Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19 oktober 2005, 17:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
@paco: Het is in een (HB++) conduit niet mogelijk om een pdb database te installeren. Omdat de data in de databases verloopt is het (voor mij) veel eenvoudiger en zeker sneller om via de install tool de databases te installeren. Er zijn echter wel een paar automatisch updaters in omloop. Even zoeken in de thread in "Softwareontwikkeling".
Frans,
Ook al zijn het je eigen tools niet en geef je er geen support op, is het misschien toch een idee om op je eigen FBTV-pagina te linken naar die updaters? (naar Palmclub-thread of rechtstreeks)

Laatst gewijzigd door fransbr; 20 oktober 2005 om 08:05. Reden: quote tag goed gezet
Met citaat reageren
  #22  
Oud 19 oktober 2005, 18:35
Tungsten M
Guest
 
Berichten: n/a
Vet cool programma, hoef dus niet telkens het internet op te gaan om de gids.omroep.nl te checken. Dat is tamelijk rete langzaam, pardon my frech.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 19 oktober 2005, 23:49
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Mooi programma'tje. Heb het net in gebruik en ik vind het vooral handig dat je de netten kunt selecteren. Scheelt een hoop rommel op mijn schermpje
Met citaat reageren
  #24  
Oud 20 oktober 2005, 08:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Klein bugje: scrollen werkt niet op mijn Treo 650 (voor de programma's per zender)
Geen bugje, het is gewoon nog niet geimplementeerd. (Wat verwacht je van een uurtje programmeren )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ook al zijn het je eigen tools niet en geef je er geen support op, is het misschien toch een idee om op je eigen FBTV-pagina te linken naar die updaters? (naar Palmclub-thread of rechtstreeks)
De verandering van de databases hing al geruime tijd in de lucht, dus wou ik absoluut geen support geven op iets waarvan ik wist dat het na een poosje niet meer zou werken. Een van de updaters die ik toegestuurd ging dingen installeren die ik absoluut niet wou en werkte vervolgens ook nog niet eens, dus ...
Maar als er nu (werkende) updaters in omloop zijn wil ik best een link daar naar toe plaatsen, dus: meld je maar!


@Bram: Ik worstel nog met een probleem dat als ik het detailscherm open heb vanuit de programmalijst per zender (de "info" knop) en dan op de "Home" button druk een "real device" spontaan reset . De simulator crasht soms en in debug mode gaat alles goed (dus valt er ook niets te debuggen )
Dus: ik heb je T|3 echt niet nodig, maar ik moest toch iets zeggen na die opmerking van Rudy
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 20 oktober 2005, 13:08
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Maar als er nu (werkende) updaters in omloop zijn wil ik best een link daar naar toe plaatsen, dus: meld je maar!
Ik gebruik zelf de updater van Notgo en die werkt prima
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 20 oktober 2005, 16:15
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Ik begrijp dat je hem ook met de nieuwe versie getest hebt? Mooi dat het nog steeds werkt..

Ik kan eventueel de beschrijving van de conduit wat uitgebreider maken. Verder heb ik nog steeds het idee om de source (Delphi) beschikbaar te maken maar ik heb geen flauw idee hoeveel mensen de conduit gebruiken en of er uberhaupt behoefte aan is.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 20 oktober 2005, 16:32
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Ik begrijp dat je hem ook met de nieuwe versie getest hebt? Mooi dat het nog steeds werkt..

Ik kan eventueel de beschrijving van de conduit wat uitgebreider maken. Verder heb ik nog steeds het idee om de source (Delphi) beschikbaar te maken maar ik heb geen flauw idee hoeveel mensen de conduit gebruiken en of er uberhaupt behoefte aan is.
klopt ja, met de nieuwe versie getest, werkt prima!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 20 oktober 2005, 22:39
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Heel handig en fraai programma!
Op mijn Clie (geen landscape-functie) krijg ik een staand beeld. Geen probleem, maar als ik een programma aantik verschijnt de inhoud daarvan, en tegelijkertijd verschijnt het ingebouwde toetsenbordje (silkscreen) van de Clie. Wanneer ik de info weer verlaat blijft dat silkscreen inbeeld en krijg ik het niet meer met de pijltoets rechtsonder weg.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 21 oktober 2005, 01:03
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik loop tegen een paar (kleine) probleempjes aan: de scrollbalk in de stationsvoorkeur loopt vast (in landscape, het programma niet want via save kan ik gewoon door), echter ik kan het probleem nu even niet reproduceren en zal hier nader onderzoek naar moeten doen (probleem ontstaat waarschijnlijk als ik teveel en te snel (ook achter elkaar) klik). Het kan echter ook aan mijn calibratie liggen of een smal aanraakvlak van de balk.

Als ik in de landscape "mode" (beeldscherm linkshandig ingesteld) naar beneden of naar boven wil scrollen via de pijltjes (als je maar vaak genoeg doorklikt) schuift het hele beeld naar links. Ook krijg ik in deze mode niet alle stations te zien.

Bij het verschuiven van de stations in volgorde wil er nog wel eens ook een ander station verschuiven zijn op een niet geheel logische plaats. Bijvoorbeeld Bij het omruilen van nat geo en disc. ruilen ook ned 1 en 2 van plaats

Een alarm krijg ik niet meer weg (buiten dat deze dan in mijn kalender moet worden verwijderd) klopt dat.

Verder een mooi programma
Met citaat reageren
  #30  
Oud 21 oktober 2005, 17:55
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ok. versie 2.0.2 staat online.

