Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 september 2006, 20:57
Chris Bastiaens Chris Bastiaens is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 26
Navigatie te fiets of te voet

Ik gebruik al enkele jaren TomTom tot mijn grote tevredenheid, zowel in de wagen als te voet op wegen die voor auto's toegankelijk zijn. Echter, als ik een route wil plannen via bv het jaagpad langs een kanaal, lukt dit niet, gewoon omdat de kaarten van TomTom geen weet hebben van wegen die niet toegankelijk zijn voor wagens. Bestaat er navigatie software voor op de Palm die zulke wegen wel kent? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2006, 22:18
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Er zijn twee kaartenmakers: TeleAtlas en Navteq. Elke routeplanner maakt gebruik van de kaarten van een van deze twee bedrijven. Het enige wat je dus uit moet zoeken is of de andere aanbieder jaagpaden er wel bij heeft zitten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2006, 00:18
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
De kaartgegevens bevatten dikwijls wel dergelijke paden, maar het zijn de fabrikanten van autonavigatiesystemen die een selektie van de data maken en deze overbodige gegevens er uit laten in de kaarten van hun navigator omdat ze niet relevant zijn voor de autobestuurder.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2006, 00:06
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@Chris:
Als je out of the box iets wilt heb ik geen oplossing, mar als je een kwalitatief hoogstaande oplossing wilt, dan heb ik wel een antwoord.

Als je de digitale versie van 'stafkaarten Nederland' kunt bemachtigen, kun je met het PC-programma TTQV die kaarten eenvoudig calibereren met behulp van de coordinaten zoals genoemd in de kaart. In TTQV kun je de kaarten dan met een druk op de knop exporteren naar Pathaway. Dat is een Palm OS programma. Op je Palm kun je je route maken. Langs de zandwegen, kerkpaden of jaagpaden die jíj wilt. Als je een mobiele BT-GPS hebt, houdt Pathaway je track bij en als je wilt krijgt het thuisfront met een gelijke interval een sms-je met je positie.

Ik gebruik Pathaway om mijn looproutes te plannen op de meter nauwkeurig, én ik heb de zeekaarten van het Wad er integraal in staan. De actuele betonning is te downloaden bij wadvaarders.nl, dus ik heb altijd de laatste kaarten bij me!

Een vaartocht van enkele dagen kan ik later weer exporteren naar TTQV om een prachtige afrdruk te maken die in kleur ook de snelheid ter plekke aangeeft.

Succes!
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 september 2006, 13:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Bij PathAway zie ik staan: "that fits within your device memory". Weet je of er ook oplossingen bestaan waarbij je zelfgemaakte kaarten op een geheugenkaart kunt zetten?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 september 2006, 13:46
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Bij PathAway zie ik staan: "that fits within your device memory". Weet je of er ook oplossingen bestaan waarbij je zelfgemaakte kaarten op een geheugenkaart kunt zetten?
Device memory is intern en kaartgeheugen samen. PathAway werkt met een tegeltjessysteem, waardoor het niet uitmaakt hoe groot de kaart op je SD-kaartje is. Ikzelf heb veel kaarten van boven de 8 MB. Mijn grootste is 13 MB.

PathAway zelf heeft ook kalibratietools, zodat je met PathAway alles hebt om ingescande papieren kaarten of screendumps in te lezen en er daarna op je Palm manueel routes op te plannen, tracks te loggen, enz.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023