Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2010, 12:58
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Wishlist Palm Pre (+)

Er zijn natuurlijk nog niet heel veel gebruikers van de Palm Pre hier in NL, maar ik heb 'm nu een weekje en ben erg tevreden ermee!
Maar een NL-er zou geen NL-er zijn als er niks te 'willen' is. Vandaar onderstaand lijstje met wat ik mis/zoek/wens...
Uiteraard zal ik die zelf aanvullen en staat het ook open voor anderen om een bijdrage te leveren!

  1. Callrec (onmisbaar op mijn Treo 650 en ook needed op de PPP!)
  2. Navigatie software. Googlemaps kan ik werkelijk niks mee in de auto en Navit krijg ik nog niet werkend (alléén US?)
  3. Niks over Tomtom op WebOS?
  4. De bar bovenin het scherm geeft vaak elkaar overlappende tekens weer (datum+Bluetooth/netwerk). Beetje slordig, en het verkleinen van het aantal pixels werkt niet altijd, al helpt het al wel iets
  5. Knippen, plakken werkt op zich wel, het selecteren van een gedeelte van een tekst werkt bijna nooit, patches?
  6. Het navigeren binnen een tekst (tijdens het typen) is erg wennen. Hoe kan ik bijvoorbeeld een teken naar links, rechts of een regel omhoog, zonder met mijn handen van het toetsenbord af te gaan. Kortom ik mis nog steeds de vertrouwde 5-way navigator-knop!
  7. Een Virtual keyboard zou bepaalde dingen kunnen vergemakkelijken, maatr ik krijg het nog niet werkend. Installeren en dan dubbelklikken op de gesture area of met 2 vingers tegelijk, het keyboard komt niet tevoorschijn....iemand die het al werkend heeft?
  8. E-mail functies verder uitgebreid. Automatische ondertekening is karig en haalt bijvoorbeeld 'returns' weg
  9. Butler (ook weer onmisbaar op de Treo 650). Ik heb een 'nagger' nodig die blijft aangeven d.m.v. geluid dat er een sms, e-mail op bepaald account of telefoontje is gemist. Nu moet ik elke keer de telefoon bekijken of er misschien een klein wit balkje onderin knippert....schiet niet op.
  10. Als je scherm leeg is van de Pre en je schuift het toetsenbord in, dan verschijnt de 'Launcher'? Niet logisch volgens mij, kan beter een klok of het weer of helemaal niks in beeld komen(liefst naar keuze). Is hier een patch voor?
Zo, de rest volgt!

Laatst gewijzigd door ZeroZorro; 24 augustus 2010 om 13:04.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2010, 23:30
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Ah leuk, wensjes. Niet dat de Palm Engineers moeite gaan doen Nederlands te lezen, en Palm Benelux volgens mij niet meer bestaat, maar what the heck!

- Ogg Vorbis ondersteuning
- Gangbare videoformaten ondersteuning
- Alerts voor verjaardagen van contacts... is alles geïntegreerd, ontbreekt er een functie als die!
- Betere performance/langere batterijtijd

Meer hoef ik eigenlijk niet, ben dik tevreden met m'n Pre
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2010, 18:08
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
Zie voor veeeel PreCentral

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroZorro Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk nog niet heel veel gebruikers
  1. Callrec nog niet beschikbaar
  2. Navigatie software. BFGrmaps met Streetvieuw en Navit als je het werkend hebt
  3. Niks over Tomtom op WebOS? nee komt mischien??
  4. De bar bovenin het scherm geeft vaak elkaar overlappende tekens weer (datum+Bluetooth/netwerk).Zie Precentral voor preware, kun je vervolgens allerlei Top bar patches installeren voor wat je wil!
  5. Knippen, plakken werkt op zich wel, het selecteren van een gedeelte van een tekst werkt bijna nooit gebruik oranje knopje en je hebt een virtuele cursor beweeg maar naar rechts boven !! voila
  6. Het navigeren binnen een tekst (tijdens het typen) is erg wennen. Hoe kan ik bijvoorbeeld een teken naar links, rechts of een regel omhoog, zonder met mijn handen van het toetsenbord af te gaan. Kortom ik mis nog steeds de vertrouwde 5-way navigator-knop!
  7. Een Virtual keyboard gebruik ik niet heb een ech keyboard dus waarom??
  8. E-mail functies verder uitgebreid. zie preware!
  9. Butler zie Preware!
  10. idem!
oke beetje aangevuld bij wat je miste!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2010, 18:10
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht


- Alerts voor verjaardagen van contacts


Zie ook Preware voor patch voor je verjaardagen!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2010, 18:36
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
Tips and Tricks for webOS | PreCentral.netof zie hier voor een beknopte maar zeer degelijke samenvatting haha
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 oktober 2010, 21:06
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michkoopt Bekijk bericht
Zie ook Preware voor patch voor je verjaardagen!
Kan wel de patch vinden om verjaardagen aan je contacten toe te voegen, maar niet om automatisch via de kalender een waarschuwing te geven (+leeftijd!) een dag of zo van tevoren. Ik doe het nu via Gmail, maar ook die geeft de leeftijd niet weer...

sent from PalmPrePlus
__________________
Palm Treo 270>Palm Treo 600>Palm
Treo 650>Palm Pre Plus>HP Pre3
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 oktober 2010, 21:16
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
nou enig toch, en die jaartallen tja zeg tegen je contacten dat hun leeftijd invullen in facebook dan
zie je hun verjaardag in je contacts en kopier je dat naar je agenda maak je meteen automatisch ieder jaar reminder van en klaar ben je. Mischien dat dat werkt. Succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 oktober 2010, 14:51
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
En een Call Block voor de Pré zou ook wel handig zijn..Bij mijn weten zit dat er nog niet op..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 oktober 2010, 05:48
Proboscis Proboscis is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 8
* Verzenden van foto's/contactpersonen via Bluetooth.
* Automatisch BCC in de e-mailclient (om van elk bericht dat ik vanaf de Pre verzendt een kopie naar mijn PC te laten sturen).
* Definiëren van bestandsassociaties
* Uursignaal laten klinken
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 oktober 2010, 14:48
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proboscis Bekijk bericht
* Automatisch BCC in de e-mailclient (om van elk bericht dat ik vanaf de Pre verzendt een kopie naar mijn PC te laten sturen).
install de patch via preware!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023