Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 november 2006, 22:03
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
ik wil mijn treo ook een grote schoonmaak geven aleen nog even wat vraagjes.
als ik dat doe staat word en exel enz er dan nog op ofniet?
dit is toch een standaard palm programma wat er op zit ofniet??
de textbestanden van word en exel gaan er dan wel af net als fotos en filmpjes en muziek toch??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 november 2006, 22:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als je de instructies van de Grote Schoonmaak leest, zie je dat alles wat in het RAM staat na een backup gemaakt te hebben terug te zetten is. Als je de instructies volgt (en begrijpt!) en niet op eigen houtje dingen gaat doen, tenminste. Alles wat op je geheugenkaart staat komt niet eens in het verhaal voor.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 november 2006, 18:08
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
kijk het gaat mij om het volgende.
Mijn pda treo 650 heb ik sins van de week en wil ik gewoon even helemaal schoonmaken om fris van start te gaan.
Ik heb een paar fotos erop staan maar die kunnen er gewoon af dat maakt niets uit.
ik heb hem aleen nog niet schoongemaakt omdat ik dus wil weten of word en excel standaart op een treo staan of dat die er weer apart opgezet moet worden.
kijk het gaan dan dus om de programmas word en excel en niet de textbestanden die ik er mee gemaakt heb want die zullen dan weg zijn dat weet ik maar ik wil dus even weten of de PROGRAMMA'S word en excel er wel op blijven net als realplayer enz.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 november 2006, 18:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulhartog
kijk het gaat mij om het volgende.
Mijn pda treo 650 heb ik sins van de week en wil ik gewoon even helemaal schoonmaken om fris van start te gaan.
Ik heb een paar fotos erop staan maar die kunnen er gewoon af dat maakt niets uit.
ik heb hem aleen nog niet schoongemaakt omdat ik dus wil weten of word en excel standaart op een treo staan of dat die er weer apart opgezet moet worden.
kijk het gaan dan dus om de programmas word en excel en niet de textbestanden die ik er mee gemaakt heb want die zullen dan weg zijn dat weet ik maar ik wil dus even weten of de PROGRAMMA'S word en excel er wel op blijven net als realplayer enz.
Nogmaals: zelfs ALS het niet standaard in de rom staat van de Treo, kun je het met een grote schoonmaak er later weer op zetten! DAT is nou juist de bedoeling van de grote schoonmaak, dus je hoeft je dat helemaal niet af te vragen!

>> Er gaat niks verloren met een Grote Schoonmaak !!! <<

Alles, ook gebackupte programma's, is weer terug te zetten. Je raakt dus hoe dan ook Documents to Go niet kwijt!

Blijkbaar heb je de instructies niet goed doorgelezen of begrijp je de procedure niet. Lees het nog eens door. Het staat er simpel uitgelegd. En let svp een beetje op je spelling en leestekens.

Daarnaast, als je op een willekeurige webwinkel kijkt naar wat er qua software in de doos zit bij een Treo 650, wordt je vraag ook beantwoord.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 03 november 2006 om 18:57.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 november 2006, 18:56
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
ja maar je snapt mijn vraag niet blijkbaar.
ik wil maar 1 ding weten zoals al 2 x in mijn vraag staat!!!
als ik een harde reset doe(grote schoonmaak) doe dan staan de standaard palm zaken die vast op een palm staan er dus gewoon weer normaal op zonder dat je er wat voor hoeft te doen zoals je camera en je button berichten enz. dat zijn dus allemaal standaard palmdingen die er standaard weer op staan.
maar hoort word en excel daar ook bij of moet je die egt via de sync weer op je palm zetten.
dat is mijn vraag.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 november 2006, 18:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
maar hoort word en excel daar ook bij of moet je die egt via de sync weer op je palm zetten.
Ik snap je vraag prima, maar jij bent zo gefixeerd op het krijgen van een antwoord dat je hoopt te verwachten dat je niks anders wil begrijpen. Ik probeer je iets uit te leggen dat je veel ellende kan besparen, als je tenminste de moeite neemt om het te begrijpen.

Mogelijkheid 1: Documents to Go staat in het ROM. Na een harde reset of grote schoonmaak gebeurt er niks
Mogelijkheid 2: Documents to Go staat niet in het ROM. Na een grote schoonmaak zet je hem er vanaf de backup die je ZELF hebt gemaakt er weer op. Niks aan de hand.

Is het nu te snappen waarom je je geen zorgen hoeft te maken als je je Palm een grote schoonmaak geeft? En waarom je totaal géén zorgen hoeft te maken of Documents to go standaard in het ROM opgeslagen zit of niet, als je je Palm een frisse start wil geven?

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 03 november 2006 om 19:11.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 november 2006, 19:10
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
hoe kom ik er achter dan of die op mijn rom staat of zie je dat pas na de harde reset .
kijk ik wil alles graag leren hoor maar ik heb geen datakabel bij mijn telefoon dus vandaar dat ik dus geen backups kan maken snap je
en als ik dus de harde reset gegeven heb wat doet de palm dan allemaal??
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 november 2006, 19:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Och, ben je je synchronisatiekabel kwijtgeraakt? Da's vervelend. Maar syncen via IR zoals je dat eerder gedaan hebt kan ook, of je maakt een backup op je geheugenkaartje. Kijk in de FAQ om te zien hoe dat moet.

Je kunt ook Filez gebruiken om te kijken of een bepaald bestand in het ROM staat of niet. Of in de standaard applicatie launcher. Doe menu >> Delete >> alles wat in de lijst staat is weg na een reset .

En tenslotte, zoals je kon lezen, kun je bij een webwinkel of Palm zelf lezen of Documents to Go in het ROM staat of niet. Dat heb je niet gedaan, dus dat zou ik maar eens doen als ik jou was, want dit is echt iets wat je zelf kunt en niet anderen hoeft te vragen het voor je te doen.

Citaat:
Software
Bijgeleverde software: RealPlayer
Extra bijgeleverde software: Blazer Webbrowser, Versamail
Wat is je probleem eigenlijk? Je hebt zelf geen legale versie van Documents to Go en ben je bang de versie die op je Palm staat kwijt te raken?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Bram; 03 november 2006 om 19:47. Reden: palm.com ipv palm.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 november 2006, 19:35
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
nee ik heb nu een palm en ben er helemaal niet mee bekend daarom vraag ik wat maar kheb het idee dat jullie me niet met plezier helpen om mijn palm in orde te maken.
dr staat nu word en excel op toen ik de treo kreeg van mijn oom en ik weet dus niet of dat standaard palm software is of dat dat er dus later zelf is opgezet.
en ik wil hem graag een schoonmaak geven en ik wil daarom dus weten of het er op blijft staan of niet snap je
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2006, 19:49
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Documents To Go wordt als losse software meegeleverd. Het kán theoretisch in ROM staan, maar om te zien of dat bij jou het geval is, moet je toch echt met FileZ kijken. Het is bij een Treo 650 namelijk zowel mogelijk dat hij in het RAM (dat wordt geleegd) of in het ROM (blijft behouden) staat, en wij kunnen hier niet zien hoe dat bij jou is. Overigens is hij eenvoudig te herinstalleren achteraf.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023