Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 juni 2005, 19:16
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Gerucht] De Tungsten|X revisited: opvolger Tungsten T5?

Vandaag zijn er op Engadget en PalmAddicts foto's verschenen van een nieuw palm(One)-model die als codenaam wederom de Tungsten|X draagt, al wordt ook de naam Tungsten|XX genoemd. Het lijkt om een opvolger voor de Tungsten|T5 te gaan, met Wi-Fi toegevoegd:
  • Palm OS 5.4.9
  • 312MHz processor
  • 320 x 480 pixel display
  • Bluetooth 1.2
  • 802.11b Wi-Fi ingebouwd
  • SDIO expansion card slot
Citaat:
Remember how a couple of months ago there was this rumor going around that palmOne’s new LifeDrive handheld was going to be called the Tungsten X? Yeah, well obviously that didn’t exactly pan out, but some pics and specs have turned up for what is supposedly the real Tunsgten X. Or Tungsten XX, we’re not exactly sure what’s going on there with the name.
Ten opzichte van de Tungsten|T5 zijn er zowel verbeteringen als mindere features. De processorsnelheid is teruggegaan van 416Mhz naar 312Mhz, maar daar tegenover staat weer de toevoeging van Wi-Fi en Bluetooth 1.2. De Tungsten|T5 moet het met Bluetooth 1.1 doen.

Meer nieuws volgt zodra het bekend wordt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1127125367168881.jpg‎ (21,0 KB, 103x gelezen)
Bestandstype: jpg 4733953316339374.jpg‎ (27,5 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg 6189754652129518.jpg‎ (27,5 KB, 94x gelezen)
Bestandstype: jpg 8039462047293450.jpg‎ (37,1 KB, 126x gelezen)
Bestandstype: jpg 9669091566711866.jpg‎ (26,5 KB, 89x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juni 2005, 19:39
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
en het geheugen? weer 256mb?
Verder prima! 416mhz is overkill op PDA vind ik nog steeds... Zeker met de nieuwe filmplayers is het echt overbodig. Maar prijstechnisch zal het ook vreemd gaan worden aangezien de T5 en de lifedrive al niet zo gek veel meer schelen.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juni 2005, 19:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Dankzij de tragere processor zal het batterijverbruik wel wat dalen, zodat je er weer een uur langer mee door kunt werken. Overigens wel opvallend: waar PocketPC's direct met 624MHz te verkrijgen waren, doet palm alleen maar stapjes terug.

Bluetooth 1.2 biedt hogere snelheden, en heeft minder last van storing.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2005, 01:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hopen dat ze dat Marketingtechnisch niet gaat opbreken. Toch van den zotte dat mensen denken dat PPC's "sneller" werken omdat ze een 600+ MHz processor hebben? Het is de omgekeerde wereld: juist OMDAT het OS zo zwaar en log is, MOET er een snelle processor in om alles enigzins vlot te laten verlopen.

Leuk zo'n Tungsten|xx, beetje een Clie TH55 maar dan zonder camera en voicerecorder en 2 jaar te laat - althans, misschien slechts een halfjaar tot een jaar te laat bij de massa. Supermooie gunmetal kleur, maar die D-Pad doet dan weer zo plastic aan.

Introductieprijs moet 300, 350 USD / EUR worden, alles wat daarboven zit is het niet waard voor een dual-wireless device.

