Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 maart 2007, 13:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
GPRS en nummerbehoud

Vandaag is mijn nummer overgezet van KPN naar Telfort. Is prima verlopen. Echter, sinds het overzetten krijg ik zodra ik mijn mail wil checken een mededeling "attaching gprs, please wait" en na een kleine 30 seconden tot een minuut wordt de mail opgehaald. Echter, wanneer ik niet wil wachten en dat "attaching gprs" middels "cancel" afbreek wordt mijn mail zonder hapering meteen opgehaald.

Wat is hier gaande en hoe kan ik dit verhelpen.

(ik heb zo'n 1 Gb Telfort internet abo, gekoppeld aan een 300 minuten bel abonnement)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 maart 2007, 14:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vóór het attaching GPRS zie je dat er geen zwart driehoekje bij de ontvangstmeting van het signaal staat. Attaching GPRS betekent dat de telefoon wacht, totdat er wel een GPRS signaal doorkomt, en dat zwarte driehoekje dus wel aanwezig is. Het zwarte driehoekje wordt groene pijltjes als er een actieve GPRS connectie aan de gang is.

Op je Treo is niks in te stellen voor GPRS ontvangst, dat gebeurt allemaal automatisch. Misschien zijn het overzet-problemen, dus ik zou gewoon nog een dagje wachten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 maart 2007, 16:49
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Bedankt!!

Na een paar uur wachten werkt 't weer zoals voorheen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 maart 2007, 18:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee, ik zei een dagje wachten!

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 maart 2007, 21:43
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Vandaag is mijn nummer overgezet van KPN naar Telfort. Is prima verlopen. Echter, sinds het overzetten krijg ik zodra ik mijn mail wil checken een mededeling "attaching gprs, please wait" en na een kleine 30 seconden tot een minuut wordt de mail opgehaald. Echter, wanneer ik niet wil wachten en dat "attaching gprs" middels "cancel" afbreek wordt mijn mail zonder hapering meteen opgehaald.

Wat is hier gaande en hoe kan ik dit verhelpen.

(ik heb zo'n 1 Gb Telfort internet abo, gekoppeld aan een 300 minuten bel abonnement)
Ik heb dezelfde overstap gedaan en nu hetzelfde Telfort abonnement, alleen nog geen Treo 680. Ik wacht tot jullie alles hebben opgelost.
Mijn combinatie T\X- SE 68i werkte tot nu toe prima.
Alleen van Telfort heb ik nog geen enkele instelling ontvangen ook niet na SMS en telefoontje. Kortom ik heb nog steeds geen GPRS.
Wel kreeg ik de eerste rekening die 200% hoger was dan het bedrag op het contract.
Dus maar weer ouderwets schrijven en aantekenen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 maart 2007, 22:00
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mailer Bekijk bericht
Ik heb dezelfde overstap gedaan en nu hetzelfde Telfort abonnement, alleen nog geen Treo 680. Ik wacht tot jullie alles hebben opgelost.
Mijn combinatie T\X- SE 68i werkte tot nu toe prima.
Alleen van Telfort heb ik nog geen enkele instelling ontvangen ook niet na SMS en telefoontje. Kortom ik heb nog steeds geen GPRS.
Wel kreeg ik de eerste rekening die 200% hoger was dan het bedrag op het contract.
Dus maar weer ouderwets schrijven en aantekenen.
Ik moet zeggen dat de combinatie Telfort - 680 gewoon goed werkt. Ik hoefde alleen maar het netwerk op "telfort internet" te zetten...meer niet. Ook mijn rekening was in eerste instantie veel hoger dan gedacht, totdat ik de pagina 'ns goed bekeek en tot de ontdekking kwam dat op een andere pagina de kortingen stonden, waardoor het totaalbedrag weer klopte.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023