Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 september 2011, 09:44
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Touchpad bescherming

Sinds ik de threads over de haarscheurtjes las (hier en op precentral) moet ik zeggen dat ik met een zekere ongerustheid zat dat mijn TP in 't zelfde straatje ziek zou zijn. Voorlopig lijkt het erop dat ik eraan ontsnap, maar ik ben dan ook wel erg voorzichting met de mijne. Zo bleef hij netjes binnenshuis tot ik m'n hoesje had. Ik koos voor deze: de Belkin Pleated Sleeve. Ik vond 'm voor een prijsje op eBay.

De TP past er goed in, en niet te strak. Dat laatste is belangrijk, want ik ben van plan de TP in de officiële case van HP te stoppen. Zo hoop ik de TP optimaal te beschermen in de hoop dat de haarscheurtjes zullen uitblijven.

De Belkin-hoes is niet echt een hoes om de TP in te dragen zonder meer. Er zit immers geen handvat aan, en het materiaal geeft mogelijk niet voldoende houvast zonder. Vooral de neoprene achterkant is aan de gladde kant. De plooien aan de voorkant zijn in dat opzicht beter en zorgen ook voor enige demping van eventuele schokken. De hoeken zijn niet specifiek verstevigd, maar ik weet niet of dat nodig is. De case zal voor extra bescherming zorgen, maar ik ga de TP buitenshuis toch vooral met hoes en al in een andere tas dragen.

Vooraan zit er een extra compartiment waarin kleine accessoires passen. Het materiaal geeft mee zodat er wel wat in kan, maar ik geef er de voorkeur aan er niet teveel in te stoppen. Een lader zou bvb lukken, maar dat zorgt wel voor een specifiek drukpunt op de TP in het hoofdcompartiment, en ik vrees dat dat geen goed idee is. Nee, ik stop er voorlopig gewoon het doekje in dat bij de TP zat, zodat ik het scherm toch proper kan houden...

Al bij al ben ik tevreden van de hoes, nu nog afwachten wat de HP case gaan geven. Deze ligt momenteel bij de Post als onderdeel van het accessory pack (case+touchstone+keyboard) dat ik in de US kocht. Normaal haal ik het zaterdagochtend op...

Wordt vervolgd...

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.

Laatst gewijzigd door ishpuini; 15 september 2011 om 10:16.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2011, 09:55
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De HP-case geeft heel veel grip. De TP lijkt er wel veel zwaarder door te worden, lijkt, want de case zelf is erg licht.

Gelukkig zie ik ook nog geen haarscheurtjes...

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2011, 22:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
De haarscheurtjes ontstaan waarschijnlijk door een combinatie van warmte en uitzetten van het plastic materiaal. Als de TouchPad in de HP cover op de Touchstone langdurig geladen wordt, gaat het plastic bij met name de kritisch dunne plekken rond de speakers uitzetten en daar scheuren. Ik kan het niet bewijzen, maar ik had in het begin ook geen last van scheurtjes. Pas toen ik veelvuldig van de Touchstone gebruik ging maken, begon ik ze op te merken. Ik kan het niet bewijzen, maar het lijkt me een logische verklaring. Overigens heb ik de scheurtjes vrijwel onzichtbaar weten te repareren met een heel klein druppeltje secondenlijm..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 september 2011, 13:06
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
De haarscheurtjes ontstaan waarschijnlijk door een combinatie van warmte en uitzetten van het plastic materiaal. Als de TouchPad in de HP cover op de Touchstone langdurig geladen wordt, gaat het plastic bij met name de kritisch dunne plekken rond de speakers uitzetten en daar scheuren. Ik kan het niet bewijzen, maar ik had in het begin ook geen last van scheurtjes. Pas toen ik veelvuldig van de Touchstone gebruik ging maken, begon ik ze op te merken. Ik kan het niet bewijzen, maar het lijkt me een logische verklaring. Overigens heb ik de scheurtjes vrijwel onzichtbaar weten te repareren met een heel klein druppeltje secondenlijm..
Als ik dit lees, dan vermoed ik dat je aan zou raden de stroom van de Touchstone enkel in te steken als de batterij moet worden opgeladen, en van zodra de batterij opgeladen is de stroom uit te trekken?

Is het probleem dat de Case niet voldoende verluchting toelaat, of dat opladen op de Touchstone de TP meer opwarmt dan via de bijgeleverde kabel, wat denk je?

tx, Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2011, 14:23
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ik weet niet hoe het zit met de Touchpad.
Maar als de Pre3 aangesloten word op de touchstone gaat exhibition mode aan.
Of te wel het scherm blijft aan staan, plus het opladen zorgt voor meer warmte dan opladen via de kabel.

Wat ik doe als hij op de touchstone ligt is nog even het powerknopje indrukken dan gaat het scherm uit.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 september 2011, 09:00
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
'k Heb intussen het accessory pack binnen, waar onder andere de case bij zat. De HP case past netjes rond de Touchpad (had ik niet anders verwacht) en het geheel schuift strak in de Belkin Case. Als bij al lijkt het me dat ik de TP nu met een gerust hart mee kan nemen als ik wil.

De HP case geeft de TP inderdaad heel wat betere grip. De power-knop en de volume-knop zitten in de case onder een lichte uitstulping via dewelke je de knop kan indrukken. Er komt dus zeker geen stof in! De aansluitingen voor USB en hoofdtelefoon zijn natuurlijk nog wel vrij, evenals de luidsprekers, maar die laatste worden door de flap afgeschermd als deze gesloten wordt.

In de Touchstone zet je de TP met de rug van de case onderaan waardoor de flap voor de TP komt te liggen als je 'm opent. Da's dan een matje om het bluetooth keyboard op te plaatsen. Je kan de flap wel sluiten zonder dat hij openvalt of scheefzakt. In portrait mode zakt de flap wel scheef, dus best in landscape opladen.

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.

Laatst gewijzigd door ishpuini; 19 september 2011 om 16:19.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 september 2011, 09:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het zit met de Touchpad.
Maar als de Pre3 aangesloten word op de touchstone gaat exhibition mode aan.
Of te wel het scherm blijft aan staan, plus het opladen zorgt voor meer warmte dan opladen via de kabel.

Wat ik doe als hij op de touchstone ligt is nog even het powerknopje indrukken dan gaat het scherm uit.
Dit werkt net zo op de TouchPad, dus ook exhibition mode, maar dat kun je uitzetten.

Exhibition mode met je foto's geeft wel een hele fraaie fotolijst

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 september 2011, 11:00
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Weet iemand waar je zo'n HP case voor een mooie prijs kunt kopen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023