Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 augustus 2006, 11:06
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
traag overschakelen tussen tomtom en datebk

Ik ben al enige tijd in het bezit van een T3. Nadat ik tomtom navigator 3 heb geinstalleerd zijn er wat udats geweest en draai nu met tomtom navigator 5 (versie 5.201).
Bij de vorige versie was het omschakelen van tomtom naar datebook een kwestie van een seconde, nu bij tomtom nav 5.201 duurt dit gewoon 15 seconden.
Weet iemand hoe je dit sneller kunt laten schakelen. Moet ik tomtom opnieuw installeren? Bij de omzetting van tomtom3 naar tomtom5 heeft dat wel een dag geduurd, via de cradle en syncen.

Daarnaast dient mijn batterij volledig opgeladen te zijn om tt5 te starten. Dus als je T3 gebruikt zonder voeding en je stapt in je auto duurt het soms 20 km voordat tt5 geactiveerd kan worden. Heeft iemand een tip?

Laatst gewijzigd door iPalm; 22 augustus 2006 om 21:38.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2006, 20:14
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
TT3 traag met tomtom5 (5.201) voor Mac



Ik had gedacht dat op mijn vraag wel snel een reactie zou komen, wellicht nu wel. Ik heb de vraag ook bij tomtom neergelegd. Hun antwoord was:
sd-kaart verwijderen en navigator en contacts verwijderen via pull-down menu. Hierna een soft-reset. SD-kaart weer inbrengen en gehele installatie opnieuw uitvoeren.
Maar de omschakeling naar de agenda of andere programma's verloopt nog steeds erg traag 15-20sec.

Wellicht dat iemand dit probleem ook heeft en een goede oplossing om dit trage gedoe op te lossen.
Ik heb nu een dana-elec sd kaart 512MB, ligt het soms aan de snelheid van de kaart?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2006, 20:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik heb dit probleem zelf helemaal niet gemerkt met mijn oude T3.
Er zijn dus twee problemen:
- schakelen tussen programma's gaat langzaam
- tt5 draait niet zonder volledig opgeladen accu

Wat gebeurt er als je tt5 start als de accu te weinig spanning geeft?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2006, 21:05
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Het schakelen tussen de programma's verloopt altijd snel echter wanneer tt5 is geactiveerd en je wilt naar je agenda dan duurt dat 15-20 sec en in de auto met een opdrachtgever of collega aan de lijn zou dat wel wat sneller mogen.

Wat betreft de batterij: wanneer deze bijvoorbeeld op 90% staat blijft het scherm hangen op de thuislokatie met een grijze omgeving ipv van de gele wegen en bebouwingskleur. De houder in de auto is aangesloten op de voeding en die is ook nodig voor de wired gps. Pas na enkele kilometers, soms wel 40 km, kan tt5 pas geactiveerd worden.
Ik heb meerdere malen een soft reset gedaan met de t3 in de cradle, dat schijnt een reset te zijn voor de batterij.....toch?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 augustus 2006, 22:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De wired GPS ontvanger heeft dan waarschijnlijk stroom nodig die het niet van de Palm maar van de lader krijgt. Wanneer een GPS ontvanger een tijdje niet gebruikt wordt, duurt de eerste fix weer erg lang. De enige oplossing hiervoor is te zorgen dat de ontvanger regelmatig stroom krijgt. Wanneer dat niet lukt, is het beter om in een open gebied stil te staan dan te rijden, dan verkrijgt hij de fix sneller.

Het langzame wisselen van TT5 naar een andere applicatie klinkt niet bekend. Heb je dit bij het wisselen naar een willekeurige applicatie, of alleen naar de agenda?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 augustus 2006, 22:12
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
De autohouder staat continu op spanning. GPS knippert in principe altijd groen alleen als er geen bereik is knippert ie rood.
Morgen start eens met tt5 zonder de gps en steek daarna de kabel in de houder, wellicht dat dat iets helpt.

Het langzame schakelen is bij elke applicatie vanuit tt5. Als ik tt5 afsluit door op applicatie afsluiten te drukken in het derde vervolgscherm, duurt dit ook 15-20 sec.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 augustus 2006, 22:20
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
De autohouder staat continu op spanning. GPS knippert in principe altijd groen alleen als er geen bereik is knippert ie rood.
Raar, kijk dan eens in TomTom naar de GPS status. Daar staan wat balkjes die de satellietontvangst weergeven.

Voor het langzame schakelen is misschien een grote schoonmaak noodzakelijk.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 augustus 2006, 22:46
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Ik ervaar hetzelfde probleem.
TomTom slaat in de nieuwe versie bij het afsluiten de status op en dat kost kennelijk tijd.
Het voordeel t.o.v. vroeger is wel dat nu, als je TomTom weer opstart, de oorspronkelijke routeplanning wordt hervat zonder verder iets in te geven.

Het verkrijgen van een connectie met de GPS-ontvanger heeft m.i. niets te maken met de batterijspanning.
Altijd eerst de GPS ontvanger aanzetten, dan TomTom starten. Als er niet snel een verbinding komt zet ik TomTom even uit ('huisje' onderaan kiezen) en dan TomTom weer starten. Verbinding komt dan altijd snel tot stand. TomTom heb ik trouwens onder "de "Task"-button gezet, die ik nooit gebruikte, dan kun je TT makkelijk starten zonder de menu's in te gaan.
Joop
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 augustus 2006, 06:51
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Bram,
Ik heb vanochtend weer 45 km kunnen rijden voordat tt5 geactiveerd werd. Bij elke opstart wordt aangegeven dat er geen gps verbinding is. Zou dat het euvel kunnen zijn. Tijdens de rit heb ik even een andere gps ontvanger ingesteld en daarna weer overgeschakeld op de juiste, om de gps opnieuw te activeren. het hielp niet. Twee een keer een soft reset gedaan, hielp niet.
Zodra de je de tt3 openschuift hoor je meesteal een ééntonige piep, wanneer de batterij is opgeladen hoor je een tweetonige piep.
Daarna deed ie het weer.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 augustus 2006, 06:55
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Joop,

