Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 oktober 2010, 21:15
Merijn09 Merijn09 is offline
Junior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
Telefoonfunctie treo 680

Hey

Sinds 2 uur geleden wil mijn palm treo 680 opeens niet meer de telefoonfunctie inschakelen. Ook werkt mijn geluid niet meer via pockettunes, nog wel als je bv de verkeerde knop indrukt, dat piepgeluid. Wat er precies gebeurd is dit:

Ik druk op de power knop: het treo scherm laad en het geluidje dat je normaal hoort komt ook niet. En dan opeens is het scherm weg en doet de telefoon alsof er niks gebeurd is. Kortom ik kan mijn telefoon niet aandoen!

Weten jullie de oplossing?
Palm zegt dat ik moet bellen en dan moet ik de mobiel naar ze toe sturen waarschijnlijk. Maar misschien is er een veel simpelere oplossing?

Laatst gewijzigd door Merijn09; 28 april 2011 om 17:26.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2010, 22:20
PalmZ PalmZ is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 maart 2008
Berichten: 13
treo 680

Ik heb het ook eens gehad en na een hard reset deed hij het weer.
Mocht de treo kapot zijn adviseer ik je eens op de site Mobiletechcenter.nl te kijken (voorheen Palm Tech Center).
Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2010, 16:29
Merijn09 Merijn09 is offline
Junior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
Een (meermalige) hard reset heeft niet geholpen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 november 2010, 20:39
12much 12much is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 mei 2010
Berichten: 5
Schoonmaken?

Hallo Merijn,

ik droeg het laatste jaar mijn 650 niet meer in een krusel aan mijn riem, maar los in mijn broekzak. (na het laten vervangen van een display) Na een jaar had ik dezelfde problemen. Ik heb het front eraf gehaald en alle bagger er onder vandaan gepoetst en vooral tussen de inlay onder het knoppenmatje en de print. Wattenstaafje met alcohol doet wonderen. Let op voor statische elektriciteit, je hoort er verschillende verhalen over, maar je weet het nooit. Als je een metalen koekblikdeksel gebruikt vang je twee vliegen in 1 klap, kleine kans dat je dan schroefjes kwijtraakt De display-reparateur had helaas de vergrendeling van mijn display-flatcable gesloopt en met een trucje gemonteerd. Dat kan ik helaas niet meer herhalen, dus nu valt mijn display weg als ik er een beetje mee schud. Terugschudden gaat dan helaas niet en dan moet ie weer open. De telefoon start iig weer gewoon op, en werkt, maar ik moet alles op de gok doen zonder scherm.

Succes, ohja, je hebt een torkx 5 nodig.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2011, 16:12
Merijn09 Merijn09 is offline
Junior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
Kan het niet zonder een Torkx 5? Ik zal nog 1 keer uitleggen wat er precies gebeurd: het toestel gaat gewoon aan, maar hij wil mijn SIM-kaart niet lezen, terwijl deze wel werkt in mijn andere telefoon (al andere SIM geprobeerd). Ik druk dus op de power knop, het rode lichtje brand en blijft branden, het Treo schermpje komt wel, maar verdwijnt weer. Het lichtje blijft branden en mijn batterij is binnen 2 uur op.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 januari 2011, 22:12
12much 12much is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 mei 2010
Berichten: 5
Nog meer opties

hey Merijn,

heb je al een batterij reset gedaan?

Omdat ik twee 680 had gekocht die nog nooit uit de doos waren geweest, maar wel al in december 2009 gekocht waren, was mijn accu niet erg actief of van plan om mee te doen. Ik realiseer me dat ik dus ook mijn telefoon niet in kon schakelen. Omdat je accu nog maar twee uur functioneert, zou dat nog wel eens de reden kunnen zijn. Er zijn verschillende issue's met deze accu's helaas maar misschien helpt dit. Ik heb het drie keer uitgevoerd voordat ze het een hele dag uit houdt (nog erg kort in vergelijking met de 650 accu)

Doe een batterij-reset om de batterij opnieuw te calibreren:
Laat de batterij van de Treo 680 helemaal leeglopen totdat de smartphone niet meer aangaat
Verbind de Treo 680 met de lader en zet de Treo aan
Verwijder de batterij terwijl de Treo aanstaat
Doe de batterij terug in de Treo nadat je ongeveer 1 minuut hebt gewacht
Laad de Treo 3 a 4 uur op totdat de batterij haar volledige capaciteit (100%) bereikt heeft en ontkoppel vervolgens de lader

Om het apparaat open te maken, heb je echter toch een T5 nodig...

Suc6, Boy
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2011, 17:27
Merijn09 Merijn09 is offline
Junior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 4
Ik heb het nog steeds niet kunnen maken..., ik vraag me echt af wat nu het probleem is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023