Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18 november 2010, 16:21
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Nou zeg..,

... da's wat moois: Pre 2 for sale in US for $449.99 direct from HP http://bit.ly/9kZv9q. In de commentaren lees ik het volgende:

Citaat:
WTF?!
Just 450$, that is 333€ and we have to pay 499€ in Europe. Why? I'm feeling (a little bit) punked!



499€ in Europe is tax included while 449$ in US is without taxes so you need to add around 5-15% depending on local state taxes. But even with 15% tax the European price is too high: (449+15%)/1.36=380€!!!


Dat wil dus zeggen dat we hier, voor een goede vergelijking € 499 -/- € 380 = € 119 teveel gaan/moeten betalen?

Nou kun je zeggen: "Zeur niet, wees blij dat ie te koop is!" Het blijft krom dat wie hier in Europa een poot worden uitgedraaid. Of willen ze het toestel hier gewoon niet verkopen..? Zeg eens, zie ik iets verkeerd?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 november 2010, 18:19
palmoke palmoke is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 13 november 2010
Berichten: 9
Je hebt volkomen gelijk. Palm neemt sowieso de Benelux niet serieus, heb ik het idee...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 18 november 2010, 18:45
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Voor de amerikaantjes blijft 1dollar gelijk aan 1euro.
Apple doet dit ook. Het zou ook een beetje ambetant zijn dat de prijzen moeten aangepast worden aan de wisselkoersen.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 18 november 2010, 18:57
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Het kan me niet meer schelen wat hij kost. Al in 2008 wilde ik een echt goede Palm na 10 jaar PalmPilot, Tungsten|C en Treo 650. Toen kon ik niet anders aanschaffen als de Centro. Die me overigens tot grote tevredenheid tot nu heeft gediend, maar toch echt aan zijn eindje is.

Na nog een klaagzang heeft mijn vrouw mij vriendelijk verzocht om dat @#$^#@#% ding NU te gaan kopen. En als er volgend jaar wat mooiers komt, dan koop ik die er gewoon bij.



Richard, vanaf de 22ste leverbaar zag ik!!! Dan ga ik dinsdag mooi thuis werken en hem even ophalen bij je! Zie mijn email.

(Ik heb auto's gekocht voor minder geld, maar ja...)
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #25  
Oud 18 november 2010, 19:01
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Zo hoor ik het graag! Ware het niet dat ik juist de pre gekocht had, ik bestelde er onmiddellijk eentje.
Wat een zalig OS is dat zeg!
Met citaat reageren
  #26  
Oud 18 november 2010, 21:39
Asjemenou's schermafbeelding
Asjemenou Asjemenou is offline
Senior lid
Voornaam: Arco
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Locatie: Over de grens
Berichten: 61
Pre iOs ?

Hoi,

Voor iemand die nog dik tevreden is met versie 5 nog wat van het PalmOS, ben ik toch nieuwsgierig naar het volgende:

IPhone is (zelfverklaard) de hemel voor bijna iedereen.

WebOS is ook erg goed, maar er zijn iets minder mensen die dat ook vinden...

Wat maakt het WebOs nou zo lekker / goed en wat mis je dan aan een Iphone ?

Misschien een discussie waar je niet uitkomt, maar ben benieuwd naar reacties van gebruikers van beide apparaten.

Groet

Arco

Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 november 2010, 07:53
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
ik heb geen iPhone en ik vind dat een stom ding... al was het maar omdat "iedereen" hem leuk vind...

Ik heb gister mijn Pre 2 opgehaald en ik vind hem errug fijn... facebook/linkedin invullen en veel contactpersonenen waren er al weer...

De look en feel zijn erg prettig. Nu alleen nog even goed de forums lezen om bijv iets als Belltime alarmpjes te krijgen. Of Handyshopper functionaliteit. Ik merk dat ik op mijn centro nu al ga schuiven op het screen... en ik heb de stylus niet één keer gemist.

Het meest lastige vind ik nog het woordenboek. Maar daar zal vast al wel wat voor zijn.

Richard heeft ook de backplate iets veranderd zodat hij niet klik doet en die appstore heeft toch wel erg leuke dingen zeg!

Autolader is gewoon de touchstone met een (ook door Richard) gemodificeerde stekker. Werkt erg makkelijk!

Alleen mijn Olivetree bible software is nog niet verkrijgbaar.
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #28  
Oud 23 november 2010, 08:22
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asjemenou Bekijk bericht
Hoi,

Voor iemand die nog dik tevreden is met versie 5 nog wat van het PalmOS, ben ik toch nieuwsgierig naar het volgende:

IPhone is (zelfverklaard) de hemel voor bijna iedereen.

WebOS is ook erg goed, maar er zijn iets minder mensen die dat ook vinden...

Wat maakt het WebOs nou zo lekker / goed en wat mis je dan aan een Iphone ?

Misschien een discussie waar je niet uitkomt, maar ben benieuwd naar reacties van gebruikers van beide apparaten.

