Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 oktober 2006, 01:53
RvdM
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten W Kalender, To Do enz... zijn NIET geïnstalleerd



Ik ben nieuw in de Palm wereld en ik hoop niet dat ik een te domme vraag stel. Ik heb onlangs een bijna nieuwe Tungsten W gekocht. Is het minimum wat er moet opstaan niet een soort Outlook met To Do, Kalender en persoonsrepertorium. Ik heb wel 2 CD's ontvangen bij dit toestel maar kan niets vinden wat hiervoor doorgaat. Ik heb ook al geprobeerd een agenda te downloaden, maar krijg dan een boodschap dat er geen database bestaat. Ik heb ook al een kleine en grote reset gedaan, maar zonder gevolgen. Is er iemand die zoiets ook aan de hand heeft gehad en mij verder kan helpen?

Dank bij voorbaat,

Rudy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2006, 01:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hallo RvdM,

Geen enkele vraag is dom hoor! Je kunt hoogstens een vraag op een domme manier stellen of de zoekfunctie niet gebruikt hebben, maar dat is hiet niet het geval.

Alle Palms komen standaard met een calendar, address, tasks en memo applicatie. Daar zijn de vier grote knoppen op de Palm ook voor.

Weet je zeker dat je een harde reset hebt gegeven? Welke vraag heb je gezien na die reset ?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2006, 18:03
RvdM
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de reset geprobeerd aan de achterkant. Toestel spring dan uit en scherm Palm Powered verschijnt. Daarna krijg ik de mogelijkheid om de tijd in te stellen. Als ik daarna naar de module All ga krijg ik enkel: Card Info, Hotsync, Mobile, Prefs, Services en World Clock. De 4 functietoetsen van onder geven telkens het menu Preferences: Inhoud General (Date&Time, Formats, Keyboard, Sounds&Alerts, Digitizer, Graffiti 2 en Power), Inhoud Communication (Connection, Network en Mobile) Inhoud Personal 5buttons, Security, Owner en Shortcuts). Verder is er nog een dubbel CD meegeleverd: Desktop software en software essentials CD. Op CD 1 staat een autorun programma met de bedoeling Hotsync en Desktop te installeren. Op CD 2 staan de programma's Wap Browser, Avant Go, Copy Talk, Documents to Go, Power One, Worldmate, Magic Dog, Palm Reader, Photobase en Jot.
Zit hier ergens PIM programma's tussen voor kalender, to do en adressenlijst?

Dank voor uw antwoord,

Rudy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2006, 18:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. De applicaties die jij zoekt horen er standaard op te staan op het niet-uitwisbare geheugen, dus het is raar dat ze er niet zijn.

Ook heb je slechts een softe reset gegeven, probeer eens een harde reset (klik link).
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2006, 19:41
RvdM
Guest
 
Berichten: n/a
Wederom bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb alle soorten reset geprobeerd, geen verbetering. Het merkwaardige is ook dat ik na een harde reset , na het beantwoorden van de vraag "erase all data" met "up" button te heb beantwoord, het aantikken met de stylus voor de centrering, keuze taal English OK, daarna yes op de vraag continue in English, Ingave land Belgium, stad Brussel, vraag in verband met tijdzone met ok beantwoord, tijd ingesteld en vervolgens next gedrukt. Dan krijg ik de tekst: Setup completed en indien ik wens kan ik een "tour" krijgen in verband met de Tungsten. Als ik deze vraag krijg en ik druk op Yes, krijg ik geen rondleiding, maar sprint hij rechtsstreeks naar het scherm "All" met keuzes voor Card Info, HotSync, Mobile, Prefs, Services en World Clock. Is het mogelijk dat de vorige eigenaar een van de 2 laatste resetprocedures heeft gevolg, zodat er nu niets meer op staat? Volgende vraag natuurlijk: hoe krijg ik wel de standaardfuncties weer op mijn Tungsten W?

Rudy
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2006, 20:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Heel merkwaardig en niet normaal.
Als je op de tijd rechtsbovenaan klikt, komt er een menu. Kies info. Selekteer onderaan version.
Welke versie van PalmOs heb je?
Daaronder is er een lijst met toepassingen.
Staat daar Address, Calc, DateBook, Mobile, SMS, Versamail en Todo tussen?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2006, 21:11
RvdM
Guest
 
Berichten: n/a
Palm OS software v. 4.1.2

Address, Calc, DateBook, SMS, Versamail en Todo staan niet in de lijst.

Alleen Mobile.

Rudy
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 november 2006, 00:58
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Het lijkt erop of je ROM niet kompleet meer is.
Heb je de mogelijkheid om er Filez op te zetten en daarmee eens te kijken of je de programma's kan terug vinden?
(View and edit files - PalmCard - onderaan ROM aanvinken)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023