@Bram: Hi Res toegevoegd. Het werkt nu zelfs op de Tungsten|T !
In Hi-res geen extra gegevens (het grid is even groot als in Low Res), maar wel mooiere fonts.
Zou je bugs willen melden?

@Henk: Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar Sony heeft een andere manier van DIA support (Silkscreen), welke ik helaas niet kan uittesten

@RolfY: Op het "alarmprobleem" na kan ik niets reproduceren. Het alarm kan nu weer weggehaald worden.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #31  
Oud 21 oktober 2005, 18:26
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Treo 650:
  • Hires-versie laat alleen groene achtergrond zien(gegevens net handmatig geupdate: kan daar misschien een errorafhandeling voor komen?)
  • Menu > Alarms veroorzaakt soft-reset
Met citaat reageren
  #32  
Oud 21 oktober 2005, 19:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ha, HiRes! Goed, dan komen de andere bugs:
Als ik update, en ik krijg de vraag 'Do you want to install FBTV_P.pdb on your device?' en ik klik op Yes, krijg ik de melding 'sharing violation' (done). FBTV_Desc.pdb gaat daarna probleemloos.

En misschien is het handig shortcuts toe te voegen voor de menuitems. Met het d-pad door het menu scrollen gaat nu niet helemaal goed (menu verdwijnt half), maar met shortcuts zou t makkelijker gaan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #33  
Oud 21 oktober 2005, 21:16
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Kunnen er voor Belgie ook de commerciele zenders in? (VTM, Kanaal 2, VT4 en VijfTV)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #34  
Oud 21 oktober 2005, 21:16
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Frans, ik zie nog geen Hi res op je site staan. FBTV-LR.prc staat er nog steeds. Kun je die misschien ook als zip op je site zetten, want ik krijg 'm nog steeds niet op mijn Mac gedownload. De pdb's wel.

-check je mail

Laatst gewijzigd door fransbr; 22 februari 2006 om 10:51. Reden: Let op: FBTV_LR.prc is nu gewoon FBTV.prc
Met citaat reageren
  #35  
Oud 21 oktober 2005, 21:52
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Voor alle duidelijkheid: FBTV-LR.prc bevat zowel de lowres-versie als de hires-versie van FBTV.

Laatst gewijzigd door fransbr; 22 februari 2006 om 10:51. Reden: zie vorige post
Met citaat reageren
  #36  
Oud 21 oktober 2005, 22:37
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Bram, bedankt voor het toezenden van de prc.

Frans: het is nu een schitterend programma. Ik heb een iets kleiner font genomen op mijn Clie (met Fonts4OS5). Ook het probleempje wat ik eerder beschreef is verdwenen.
ik ben er zeer gelukkig mee.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 22 oktober 2005, 15:02
Bas de Regt Bas de Regt is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Alkmaar
Berichten: 39
Frans,

Mooi dat er weer een nieuwe versie is. Ik gebruikte de oude versie veel en de nieuwe zal me vast bevallen. Je kunt er op rekenen dat, als er toch nog dingen niet lekker lopen - en dat verwacht ik niet, gezien de ervaringen met de eerdere versie - ik een beetje feedback zal geven.

Voor nu: groots!

Bas
__________________
Bas
De logica van het lot openbaart zich in de speelsheid van het toeval
Met citaat reageren
  #38  
Oud 22 oktober 2005, 18:56
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
bugje

Frans,
Complimenten met versie 2.0; het zijn echte verbeteringen (full screen, progs per zender) in een toch al fantastisch programma. Bedankt dat je dat met ons wilt delen...

Ik heb een bugje gevonden: als ik de progs per zender bekijk in fullscreen, dan werkt dat niet correct bij een gekanteld (breedbeeld) scherm (wordt weer vierkant schermpje).

Verder nog een suggestie (wens) voor de HiRes versie: svp met kleinere karakters (bv net als in versie 1.0). Dan passen er meer zenders en meer programma's op 1 scherm. In de huidige HiRes-versie passen er bij mij 16 zenders op 1 fullscreen, terwijl in versie 1.0 op het vierkante schermpje er al 17 stonden. Kleiner font geeft m.i. meer overzicht, zeker ook t.a.v. de programma's die volgen.

gr Maarten
Met citaat reageren
  #39  
Oud 22 oktober 2005, 19:24
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Super programma, zeker de hires versie is een goede verbetering! Keep it up!
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!

Laatst gewijzigd door namruuh; 23 oktober 2005 om 12:09.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 22 oktober 2005, 20:30
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Sorry, ik kom net terug van een hele dag toeteren (een van mijn grote hobbies). Ik zal zo snel mogelijk feedback geven over bugs. FBTV_LR.prc bevat inderdaad ook HiRes fonts.

@Mmmm: Ik wil graag alle bugs getackeld hebben voordat ik een HiRes versie ga maken met meer gegevens per scherm. Als je programma's per zender bekijkt in landscape mode wordt het scherm inderdaad gewoon vierkant. Dat is geen bug, maar een feature.


@ghia: Volgens mij zitten er geen commerciele Belgische zenders in het XML bestand waaruit ik mijn gegevens betrek, maar als ze er in zitten zal ik ze zeker toevoegen!

@JP: wat bedoel je precies? Wil je een "foutmelding" als er geen (toekomstige) gegevens zijn? En over die reset bij het openen van een alarm-scherm: kun je wel een alarm toevoegen? En staat die dan ook netjes in je Datebook?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 67 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 67 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023