Groet

Arco

Apple heeft een ontzettend hoog "Intertoys" gehalte. Het succes van de iPhone is mede toe te schrijvwn aan de populariteit van de iPhone onder jongeren, het design, en de onzettend goede marketing.

webOS is zo lekker simpel. Het synchroniseerd NAADLOOS met linkedIn, Facebook, Google, EAS, en alles wat je maar kan bedenken, en het kan echt multitasken, en dat heb ik op nog geen enkel ander apparaat gezien. (ook iOS4 niet.)

webOS WAS wat laggy. Dat probleem is opgelost met de Pre2 en webOS 2. (en UberKernel op de Pre / Pre Plus)

Ik heb 2 keer een iPhone geprobeerd. Ik kan er niet aan wennen, net als window$ in in welke mobile vorm dan ook. Ja de iPhone 4 is mooi om te zien,
heeft een lekker groot display, maar is ontzettend kwetsbaar met zijn glazen voor en achterkant. En er zou webOS op moeten draaien.

Palm blijft nog steeds een beetje een niche markt in de BNL. Toch maken ze uitstekende, revolutionaire producten. Derhalve blijf ik me inzetten, en de gebruikers ondersteunen. Wij gaan er prat op als enige in de BNL Palm te servicen, tot aan de Pilot 1000 aan toe. En dat blijven we doen......

Richard
Met citaat reageren
  #29  
Oud 23 november 2010, 08:48
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Overigens ter info het volgende:
Classic van Motionapps werkt niet meer op de Pre2 en / of webOS 2
(Classic is de PalmOS emulator voor webOS)

Reden is dat Palm de ROM file niet meer bij het OS levert.
Hier is een oplossing voor. Momenteel testen we dit uit.

Richard
Met citaat reageren
  #30  
Oud 23 november 2010, 09:24
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Mooi Richard. Ik had het stuk net zitten lezen op PreCentral en wilde al gaan klussen. Ik wacht even tot jij de hete appels uit het vuur hebt gehaald...

Dit geklus en getweak geeft me echt weer het PalmOs 3 gevoel. Heerlijk. Er is altijd wel iemand die het voor elkaar krijgt. En nu ook weer met echt state of the art hardware. Ik dacht dat ik er niet om gaf, maar gister oogste ik toch wel een boel de WoW factor bij vrienden op de sportclub.
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #31  
Oud 25 november 2010, 21:13
Zeke Zeke is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bert
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 17 november 2001
Locatie: Drenthe
Berichten: 121
Ben toch wel een beetje van mening dat je nu de iPhone een beetje te kort doet hoor Richard. In mijn ogen kun je de toestellen eigenlijk niet eerlijk met elkaar vergelijken. Nog niet zo heel lang geleden moest ik niets van de iPhone hebben maar uiteindelijk toch maar eens een kans gegeven. Oké, ik ben Apple fan geworden en heb nu onderhand alles omgezet naar Apple d.w.z. MacBook Pro ipv laptop, iMac ipv PC daarnaast de iPad en Airport shit en dus ook een iPhone + Dension Gateway in m'n A6. Dat maakt de hele beleving van de iPhone net een stukje intenser maar de twee toestellen hebben zo hun eigen unieke dingetjes die ze tot begeerlijke speeltjes maken. In mijn beleving wordt de potentie van het iOS al volop benut en moet die van het webOS nog opgang komen. Ik geloof zeker dat het veel potentie heeft en voor de echte Palm fan een bijzonder goede vervanging is voor het PalmOS van voorheen. Sterk is ook het open caracter van het nieuwe OS. Nu nog er voor zorgen dat het webOS ook interessant wordt voor ontwikkelaars (lees dat de Pre een geliefd toestel gaat worden onder een grote groep gebruikers die App's willen kopen) zodat er snel veel applicaties beschikbaar komen waar we ook echt wat aan hebben. Want dat is wel één van de grote krachten achter de iPhone. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een App voor te vinden.

Groet,

Bert
__________________
Mijn dank grenst aan het hondsdolle....
Met citaat reageren
  #32  
Oud 26 november 2010, 08:30
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeke Bekijk bericht
Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een App voor te vinden.
Omdat ik ook een Pre overweeg...brengt deze opmerking mij op een vraag. Is er een site waar ik kan zien welke Palm software in NL beschikbaar is. Voordat ik eventueel overstap wil ik wel eerst weten of bepaalde software beschikbaar is.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 26 november 2010, 09:49
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Palm USA | Palm Pre Phone | Features, Details
en
Homebrew Apps | PreCentral.net
Met citaat reageren
  #34  
Oud 28 november 2010, 17:14
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Iemand al enig idee wanneer webos 2 voor bezitters van een "" oude" Pre1 als update beschikbaar komt?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #35  
Oud 28 november 2010, 23:12
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Post

Dat zal nog enige tijd duren. Men is bij Palm druk doende het OS klaar te krijgen voor de Pre, Pixi en de Pre Plus. Er zijn bij de developers ook nog geen developer ROM's beschikbaar voor deze machines.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 29 november 2010, 01:06
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
in eerste lijn dit jaa maar zal wel begin 2011 worden....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023