Ik heb een cradle in de auto waarin de voeding wordt aangesloten met een stekker, daar staat continue stroom op. Aan de andere zijde zit de gpsstekker (rj..). Dus de gps staat altijd aan. Wat bedoel je met:"eerst de gps aanzetten", bij staat de gps dus altijd al aan.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 augustus 2006, 07:03
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Joop,
TT5 onder de knoppen brengen had ik al gedaan. Eerst onder voice memo knop (zijkant) maar dat was geen goede optie, daar kom je redelijk snel aan. TT5 zit ook bij mij onder de task-knop.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 augustus 2006, 22:54
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Het probleem van het verkrijgen van een 'fix' is op het forum in het verleden al diverse malen aan de orde geweest. Om niet in herhalingen te vervallen raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken. B.v. "tomtom fix" levert al een groot aantal threads op. Wellicht levert een tijdje zoeken en lezen je wel de gouden tip op!
Zomaar wat gedachten:
- is het goed de batterij van de GPS ontvanger altijd onder spanning te laten staan? Ik gebruik hem op korte ritten gewoon zonder voeding. En neem hem na één auto-inbraak altijd met me mee.........
- staat de draad inderdaad altijd onder spanning, dus niet geschakeld via het kontakt? (Anders heb je 's ochtends een lege batterij....)
- zet je de ontvanger nooit uit en aan?
- als de ontvanger uitstaat geeft de TT3 één piep als je Tomtom start, als hij aanstaat twee. Ik begrijp je niet over piepjes en batterij-lading.
- hoe staat het met de voorruit? Verwarming schermt af?
-enz.

Laatst gewijzigd door joop; 24 augustus 2006 om 23:00.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 augustus 2006, 00:59
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joop
- is het goed de batterij van de GPS ontvanger altijd onder spanning te laten staan? Ik gebruik hem op korte ritten gewoon zonder voeding. En neem hem na één auto-inbraak altijd met me mee.........
- staat de draad inderdaad altijd onder spanning, dus niet geschakeld via het kontakt? (Anders heb je 's ochtends een lege batterij....)
- zet je de ontvanger nooit uit en aan?
Afhankelijk van het gebruikte type van batterij in je BT GPS-muis laad je hem best regelmatig bij (Li-Ion) of moet je hem ver genoeg ontladen (NiCd).
Een moderne wagen die regelmatig gebruikt wordt kan zonder problemen blijvend een GPS-ontvanger voeden. Maar als je wagen in een garage staat en slechte ontvangst heeft kan dit kontraproduktief werken. Dit is misschien ook jouw probleem. Ik weet niet hoe duidelijk de foutmeldingen zijn van TomTom, maar met CetusGPS kan je duidelijk zien of het 'no GPS'(verbinding) is of 'no fix'. Test hiermee eens op het moment dat het niet lukt met TomTom. Bij het laatste is het beter van op een open plek stil te staan. Je krijgt dan sneller een fix dan al rijdend.
In het algemeen zou ik er toch voor kiezen om hem uit te zetten, wanneer je hem een tijd niet meer nodig hebt of gebruikt, zoals 's nachts.
Citaat:
- als de ontvanger uitstaat geeft de TT3 één piep als je Tomtom start, als hij aanstaat twee. Ik begrijp je niet over piepjes en batterij-lading.
Voor zover ik begreep komen de piepjes bij het uitschuiven van de slider wat ook de Palm aanzet en geven aldus de batterijstatus weer.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 augustus 2006, 08:15
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Joop,


De voeding staat altijd aan. Het groene lampje van de auto cradle blijft branden. Van lege auto batterijen heb ik geen last.
Zet je de ontvanger nooit uit en aan. Je bedoeld de gps ontvanger, deze zit gekoppelde aan de cradle, ik kan het stekkertje eruit halen, is dat wat je bedoeld. Ik kan verder niets schakelen.
Wat betreft die piepjes daar verwoord GHIA het goed. T3 uitschuiven, dan gaat ie aan, meestal eentonig piepje. Als de batterij 100% is dan tweetonig piepje.
Ik heb geen warmtewerende voorruit.


Als ik had geweten dat ik zoeken op fix, dan had ik het gedaan. Het was mij niet duidelijk dat het het gps app. zou kunnen zijn.
Ik ga zoeken op fix.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 augustus 2006, 09:26
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb gisteren toch maar besloten om de sd kaart te formateren en tt5 opnieuw geinstalleerd. De synchonisatie ben ik gestart op vrijdag middag 12.00uur. Volgens het logbestand was de synchronisatie afgelopen om 03.39 (zaterdagochtend).
Versie 5.00 is nu geinstalleerd en het schakelen tussen tomtom en agenda gaat weer normaal, dus snel. Ook het uitschakelen gaat weer als vanouds.

Ik zit nog even te twijfelen of ik 5.201 nog moet installeren. Ik ga eerst eens kijken wat de verschillen zijn tussen 5.00 en 5.201.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 augustus 2006, 10:56
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Mocht je ooit besluiten om TomTom nog eens te installeren, kun je in onze FAQ vinden hoe dat veel sneller kan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 augustus 2006, 15:38
iPalm
Guest
 
Berichten: n/a
Ja dat klopt, die heb ik gelezen maar werkt dat ook op een apple iBook?
FAQ gaat alleen maar over windows machines. Vandaar de omslachtige manier.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023