De volgende Tungsten|xxx is alleen voor personen boven de 18 jaar en heeft een trilfunctie?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 25983311-M.jpg‎ (28,6 KB, 58x gelezen)
Bestandstype: jpg 25983361-M.jpg‎ (34,9 KB, 55x gelezen)
Bestandstype: jpg 25983362-M.jpg‎ (22,8 KB, 60x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 25 juni 2005 om 03:02.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juni 2005, 08:10
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
ik heb tot op dit moment nog geen echte opvolger voor mijn T3, maar misschien dat deze toch een goede kandidaat wordt
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juni 2005, 09:40
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
lijkt me heel leuk maar hij moet niet veel meer gaan kosten als 300 dollar.... ander komt hij toch weer in het vaarwater van de Life Drive. Het enige verschil is dan nog de snelheid (maakt praktisch niks uit als je ermee werkt maar dat ziet de massa niet) en het geheugen van de Life Drive....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 juni 2005, 13:10
Yamaki
Guest
 
Berichten: n/a
Eindelijk een opvolger voor m'n T2?.
WI-FI = OK. Maar waarschijnlijk geen voice recorder wat ik spijtig vind. Eveneens spijtig is de processor downgrade die waarschijnlijk wel voor een redelijke autonomie zal zorgen.
Wel een voordeel is dat het op voorhand al een redelijk uitgerijpt product zal zijn nu Palm de geheugen en restart problemen van de T5 heeft opgelost.
Eigenlijk had dit de T5 moeten zijn en de T5 een T3- of T3.5.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 juni 2005, 15:22
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Zou PalmOne nu eindelijk ook weer eens een cradle meeleveren? Ongelooflijk dat je bij de topmodellen T5 en Lifedrive met een los kabeltje moet klooien
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 juni 2005, 19:35
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
Ten opzichte van de T3 vind ik, hoewel wifi wel aangenaam is, het de overstap niet waard men blijft maar schipperen. Het is meer van we brengen weer net iets anders om de verkoopcijfers omhoog te krikken
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 juni 2005, 21:07
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Helemaal mee eens. Het zou geen kwaad kunnen om wat meer apparaten van PalmOne te hebben die alles al aan boord hebben, net als HP. De keus die je dan maakt is bijv. processorsnelheid, hoeveelheid geheugen, camera, VGA etc.

Nu is er eigenlijk geen een apparaat dat 'alles' aan boord heeft: BT, Wifi, VGA, 1MP+ camera. Ik begin zelfs te neigen naar een PocketPC (shame on me) als PalmOne niet snel met een fatsoenlijke oplossing komt...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 juni 2005, 21:37
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh

Nu is er eigenlijk geen een apparaat dat 'alles' aan boord heeft: BT, Wifi, VGA, 1MP+ camera. Ik begin zelfs te neigen naar een PocketPC (shame on me) als PalmOne niet snel met een fatsoenlijke oplossing komt...

je suggereert een probleem te hebben?

kees
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 juni 2005, 22:02
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Nu is er eigenlijk geen een apparaat dat 'alles' aan boord heeft: BT, Wifi, VGA, 1MP+ camera. Ik begin zelfs te neigen naar een PocketPC (shame on me) als PalmOne niet snel met een fatsoenlijke oplossing komt...
Lang leve de accessoires!
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 juni 2005, 22:09
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bondt
Lang leve de accessoires!
Als ik een apparaat van 300-400 euro koop, wil ik niet nog eens 50-100 euro uitgeven voor accessoires die ik gewoon standaard vind, zoals cradles, SDIO wifi-kaartjes of whatever.

De T5/Lifedrive zijn bedoeld voor een zakelijk publiek, en ik vind (maar dat is natuurlijk maar een mening) dat daar een fatsoenlijke houder bij hoort, en geen losse kabel.

Maar goed, on-topic: ik hoop dat de Tungsten|X(X) een complete Palm wordt, die ook zonder accessoires (dus extra kosten) compleet is!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 juni 2005, 22:22
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Als ik een apparaat van 300-400 euro koop, wil ik niet nog eens 50-100 euro uitgeven voor accessoires die ik gewoon standaard vind, zoals cradles, SDIO wifi-kaartjes of whatever.

De T5/Lifedrive zijn bedoeld voor een zakelijk publiek, en ik vind (maar dat is natuurlijk maar een mening) dat daar een fatsoenlijke houder bij hoort, en geen losse kabel.

