Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 oktober 2004, 23:04
Mr.Pleasant
Guest
 
Berichten: n/a
Question Tungsten T3 icm SE K700i, Z600, T630

Ik heb een TT3, en wil binnenkort een nieuwe telefoon kopen. Ik twijfel tussen de SonyEricsson k700i, de SE Z600, en de SE T630. Natuurlijk moet de telefoon goed kunnen communiceren via Bluetooth met m'n Palm, zodat ik bijv. kan internetten.
Er bestaan voor deze telefoons geen drivers (komen er uberhaupt nog wel eens nieuwe drivers bij??), maar misschien is communicatie wel mogelijk.

Hebben jullie ervaring met een van deze telefoons? Werkt het? En met welke (alternatieve) driver? Welke instellingen? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2004, 23:22
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
De T630 en de Z600 zijn precies hetzelfde qua software. Alleen het uiterlijk verschilt, de Z600 is natuurlijk een clamshell. Wat ik voor dat toestel wil aanraden is dat je 'm zelf even vasthoud; je zal zien dat hij weinig kleiner is in de lengte, maar wel veel dikker is. Persoonlijk zou ik niet voor dat toestel kiezen.

De T630 is de opvolger van de bewezen goede t610 (ik gebruik die zelf al met volle tevredenheid zo'n 1 1/2 jaar). Dit toestel werkt gegarandeerd goed met Palm's, net als de Z600 natuurlijk.

De k700i is weer de opvolger van de t630, alleen nu ook met nieuwe software. Volgens de enkele gebruikerservaring die ik gelezen heb zou hij goed moeten werken. En natuurlijk blijft het een SE, welke bekend staan om goede compatibileit met Palm's.

Persoonlijk zou ik afhankelijk van je budget een keuze maken uit de laatste 2. De t630 is vrij goedkoop tegenwoordig, terwijl de k700i ook wat leuke vernieuwingen bied. Mocht je meer ervaringen willen over specifiek de toestellen, dan kan je het beste kijken op GoT.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2004, 00:43
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Z600 toppertje

Hallo,

Ik heb een Z600 en die werkt prima met mijn NX73V (veel beter als die Nokia 6230 ellende). Voordeel van een clamshell is is dat het scherm lang mooi blijft.

Succes, GZK
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2004, 12:02
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ook goeie ervaringen met de Z600, clamshell maakt hem inderdaad wel een beetje dikker (niet zo fijn in een broekzak of zo). Maar ja, een T630 met hoesje stop je ook niet in je broekzak...

Ik gebruik de driver van de T610 btw.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2004, 19:14
Mr.Pleasant
Guest
 
Berichten: n/a
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik begrijp dat het waarschijnlijk allemaal goed kan, en dat vooral de t630 en de z600 geen problemen opleveren voor de Palm. Iemand met eigen ervaring met een SE K700i en de TT3?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 december 2004, 23:48
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Thumbs up Betr: Ervaring SE K700i met T3

Hallo allemaal,

Ik heb de "gok" gewaagd en een SE K700i aangeschaft. Eerst de laatste PhoneLink update van PalmOne geďnstalleerd en daarna met goede moed de telefoon laten kennismaken met mijn T3...Ik had binnen 5 minuten de BT connectie met mijn T3 voor elkaar en de telefoon via PhoneLink gepaired. Alles werkt goed: bellen uit de "Contacts", SMS versturen en ontvangen via de T3 en e-mail versturen en ontvangen met Versamail gaat prima.Ook het verbinden met het GPRS network (KPN Mobile) verliep vlekkeloos.
Enig raadseltje is, waarom bij het opzetten van een BT verbinding mijn vorige Siemens S55 telefoon steeds weer blijkt op te duiken als BT device, terwijl ik die toch echt uit de lijst met BT devices heb verwijderd van mijn T3.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 december 2004, 00:12
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Re: Betr: Ervaring SE K700i met T3

