Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Zal ik gaan voor de Treo 600 met KPN abo?
Ja, prima actie 2 12,50%
Nee, wachten op de Treo 650 via de KPN 8 50,00%
Nee, gewoon pda en gsm, beide met Bluetooth 6 37,50%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2004, 13:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Treo 600 met een KPN abonnement, doen of niet?

Deze vraag kan ik alleen zelf beantwoorden, maar vooruit:

Op dit moment heeft de KPN een actie waarbij je aan een Treo 600 kan komen met een 2-jarig abonnement met een 10 MB databundel voor € 73,50 inclusief bezorgkosten. Die 10 MB kosten € 23,80 per maand en het Flexibel Allround abonnement kost € 15,95 per maand.

Het abonnement mag je na 6 maanden kosteloos omzetten naar een goedkopere variant (bijvoorbeeld Economy a € 9,95 per maand). Het omzetten van de databundel naar een goedkopere variant (bijvoorbeeld 5 MB) kost € 17,- per stap (ze hebben bundels van 5, 10, 25 enzovoort). Als extra hebben ze nu ook nog een gratis databundel in de eerste 3 maanden bij dat 2-jarig abonnement, dus dat scheelt al weer in die eerste 6 maanden met een dure bundel.

Al met al is een Treo 600 dan niet zo duur meer.

Nadeel: je hebt wel een abo voor 24 maanden, maar je kan al van toestel wisselen (Treo 650 bijvoorbeeld) na 12 maanden, waarbij je voor dat nieuwe toestel ook je contract weer met 24 maanden moet verlengen. Nou vind ik de contractduur niet zo spannend, want een contract heb ik toch nodig.

Kan ik alvast wennen aan de Treo 600, terwijl ik wacht totdat KPN de Treo 650 gaat leveren en over een jaar stap ik dan over.

Wat vinden jullie: doen of niet doen?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 27 oktober 2004 om 13:34.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2004, 14:20
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik heb gekozen voor de optie 'Wachten op de 650 van KPN' omdat ik eigenlijk de optie 'Nee' (of iets daaromtrent) miste.

Ik heb namelijk een eigen toestel, maar mijn abbo wordt betaald door de baas (ook de gemaakte privekosten).

Daarom sluit ik geen nieuw abbo af maar wacht ik gewoon tot de 650 los in de handel komt (even Pricewatch) in de gaten houden)

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2004, 14:32
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik heb gekozen voor de combinatie van GSM en PDA. Je hebt immers al een prima model met BT en HiRes+. De Treo600 lijkt me juist een minder goede optie omdat je er erg op achteruit gaat qua specs.
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 oktober 2004, 15:05
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Ik vind de KPN bundels erg duur in vergelijk met andere aanbieders. Je hebt dan weliswaar geen TREO erbij, maar die zou dan toch te duur worden als je het KPN "voordeel" afzet tegen de goedkopere belbundels elders. Bovendien vind ik een abo van 2 jr nogal lang binnen de huidige telefoonkosten ontwikkelingen.

Je schrijft dat je met een TREO een abo nodig hebt, maar kun je deze niet met prepay gebruiken?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 oktober 2004, 16:06
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Volgens mij is een tweedehands Treo 600 nu voor weinig op de kop te tikken. Zo blijf je flexibel met de keuze van provider.
En inderdaad de mindere specs van de Treo gaan je vast irriteren
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 oktober 2004, 18:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ben het met Peter eens, ik heb trouwens nog steeds momenten dat ik wel mijn lekker kleine telefoontje en niet de toch wel grote pda mee wil nemen. Dan heb ik aan mijn telefoon (nu een SE Z600) al een prima kameraad voor onderweg (goed leesbaar kleurenscherm, kalender met afspraken gesyncd -t met Outlook, al m'n contacten, spelletje, stopwatch, alarm, notities.....). Die 650 lijkt me een aardig toestel maar inderdaad teveel voor het ene (telefoon die wel erg groot is) en te weinig voor het andere (pda met minderwaardig kleurenschermpje en gering geheugen). Vandaar.

Groeten Rudy, succes met je keuze (2e hands met garantie, altijd doen...stuk goedkoper en toch maar tijdelijk begrijp ik).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 oktober 2004, 19:41
bafplus's schermafbeelding
bafplus bafplus is offline
altijd zin in een Treo
Voornaam: bart
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 juni 2004
Locatie: noordwijk
Berichten: 88
zal ik dan maar een positieve post doen..

ik heb de abbo versie van KPN en die bevalt me perfect.
los ervan dat de kosten ietsjes hoger liggen dan andere providers heb ik helemaal niks te klagen.
de service van KPN vind ik uitstekend, enige nadeel is dat de treo voor reparatie opgestuurd moet worden en je dan geen vervangend toestel krijgt en hij dan ongeveer 7 weken weg is.
dit omdat zij geen servicecontract met handspring hebben.
ik ben dik tevreden over mijn treo600, hires heb ik (nog) niet nodig net als BT, dus mis ik nog niks ten opzichte van de 650.
dus mijn mening is gewoon doen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 oktober 2004, 19:53
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou ja, positief . Dat van die service lijkt me niks en vergeet niet dat Roel wel degelijk over wil stappen op een 650 na een jaartje...mijn advies: niet doen (of je moet echt teveel geld en totaal geen geduld hebben ).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 oktober 2004, 20:57
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Roel, ik zou nog even geduld hebben als je dat kunt opbrengen

Zoals al vermeld is, je hebt al een prima combi op dit moment. Zelf zit ik in ong. dezelfde situatie en heb ik onlangs de T|3 uitgebreid met een Wifi kaartje en dat bevalt prima.

