Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03 maart 2006, 21:40
M'jos M'jos is offline
Junior lid
Voornaam: Marjos
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 februari 2006
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Ook ik

Volgende vrouw meldt zich , en, toeval of niet: heb nu deze alu en ook een Vaja in bestelling . Had voor mn Vx ook een vaja case en was geweldig.
De alu (be)valt goed omdat mn treo nogal wat te lijden heeft op werk (zit los in zak bij beweeglijk beroep). Maar die klep vindt ik niet prettig bij bellen dus wat dat betreft had ik liever die magnesium gehad, maar om nou drie cases .. (ben verder wel zielsgelukkig met Treo, nu drie weken).
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 maart 2006, 15:18
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
baksteen

Tja,

De case is misschien erg degelijk, maar ik vond dat mijn Treo 650 toch meer op een baksteen begon te leiden met deze case dan op een telefoon.

Ik heb deze case meteen aangeschaft met de treo 650, maar na een paar weken gebruik weggelegd. Alleen als ik moet volleyballen stop ik mijn telefoon in deze case in mijn rugzak, maar anders doe ik liever toch zonder.

GZK
Met citaat reageren
  #23  
Oud 06 maart 2006, 15:25
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Ik heb ze alle twee!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Om mijn Treo optimaal te beschermen koos ik direct voor de Innopocket Metal Deluxe hardcase. Review Innopocket Metal Deluxe hardcase Treo 650
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Mooie review, ik twijfel nog tussen deze en de Magnesium case van Proporta. Deze kun je namelijk wel helemaal wegklappen zodat-ie niet in de weg zit, en ik vind dat zwarte ook wel erg aantrekkelijk...
Ik heb alle twee de cases en wil graag mijn mening daarover met jullie delen! Ik heb er wel eens aan gedacht om in het thread 'Welke palms heb je allemaal gehad' een post te zetten met: welke hardcases heb je allemaal al gehad... Ik heb een case voor mijn Vx, m505 en 3 (!) voor mijn Treo 650...

Over de aluminium versus de magnesium case: de magnesium case is duidelijk beter, alhoewel ik ook tevreden was met mijn aluminium versie.

Nadelen van aluminium case vind ik de manier waarop het frontje wegvouwt (houdt vervelend vast), het verschuiven van het pinnetje in het schanier en het gemak waarmee de case verbuigt en vooral de een beetje 'goedkope' look. Ook had de klep de neiging open te gaan net op het moment dat mijn Treo viel... Dat klinkt allemaal heel negatief maar 'k was er erg blij mee en de case heeft mijn palm gered toen iemand erop ging staan ( case venster kapot maar treo had helemaal niets!).

Magnesium versie is echt 'bomb-proof', zelfs de kleinste dunste elementen zijn echt totaal onbuigbaar. Het wegvouwen is beter maar nogsteeds niet optimaal (vouwt net niet volledig weg). Ook past de treo er beter in (hij zit vooral net iets vaster terwijl er prettiger in en uit geschoven kan worden) en kun je heel veel beter bij de knoppen. Voelt ook prettiger aan door de zwarte coating. Persoonlijker vind ik deze case er ook veel beter afgewerkt en mooier uitzien. Hij is wel zwaarder en nog net iets dikker dan de alu case. Kortom als je nog de keuze hebt zou ik de magnesium versie definately adviseren, maar als je de alu al hebt kun je gerust zijn, dat is ook een prima case...

PS Voor degene onder ons die vooral voor de looks gaan: een foof-pod beschermt je treo op een stijlvolle en super originele wijze en er zijn bijna netzoveel kleuren/stijlen als je garderobe heeft!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 06 maart 2006, 20:35
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capable
Ik heb alle twee de cases en wil graag mijn mening daarover met jullie delen!
Inmiddels heb ik ook beide cases.
Ik onderschrijf de mening van Capable.
De zwarte magnesium case is inderdaad wat dikker, maar dat komt door de twee sleufjes waarin je SD kaartjes kunt opbergen.
Het scharnier is eveneens niet zoals bij de Alu een dun pinnetje, maar een stevige sluiting.
Het is dan ook nodig met een stevige klik het frontje te sluiten.
Groot voordeel is zeker dat je het front helemaal naar achter kunt openen,
zodat je gemakkelijk met twee handen je Treo kunt bedienen.
Vreemd blijf ik vinden dat er aan de achterzijde een resetgaatje zit,
maar dat dit niet overeenkomt met die van de Treo 650.
Ik heb begrepen, dat deze case eerst ontworpen is voor de Treo 600,
waar de resetknop aan de andere kant zou zitten...