Citaat:
Op 28-12-2004, om 23:48 heeft apeka dit gezegd in bericht #6
Enig raadseltje is, waarom bij het opzetten van een BT verbinding mijn vorige Siemens S55 telefoon steeds weer blijkt op te duiken als BT device, terwijl ik die toch echt uit de lijst met BT devices heb verwijderd van mijn T3.
Misschien moet je toch het hele bestand "Trusted bluetooth devices" verwijderen en daarna alles wat je gepaird hebt opnieuw pairen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 december 2004, 17:09
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Toch iets vreemds gevonden bij de combinatie SE K700i en de T3:
In de Prefs bij Phone staat als gekozen connection SE K700i. Is dus mijn toestel. Echter, als ik een test wil doen, krijg ik de volgende foutmelding op mijn T3:
"Test failed. Current settings may not be compatible with your phone. For best results use the driver for your phone. Response from phone: Sony Ericsson AAB-1021041-BV"...
Daarna bij Prefs/ Connections de instellingen nog eens bekeken:
Connect to: Phone; Via: Bluetooth; device: SE K700i; model UPDD. Ook kan ik probleemloos onder Prefs/Network verbinden met KPN Mobile GPRS.
Het curieuze is echter dat ik met deze telefoon m.b.v. de Contacts in mijn T3 deze gewoon kan bellen, met Versamail e-mailberichten kan versturen en binnenhalen en op mijn T3 SMS'sjes kan verzenden en ontvangen via de SE. Ook kan ik foto's op mijn telefoon met BT naar mijn T3 overzetten. Op zich lijkt alles dus netjes te werken, maar dan begrijp ik die bovengenoemde error niet. Ben gewoon nieuwsgierig....Wie het weet mag het zeggen..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 29 december 2004 om 17:31.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 december 2004, 14:43
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Ik denk dat je T3 niet de officiele K700i drivers heeft, maar gewoon de algemene sony-ericsson instellingen. Hierdoor werkt alles wel, maar is het niet specifiek voor je toestel. Vandaar die foutmelding.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 december 2004, 16:18
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Jouw conclusie zal wel kloppen. Ik kan wel de init-string van die UPDD driver editen, maar ik heb geen idee wat en eraan rommelen lijkt me ook niet aan te bevelen... Ach, ik ben allang blij dat het werkt. Een maand of wat geleden zag het er nog duister uit voor nieuwe generaties telefoons i.c.m. de T3.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 januari 2005, 22:11
brink275
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy K700i en T3

Niet een antwoord. Maar meer een vraag.
Het is mij na 3 maanden nog steeds niet gelukt om de T3 en K700i goed met elkaar te laten communiceren. Bellen vanuit contacts en SMS-en gaat goed. Alleen het 'inbellen' middels GPRS lukt niet. Hij zet keurig een verbinding op, maar legt 'm direct daarna neer. Met de T68i (die ik hiervoor had) deed ie dit prima.
Ik heb deze thread goed gelezen en begrijp dat er een phonelink update voor de K700i moet zijn. In de laatste versie die ik vandaag heb gezocht kan ik deze echter niet vinden.
Als jullie me zouden kunnen helpen zou ik jullie zeer dankbaar zijn
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 januari 2005, 16:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik vermoed/hoop dat je e.e.a. kunt oplossen met de phone update van PalmOne. De laatste phone update is via deze pagina te vinden:
http://www.palmone.com/us/support/do...phonelink.html

Lees eerst even goed de release notes door. De K700i wordt met deze driver ook ondersteund. Ik heb zelf eerst deze update geďnstalleerd en daarna de SE K700i m.b.v. de Phone Link via een Bluetooth pairing met de Palm gekoppeld. Zelf ondervind ik overigens geen problemen met het opzetten van een (KPN) GPRS verbinding...
Succes..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 11 januari 2005 om 16:26.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 januari 2005, 09:32
BARO
Guest
 
Berichten: n/a
De K700i werd al ondersteund, maar dan onder de naam 'T610'. Hiermee kon je gewoon verbinding maken.

De K700i is een perfect ding en werkt ook heel goed samen met mijn T|T3, maar jammer genoeg is m'n K700i afgelopen week gestolen .
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 mei 2005, 23:35
AdLentis
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn ervaringen met de k700i zijn prima, alleen heeft het mij een HOOP gepruts, gegoogel en geduld gekost voordat ik de internetverbinding vanaf mijn T3 via de K700i met Vodafone GPRS werkend had.

De oplossing:
- Zorg dat je 1 goed werkende dataconnectie hebt op je K700i;
- Download en installeer de PhoneLink update v2;
- Gebruik de phonelink wizard om een connectie aan te maken;
- Ga naar je network settings op je palm;
- Wijzig bij Vodafone GPRS de connectie van LAN K700i in K700i;
- Geef als telefoonnummer *99***1# op
- Script:
Send: atz
SendCR
Send: at+cgdcont=1,"ip","web.vodafone.nl"
SendCR
End

- That's it, that's that!

Het kan zijn dat de 1 die je overal ziet een ander nummertje moet zijn als je meerdere dataconnecties hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023