Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 december 2001, 09:23
Hugo Spruijt
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Van de wal in de sloot

Mijn IR libraries deden het niet meer op mijn palm IIIxe. Ik kreeg de tip om palmOS3.3 erop te zetten. Heb ik gedaan, maar het blijkt dat deze niet voor IIIxe bestemd is (geen flash geheugen). Nu werkt echter HotSync niet meer. Wat te doen? Hoe krijg ik mijn OS weer netjes? (Update naar OS3.5.3 werkt niet, want deze moet via HotSync erop gezet worden)

Hugo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2001, 09:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Uithuilen

Uithuilen en een harde reset geven: http://www.palmclub.nl/tips/reset.shtml

jp.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2001, 10:48
Hugo Spruijt
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad

Zat niks anders op. Harde reset , PalmDesktop gedeïnstalleerd, geherinstalleerd, syncen, fijn.

Maar het probleem waar het mee begon (mijn IR libraries die foetsie waren) is er nog steeds....

Nu ja, ik heb het niet nodig voor synchronisatie, slechts voor af en toe een Pass-a-note of een stukje software van een collega. Jammer blijft het wel.

Hugo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2001, 12:09
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
try this...
http://www.palm.com/support/downloads/irenhanc.html
(geen garantie, als je nog verder de sloot in komt, heb ik het niet gedaan... )
groet, erik jan
__________________
groet,
erik jan
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2001, 14:14
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Re: Van de wal in de sloot

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugo Spruijt
Mijn IR libraries deden het niet meer op mijn palm IIIxe. Ik kreeg de tip om palmOS3.3 erop te zetten. Heb ik gedaan, maar het blijkt dat deze niet voor IIIxe bestemd is (geen flash geheugen).
Dit is toch echt niet juist hoor: de IIIxe is juist een super goeie palm omdat goedkoop (was) EN flashgeheugen heeft. Je kunt dus elk palm OS erop zetten wat je maar wilt. De IIIxe is geleverd met 3.5 maar 3.3 flashen of 4.0 moet geen probleem zijn.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2001, 14:50
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
Ik ben los.
Hugo, welk OS draait er nu op je Palm? 3.1? 3.3? 3.5? Ik ging er van uit dat je met 3.1 draaide, alleen dan heeft een upgrade naar 3.3 zin...
Als ik even rondzoek, staat overal dat een IIIxe draait op 3.5. Een downgrade naar 3.3 lijkt me dan niet aan te bevelen (en is niet beschikbaar voor een IIIxe).
Waarom denk je dat het probleem in de libraries ligt?
__________________
groet,
erik jan
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 december 2001, 11:24
Hugo Spruijt
Guest
 
Berichten: n/a
Libraries

Erik Jan (en anderen),

omdat hij aangeeft dat hij de IR libraries niet kan vinden. Dat was het begin van mijn probleem: ik kon niet meer beamen naar andere handhelds. (Vraag 1 is dus inderdaad: hoe zou dit komen en is dit verhelpbaar?)

Wat ik toen heb gedaan (me niet realiserend dat ik 3.5 had draaien, ik had in mijn hoofd 3.1) was geprobeerd n.a.v. een hint in dit forum om 3.3 erop te zetten, waarin de IR-libraries verbeterd zouden zijn. Toen kon ik echter met geen mogelijkheid meer HotSync-en (een applicatie op de pc kon een signaal van de palm niet interpreteren). Hiervoor hielp alleen Palm Desktop volledig deïnstalleren. En toen maar eens een harde reset .

Leek allemaal weer redelijk te gaan (al merkte ik na de harde reset dat de IR libraries nog steeds ontbraken), ware het niet dat na de (behoorlijk lange, uiteraard) HotSync, in de 'cleaning up' fase (de pc denkt al dat het klaar is), een fatal error optreedt. Na dit 3x te hebben geprobeerd heb ik vlak voor het eind de HotSync vanaf de palm de synchronisatie ge-cancelled, maar dat is toch een beetje eng...

Kortom: ik ben terug aan het krabbelen, maar vaste wal ontbreekt nog een beetje.

Groeten,

Hugo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023