Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 augustus 2010, 12:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Gerucht] Komt er een Palm Pre 2 aan?

Het is de laatste tijd behoorlijk rustig bij Palm. Het bedrijf moet z'n plek nog vinden in het nieuwe HP, maar er wordt schijnbaar ook gewoon gewerkt aan nieuwe smartphones. Er zou een Palm Pre 2 op komst zijn.

Phonearena heeft een van hun bronnen gesproken die een uitgelekte roadmap van de Amerikaanse operator Verizon in bezit zou hebben. Hierop is een 'Palm Pre 2' te vinden, die in oktober dit jaar zijn opwachting moet gaan maken. Dit zou dan een CDMA-toestel zijn, die niet compatible is met onze Europese GSM-netwerken.

Dit zou verklaren waarom de voorraden van de Palm Pre Plus en Pixi Plus nogal laag zijn in bij zowel Verizon als AT&T: vaak worden de voorraden weggedaan in afwachting van een nieuw toestel, zeker wanneer de toestellen uit zichzelf niet geweldig verkopen.

En Nederland? Ook in 2010 lijken we geen Palm aan de horizon van ons polderlandschap te zien.

Bron: Pre 2 Rumored Amidst Dwindling webOS Stock
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5699-o198v1ycj6.jpg‎ (64,6 KB, 3x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 augustus 2010 om 16:04.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2010, 19:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Op Precentral was afgelopen week ook te lezen dat O2 in Duitsland en Groot-Brittanië z'n voorraad aan Pre Plus modellen gaat opmaken, maar geen plannen zou hebben nog een nieuwe order te plaatsen. Het is niet officieel bevestigd en kan op twee manieren uitgelegd worden: óf O2 wacht op een nieuw model óf O2 stopt met Palm vanwege tegenvallende verkopen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2010, 23:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zou niet weten waarom ze Palm zouden moeten gaan verkopen. Wie die zo'n winkel binnenloopt wil nu een Palm hebben op het moment?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 augustus 2010, 09:06
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Waarom niet? Misschien omdat het een hele handige telefoon is. Naast mijn Pre heb ik een Samsung Galaxy S maar de Pre is veel handiger en gebruik ik continue.

Voor Android is weer meer software beschikbaar maar ik hoef niet continue spellen te spelen.
Mijn iPhone ligt in de kast. Als je wat met Android gespeeld heb en dan de iPhone pakt vind ik het meer een domboPhone maarja dat wordt wel de grote meute die telefoons koopt.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 augustus 2010, 11:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Precies, omdat niemand in Europa meer weet (tenzij je 40+ bent en vroeger een Palm had) wie Palm is en wat in vredesnaam WebOS is. Dat is gewoon realiteit. Ga maar op straat staan en willekeurige voorbijgangers vragen.

'Huh, Palm? Palm Pilot ofzo? Met zo'n pennetje toch? WebOS? Nooit van gehoord.'

En het merendeel van de mensen is nu eenmaal dombo. De iPhone is eigenlijk de eerste smartphone die dombo genoeg is om door dombo mensen gebruikt te worden. Niet alleen dankzij de marketing, maar ook door de eenvoudigheid verkoopt het ding zo goed.

En Android heeft nog wat stappen nodig voordat het echt goed door dombo mensen gebruikt kan worden. Heb het idee dat het voornamelijk jonge techies zijn die Android kopen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 augustus 2010, 16:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
40+ ? Check!
Palmpjes gebruikt? Check!
WebOS? Via dit forum wel eens van gehoord
Palm Pre? Jazeker en ben er blij mee.

En inderdaad: wat is dat voor model? Welk merk? Palm? O ja, Palm...

Helaas.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 augustus 2010, 17:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ben je al 40+ Roel? Wat gaat dat snel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 augustus 2010, 18:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Sterker nog, afgerond is het al 50-
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 augustus 2010, 18:38
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
40+? Check
palmpjes gebruikt? Check check check check
WebOs nog niet mogen meemaken

moest hij out of the box werken hier in België dan zou ik er toch eens over nadenken om de magie van Palm te mogen ervaren....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 augustus 2010, 18:54
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
40+ kom op zeg! Hiero 35+ en had in '95 m'n eerste Palm en nu een Palm Pre. En toch zijn er best nog veel mensen die Palm nog kennen en veelal enthousiast reageren als ik mijn Pre 'demonstreer'. Zelfs de 'ei-foon' gebruikers! Enkele kijken alsof ze willen zeggen: Huh, die Palm kan toch niet beter zijn dan mijn iPhone,want het 'beter' zijn is toch Apple producten toebedeeld? En die Touchstone....WAANZINNIG! Is dat echt niet van Apple gepikt?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 augustus 2010, 19:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
35+ is 40- he Ries

Het wordt een enorm flinke kluif voor providers, als ze er al in geïnteresseerd zijn, om Palm / WebOS aan de man te brengen.

