankelijk van hoe snel je hem wilt verkopen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 14 december 2005 om 14:03.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2005, 12:58
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Volgens mij komt hij van een Zire af en niet van een Zire 31 Bram... Ik denk dat een redelijke prijs voor een Zire een euro of 20-25 is.
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2005, 13:19
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Het is inderdaad nog een gewone Zire, dus geen van de nieuwere.

Het verbaast me wel dat die nog maar 20 à 25 EUR zou waard zijn. Valt de prijs van een PDA zo snel? Zeker gezien de quasi perfecte staat waarin het toestel vekeert, zou ik er toch nog wel meer voor willen krijgen. Ach ja... iedereen wilt natuurlijk zijn teergeliefde PDA zo duur mogelijk verkopen, is het niet?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2005, 14:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Volgens mij komt hij van een Zire af en niet van een Zire 31 Bram... Ik denk dat een redelijke prijs voor een Zire een euro of 20-25 is.
Ik dacht eerst Zire31, dus dat stond nog in de zin. De prijs is wel gebaseerd op een 'normale' Zire. Een Zire31 kost al gauw het dubbele, en 25-40 lijkt me niet onredelijk.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2005, 14:12
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Ik dacht eerst Zire31, dus dat stond nog in de zin. De prijs is wel gebaseerd op een 'normale' Zire.
Ah, OK, dat klinkt al wat beter.

Mits een beetje goede verkoopspraat kan ik 'em nog tegen een redelijke prijs van de hand doen. Moest de prijs te laag gaan, dan geef ik hem immers liever weg aan een vriend/kennis. Dan hebben die er tenminste nog wat aan...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 december 2005, 12:09
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByteWarrior
Ah, OK, dat klinkt al wat beter.

Mits een beetje goede verkoopspraat kan ik 'em nog tegen een redelijke prijs van de hand doen. Moest de prijs te laag gaan, dan geef ik hem immers liever weg aan een vriend/kennis. Dan hebben die er tenminste nog wat aan...
Voor die prijs (en meer is hij niet waard) zou ik hem eerder bij mijn telefoontje leggen als adresboek... goedkoper kan je niet gediend zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 december 2005, 17:34
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Voor die prijs (en meer is hij niet waard) zou ik hem eerder bij mijn telefoontje leggen als adresboek... goedkoper kan je niet gediend zijn.
Da's waar, maar toen ik de Zire als student gekocht heb, was 100 EUR een hele hoop geld die ik bij elkaar moest sparen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023