Straks kun je dan evt. ook veel beter de afweging Treo 650 - TungstenT|? maken, want ik neem aan dat tegen de tijd dat de Treo 650 hier volop leverbaar is dat PalmOne zijn zaakjes in orde heeft en er een wezelijke opvolger van de T|3 is.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 oktober 2004, 07:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Bedankt voor al het meedenken, uiteraard maakt dit de keuze er weer niet makkelijker op, want nu nog meer verschillende argumenten

Wat meespeelt is dat mijn huidige abonnement in maart 2005 afloopt, dus dat ik nu moet gaan kiezen wat ik ga doen. Dat abonnement verlengen met een nieuwe Bluetooth telefoon (nu een t68i die gelukkig redelijk probleemloos werkt) is een optie. Ik kan ook gewoon opzeggen en dan een sim-only abonnement nemen (JP raadt Orange aan) en rustig op zoek gaan naar een SIMlockvrij toestel.

Tweedehands Treo 600's zie ik nog niet echt goedkoop aangeboden worden. € 400,- is nog een veel voorkomende vraagprijs.

Nog even geduld hebben en goed rondkijken is waarschijnlijk verstandig Binnenkort zal blijken hoe goed ik daar in ben

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 oktober 2004, 08:03
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Citaat:
Tweedehands Treo 600's zie ik nog niet echt goedkoop aangeboden worden. € 400,- is nog een veel voorkomende vraagprijs.
6 maanden geleden koste een 2e hands Treo 600 mij minder dan EU 400.
Dat moet nu dus zeker lager kunnen.

Trouwens wel leuk om raad te vragen en met alleen maar meer twijfel te blijven zitten
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 oktober 2004, 08:08
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
rustig op zoek gaan naar een SIMlockvrij toestel.
Of bij je huidige provider de unlock code voor je toestel vragen.

M.i. is een aparte GSM een stuk handiger dan een combinatie palm/gsm (zeker met bluetooth). Zo'n smartphone (dus ook een treo) is geen pda (scherm is te klein) maar ook geen telefoon (te groot).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 oktober 2004, 08:33
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Op 28-10-2004, om 08:51 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #10
(JP raadt Orange aan)
Kijk ook zeker even naar de (GPRS!) tarieven van Telfort!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 oktober 2004, 11:06
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
KPN is BE-LACH-E-LIJK duur... ik heb 300 belminuten + 90 smsjes via telfort voor 10 euro per maand (cashdeal vai gsmweb.nl) daarnaast betaal ik 1,50 per MB GPRS. Bij Flexibel moet je nog steeds per minuut betalen wat erg onprettig is.

Treo 600 krijg je wel voor 300 met onderhandelskills
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 28 oktober 2004, 14:34
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
PDAshop geeft aan dat ze verwachten vanaf eind januari de treo650 te kunnen leveren. Bestel gewoon dan een treo met een abonnement, waarna je gelijk een nummerportering aanvraagt. Ik weet niet hoeveel maanden opzegtermijn je huidige provider heeft, maar tot die tijd kan je natuurlijk met je huidige nummer bij je oude provider blijven. KPN zal er dan voor zorgen dat je nummer na de opzegtermijn bij hen terecht komt, en dat het oude abonnement opgezegd is.

En mocht je erg over de datakosten inzitten, dan kan je ook een abo ernaast nemen bij een provider met lagere GPRS-tarieven (Orange, Telfort). Daar vang je dan mooi een cash-back voor als je een abonnement van een jaar afsluit.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]

Laatst gewijzigd door zugzug; 28 oktober 2004 om 15:15.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 oktober 2004, 15:12
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
IMHO: Als ik zie wat mijn telefoon allemaal is overkomen, denk ik dat ik niet graag zou bellen met mijn Clie. Die zou dan onderdehand in tienduizend stukjes hebben gelegen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 november 2004, 08:44
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Afgelopen zaterdag ben ik nog even naar de plaatselijke Primafoon geweest. Ze hadden daar wel PPC smartphones uitgestald staan, maar geen Treo 600. Wel konden ze me meer vertellen over het abonnement en dat je pas na 6 maanden de boel terug kan schroeven naar een goedkopere variant. Dat bleek ook uit de KPN-site, toch fijn dat ze het onderling eens zijn.

Ik heb op het punt gestaan om gewoon voor de aanbieding te gaan, maar uiteindelijk besloten toch nog maar wat geduld te hebben. Eerst mijn huidige abonnement opzeggen (niet meer verlengen dus) en dan komend voorjaar maar eens kijken wat de opties zijn. Die Treo 650 wordt heel waarschijnlijk mijn volgende pda, dat is zo goed als zeker, nu alleen nog wanneer.

Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023