Maar goed, on-topic: ik hoop dat de Tungsten|X(X) een complete Palm wordt, die ook zonder accessoires (dus extra kosten) compleet is!
Ok.

Maar ik vind een kabel juist handiger in mijn situatie thuis

Ok, terug on-topic.
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 juni 2005, 23:38
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
De T5/Lifedrive zijn bedoeld voor een zakelijk publiek, en ik vind (maar dat is natuurlijk maar een mening) dat daar een fatsoenlijke houder bij hoort, en geen losse kabel.
De cradles worden tegenwoordig juist bewust weggelaten, omdat de grootste klacht van zakelijke gebruikers was dat ze elke keer die zware baksteen mee moesten nemen als ze op zakenreis moesten. Juist vanuit die groep kwam de vraag naar een losse kabel. Vergeet niet dat zakelijke gebruikers in Amerika (nog steeds de grootste afzetmarkt van palmOne) veel meer per vliegtuig reizen dan wij doen, en dan is elke gram die je niet hoeft mee te tillen essentieel. Degenen die wel behoefte hebben aan een cradle staat het vrij er los een aan te schaffen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 juni 2005, 00:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hoewel het best geloofwaardig is dat zakelijke gebruikers geen cradle willen meenemen op reis, is het mijns inziens geen reden om dan maar aan te nemen dat dat de hoofdreden zou zijn om de cradle maar weg te laten.

Immers, waarom wordt er geen cradle meegeleverd waar je de huidige losse adapter en USB snoer in kan pluggen? Dan kan de cradle mooi op je bureau blijven liggen terwijl je alleen de adapter meeneemt op reis. Teruggekomen van reis plug je de adapter weer in de cradle, simple as that. De cradles van Sony werkten in 2002 al op deze manier, hoewel ze een simpel plastic convertorplugje nodig hadden tussen handheld en adapter. Maar de T|T5 heeft al mooi twee aparte connectoren voor data en power.

Ik ben bang dat de cradle gewoon van het prioriteitenlijstje van Palmone is afgevallen toen ze naar manieren aan het zoeken waren om de kosten te beperken.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 26 juni 2005 om 00:16.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 juni 2005, 09:16
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
De cradles van Sony werkten in 2002 al op deze manier, hoewel ze een simpel plastic convertorplugje nodig hadden tussen handheld en adapter.
De N770 heeft zelfs dat niet eens nodig. Op de cradle zit dezelfde connector als op de sony. Maar ja, dat kost natuurlijk weer een paar dubbeltjes meer ion productie die je liever zelf als winst in je broekzak steekt.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #18  
Oud 26 juni 2005, 11:29
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
Het kan dan wel qua kosten schelen op de produkie maar als je het er wel bij doet heb je natuurlijk ook kans dat er meer verkocht wordt dus vindt ik het eigenlijk geen argument om het daarom dan maar niet te doen. Wat me ook tegenvalt dat wanneer de keus dan toch usb kabel moet zijn er dan geen kant en klare oplossing wordt geboden voor de navigatieprogramma's dat wordt dan weer meteen een stuk beperkter. Of je moet meteen weer een klap meer betalen voor bluetooth.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 27 juni 2005, 08:20
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Wat ik nergens nog lees, is de hoeveelheid geheugen die deze T|X gaat krijgen, goed, het is natuurlijk nog een gerucht, maar dit begint aardig op een waardige opvolger van mijn TH55 te lijken. Vooral de processor snelheid spreekt mij erg aan

Maar waarom nog geen VGA schermen? Palm liep altijd al voorop met mooie resoluties, en is nu voorbij gegaan door PPC, en straks helemaal met Windows Mobile 2005 (Magneto) die native ondersteuning biedt...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 27 juni 2005, 08:50
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
of topic: gaat windows 2005 native windows bestanden ondersteunen?? dat zou wel eens de doodsteek voor palm kunnen zijn...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023