Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 april 2010, 20:23
swen15 swen15 is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 6
palm pre QWERTZ of QWERTY aanschaffen ????

hallo ik ben nieuw hier
ik wil een palm pre aanschaffen en ik zie dat er 2 verschillende type,s er van zijn de QWERTY en de QWERTZ .
de QWERTY is een spaanse versie en de QWERTZ is een duits type
ik heb zelf een t-mobile internet abbonement werken alle 2 de versie,s met mijn provider van t-mobile of moet ik er nog veel aan veranderen
software matig of met een firmware update zijn het dan gelijk waardige toestellen zijn apps market werkt die ook gewoon hier op
ik wil graag eerst wat info weten wat voor een versie palm versie ik moet aanschaffen hopelijk kan mij iemand antwoord op geven
alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2010, 07:48
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swen15 Bekijk bericht
hallo ik ben nieuw hier
ik wil een palm pre aanschaffen en ik zie dat er 2 verschillende type,s er van zijn de QWERTY en de QWERTZ .
de QWERTY is een spaanse versie en de QWERTZ is een duits type
ik heb zelf een t-mobile internet abbonement werken alle 2 de versie,s met mijn provider van t-mobile of moet ik er nog veel aan veranderen
software matig of met een firmware update zijn het dan gelijk waardige toestellen zijn apps market werkt die ook gewoon hier op
ik wil graag eerst wat info weten wat voor een versie palm versie ik moet aanschaffen hopelijk kan mij iemand antwoord op geven
alvast bedankt
QWERTY versies worden verkocht via Movistar Spanje, O2 UK, en O2 Ierland. De meeste zijn gelocked aan O2, maar daar is tegenwoordig een oplossing voor. De Duitse O2 QWERTZ zijn niet gelocked, maar hebben een QWERTZ keyboard. Voor beide versies geld dat je de provider database moet wijzigen voordat je met T-mobile 3G de lucht inkan. De-Facto zijn ze allemaal indentiek. (behalve de USA Sprint en Verizon toestellen). De App Catalog is Regio gebonden, en niet Provider gebonden. Dat werkt dus gewoon. Je kunt het beste een QWERTY aanschaffen, (bij ons, of bijvoorbeeld op eBay), deze unlocken, en gaan met die banaan.

Voor de unlock info: Kijk hier:

Laatst gewijzigd door PDATechCenter; 17 april 2010 om 07:52. Reden: Typo's, updates
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2010, 21:52
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDATechCenter Bekijk bericht
......De App Catalog is Regio gebonden, en niet Provider gebonden. Dat werkt dus gewoon......
Kan je me uitleggen hoe de appcat werkt dan? Ikzelf heb een Palm Pre QWERTZ van O2, unlocked gekocht bij Gratis GSM met abonnement, simonly en verlenging! - Belsimpel.nl en ik heb géén betaalde apps. Wel een grayed-out account optie in de app-cat-app, maar alleen 400+ free apps. Ik wil dolgraag paid apps, maar hoe? Ik heb 1.4.1 en dat is de laatste update die er is voor de O2 QWERTZ.

Overigens maakt QWERTZ of QWERTY in de praktijk niets uit. Je went er in een half uur aan en doet het nooit meer fout.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 april 2010, 08:20
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Mark,
Geen idee waarom het bij jou niet werkt. Mijn Profile zegt dat ik in de USA zit (kon niet anders vorig jaar), mijn Pre vind UK / English, formats NL en ik heb gewoon paid apps.
Wel MOET je je Profile bevestigen, anders werkt het niet.

QWERTZ: Ik kan er niet aan wennen, net zo annoying als een AZERTY. Ik denk dat dat voor iedere gebruiker verschillend is...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2010, 09:26
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:28.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 april 2010, 09:28
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:29.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023