Al met al een echte tank.
En zeker ook nog stijlvol ook, zo'n zwart robuust monster.
Een aanrader dus...
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #25  
Oud 06 maart 2006, 21:20
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
Vreemd blijf ik vinden dat er aan de achterzijde een resetgaatje zit,
maar dat dit niet overeenkomt met die van de Treo 650.
Ik heb begrepen, dat deze case eerst ontworpen is voor de Treo 600,
waar de resetknop aan de andere kant zou zitten...
Even ter verduidelijking; de Magnesium case van Proporta is zowel geschikt voor de Treo 600 als de Treo 650. De Treo 600 heeft het resetgaatje aan de rechter kant van het toestel, vandaar het gaatje aan de rechter kant van de hoes.

Het resetgaatje van de Treo 650 is oorspronkelijk (als je de "Treo 650 vervangende batterijklep met resetgaatje" van Seidio niet meetelt) enkel te benaderen door de batterijklep te verwijderen, vandaar dat er geen resetgaatje aan de linker kant van de case zit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 7073_Reset_600.gif‎ (11,3 KB, 12x gelezen)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #26  
Oud 07 maart 2006, 00:31
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
De Aluminium case bevalt me goed. Alleen de klep trok een beetje krom toen die op de grond viel, gelukkig zat de Treo er op dat moment niet in. De Magnesium Hardcase ziet er trouwens ook goed uit. Vooral omdat de toegang tot de knopjes wanneer de klep gesloten is zeer goed toegankelijk zijn + de opslag van SD-kaarten + dat de klep geheel naar achteren kan, vergeleken met de Aluminium case.

Als me Treo in de (vooralsnog) aluminium case uit de binnenzak komt is i warm en in de zomer is i lekker cool.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 08 april 2006, 18:30
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
Inmiddels heb ik ook beide cases.
Ik onderschrijf de mening van Capable.
Ik sta op het punt om de magnesium case aan te schaffen, maar ik blijf nog met 1 vraag zitten: hoe eenvoudig is de Treo uit de case te halen? Ik gebruik 'm namelijk vrij veel in combinatie met een Seidio houder en TomTom in de auto, en ik wil niet iedere keer 5 minuten lopen 'pielen' om de Treo in en uit de case te krijgen...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #28  
Oud 08 april 2006, 22:09
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Ik sta op het punt om de magnesium case aan te schaffen, maar ik blijf nog met 1 vraag zitten: hoe eenvoudig is de Treo uit de case te halen? Ik gebruik 'm namelijk vrij veel in combinatie met een Seidio houder en TomTom in de auto, en ik wil niet iedere keer 5 minuten lopen 'pielen' om de Treo in en uit de case te krijgen...
Helemaal geen probleem. Als de case dcht is, zit hij veilig als in een kluis.
Wil je hem eruit, klep open klikken en je schuift je TReo vloeiend uit de case.
(en later weer terug natuurlijk). Gaat eigenlijk soepeler als uit de Alu case,
omdat je daar een beetje voorzichtig mee moest zijn om de case niet te verbuigen.
Met de magnesium case heb je een stevig houvast.

P.S. Ook ik gebruik het intensief i.c.m. een Seidio houder en Tom Tom in de houder.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #29  
Oud 01 december 2006, 19:57
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het metalen pinnetje viel er bij mij de laatste tijd steeds sneller uit. Ik heb het geprobeerd vast te lijmen met metaallijm, maar dat liet steeds na een week los. Uiteindelijk heb ik secondenlijm geprobeerd, en inmiddels zit hij al een maand goed vast. Let op dat je het pinnetje óf aan het middenstuk (lastig) óf aan de boven en onderkant vastmaakt, anders kan hij niet meer scharnieren. Zelf heb ik van bovenaf wat secondenlijm tussen de pin en het scharnier gedruppeld/gedrukt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #30  
Oud 03 mei 2007, 18:19
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Ik heb magnesium hardcase ondertussen ook kapot gekregen. Na voor de zoveelste keer uit mijn handen/tas/zak gevallen te zijn, brak de klep van de rest van de case af. En dat is dan alweer een paar keer achter elkaar gebeurd, zodat het ook niet meer te verlijmen valt. Maar mijn Treo is al die tijd onbeschadigd gebleven wat ik toch zie als een verdienste van de case. Ik denk eraan om er gewoon nog een keer eentje te kopen. Wat bied nu zoveel bescherming en is nog enigszins redelijke looks?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023