Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 november 2002, 23:26
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Palm en verpleegkunde

Heeft iemand enige ervaring met het gebruik van de Palm in de verpleegkundige beroepspraktijk. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan standaard verpleegplannen op de Palm etc. Ik heb wel één en ander aan Palm software voor artsen gevonden, maar mijn zoektocht naar tools voor verpleegkundigen is op niets uitgelopen. Mijn interesse gaat primair uit naar Palm tools die betrekking hebben op de psychiatrie, maar ook meer somatisch gerichte tools hebben mijn interesse.
Thanks!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2002, 07:30
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ikzelf heb geen ervaring met een Palm in de verpleegkunde, maar ik denk dat je op deze site een stuk wijzer kan worden.

Succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2002, 08:39
henri henri is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 27 april 2001
Locatie: de mooiste nieuwbouwstad van Nederland
Berichten: 42
verpleging

Als oud-verpleegkundige én PDA-enthousiast lijkt het me wel een goed idee. Maar wat wil je precies doen? Alle patientgegevens online invoeren, dat kan toch met een eenvoudige database?

Henri
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2002, 09:50
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Probeer het eens in dit draadje, misschien heb je daar wat aan...

Ikzelf kan je helaas niet helpen aangezien ik niet werkzaam ben in de medische professie

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 november 2002, 14:19
Joep de Boxer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben zelf ook verpleegkundige, heb een Palm IIIc en werk als teamleider in een algemeen ziekenhuis. Ik gebruik mijn Palm voornamelijk voor personele aangelegenheden, zoals MIP's, persoonsgegevens van personeel en als "notitieblok" voor de opvallende zaken die ik moet onthouden of moet bespreken bij b.v. een werkbespreking. Ik ben zelf wel aan het stoeien met het opzetten van een eigen database, web-georienteerd, met protocollen e.d., en zoals al eerder aangegeven in deze discussie zijn er medische programma''s die ook prima door verpleegkundigen te gebruiken zijn, zoals woordenboeken en medische calculators, echter deze zijn wel meer A-gericht ipv B, waar jou interesse meer naar uit gaat. Wie weet kunnen we eens samen "brainstormen" over de (on-)mogelijkheden ?

Groeten, Joep
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 november 2002, 09:51
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat ik (net als jij) protocollen in mijn Palm wil kunnen bekijken en eenvoudig wil kunnen opzoeken. Tevens lijkt het mij handig (standaard) verpleegplannen in mijn Palm te kunnen opzoeken. Dit doe ik nu in Doc's ToGo, maar daar zit geen zoekfunctie in waarmee ik bv. op zelfzorgtekort kan zoeken. Ook allerhande naslagwerken (medisch zakwoordenboek, psychiatrisch zakwoordenboek etc. (iemand links?)) lijken mij handig op mijn Palm, vooral als er een goede zoekfunctie bij zit. Uiteraard is ook DSM IV TR erg interessant, maar deze is alleen (voor zover ik heb kunnen vinden) te koop ($ 70,-) in Engelstalige versie. Da's jammer.

Het algemene probleem in de psychiatrie is dat men, qua computers, een tikkie achter loopt t.o.v. de rest van Nederland. Eén computer per afdeling, en dan nog vaak een oud beestje, vindt men vaak wel voldoende. Ik wil mijn Palm dus kunnen gebruiken als (soort van) extra computer cq. database.

Je merkt wel, mijn idee van wat ik met m'n Palm wil is nog niet helemaal uitgekristalliseerd. Ik ben nog wat op zoek.

Gr.
Ruben.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 november 2002, 10:07
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Heb je al gekeken naar specifieke Databasesoftware voor op de Palm? Je kan dan een eigen database vullen. Kijk hiervoor eens in de Database-sectie van de Top-10.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023