Ten eerste moeten ze dan wéér een besturingssysteem gaan ondersteunen, en ten tweede moeten ze qua marketing heuvelop gaan vechten tegen namen als Apple, Samsung en Nokia.

Let op hoe weinig reclame er is voor een dergelijk besturingssysteem als Android. Het is moeilijk om WebOS aan de man te brengen in zo'n situatie.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 augustus 2010, 16:50
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Grapjas Hou het maar bij 35+

Voor ons zal het wat uitmaken, maar voor de doorsnee (instap) smartphonegebruiker gaat het om de looks, het te besteden budget en de bediening moet overeenkomen of makkelijker zijn dan wat men gewend is van de huidige telefoon. Wanneer er iemand in de vrienden of kennissenkring een bepaalde telefoon heeft zal de kans groot zijn dat men dat in overweging neemt.

Laat mijn Preetje in gezelschap dan ook graag op subtiele wijze zien om vragen en reacties uit te lokken. Overigens zijn het altijd positieve reacties en als er nou eens WebOS apparaten te koop zouden zijn, dan kan ik ze ook vertellen waar terecht kunnen om tot aanschaf over te kunnen gaan.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 augustus 2010, 10:41
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Als je het volgende artikel leest, dan zou er op korte termijn toch iets moeten gebeuren. Anders zou Palm straks geen toestel meer "in de winkel" hebben liggen.

http://www.precentral.net/verizon-palm-pre-plus-end-life-october-21st
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 augustus 2010, 13:08
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Tja, eerlijk gezegd denk ik dat webOS hooguit een marginale rol gaat spelen op de mobiele telefonie markt. Ik gok meer op de tablets en andere devices.

Voor Nederland verandert er weinig want hier liggen ze toch al niet in de winkel
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 september 2010, 23:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Palm demonstreert beta-versie webOS 2.0

Palm heeft gisteren een voorlopige (maar incomplete) versie getoond van wat webOS 2 moet worden. Deze versie is nu als beta SDK voor ontwikkelaars beschikbaar zodat zij zich al voor kunnen bereiden en gebruik kunnen maken van de nieuwe mogelijkheden.

De belangrijkste verbeteringen zijn te vinden in multitasking, verbeterde zoekmogelijkheden en meer integratie met webtechnologie. Denk bij het laatste aan synchronisatie en uitgebreidere mogelijkheden om zaken te integreren in software voor webOS. De meest opvallende aanpassing zit in de 'cards' weergave. De cards die verschillende programma's voorstellen kunnen nu gegroepeerd worden door de gebruiker. Dergelijke 'stacks' kunnen ook naar believen worden gewijzigd. Verder kan je nu meteen beginnen met zoeken door de zoekterm te typen als je je in de launcher bevindt (dus niet in een applicatie). Ontwikkelaars kunnen aan de zoekfunctie functionaliteit toevoegen zodat je voor eenvoudige handelingen (bijvoorbeeld het plaatsen van een tweet via Twitter) geen applicaties meer hoeft op te starten. Deze zaken zouden zo uit de koker van Mozilla kunnen komen. Mozilla demonstreerde onlangs hun Tab Candy tabinterface en met de Ubiquity extensie voor Firefox is er een voorbeeld welke dergelijke snelle (zoek-)functionaliteit biedt.

Andere toevoegingen aan webOS 2 zijn nu vooral voor ontwikkelaars interessant. Eéntje springt er wel uit: als je je Palm smartphone op de Touchstone legt kan webOS automatische bepaalde programma's tonen, zoals een klok of het weer. Palm is naar eigen zeggen druk doende met het verder ontwikkelen van webOS en kiest nu duidelijk voor openheid over wat ze in petto hebben.

Bronnen:
Palm: webOS 2.0 Developer Beta
Ars Technica

(misschien is dit interessant als vers nieuwsbericht?)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023