Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 juli 2008, 12:52
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Talking TH55.... en wat daarna?

Hi all,

Ik verbaas me al langere tijd (jaren eigenlijk) dat er zo weinig muziek in de Palm devices zit. Geregeld vraag ik me af wat ik moet als mijn TH55 het laat afweten en er geen meer te krijgen is... (Onlangs sneuvelde mijn eerste maar marktplaats bracht toen nog uitkomst).

De laatste Palm devices zijn telefoontjes met een keyboard (), max 320x320, en volgens mij geen Wifi. Leuke apparaten maar niet wat ik zoek.

Wat je natuurlijk wilt is meer resolutie (320x480 of beter, zelfs die oude TH55 heeft dat al...), Wifi, Bluetooth en een behoorlijke batterijduur. Als er een GSM bij inzit: prima, maar noodzaak is dat niet.

Het wordt waarschijnlijk afscheid van PalmOS he, als ik deze specs zoek?

Zijn er power users die van TH55 tot volle tevredenheid zijn overgestapt naar iets anders, eventueel met (kuch)windows(kuch) ?

Remco

PS: als iemand nog een deftige TH55 kwijt wil Ik heb nog anderhalve liggen en een reserve is misschien alvast lekker.
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2008, 13:29
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik heb geen TH55 gehad, maar gebruik mijn - tweedehands weliswaar - Palm Tx naar volle tevredenheid.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juli 2008, 20:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Goede vraag. Een Palm T|X komt qua specificaties behoorlijk overeen, maar ten opzichte van een CLIE TH55 is het nou niet direct een stap vooruit.
Al met al lijkt het erop alsof de markt voor de authentieke pda nog maar nauwelijks bestaat en er dientengevolge een schrijnend gebrek is aan interessante pda's. Toch lijkt het me dat een pda met een intern flashgeheugen van 32 GB - een Lifedrive-achtige, maar dan aanzienlijk dunner en dus zonder harde schijf - fatsoenlijk te verkopen moet zijn.

Alleen bij smartphones vindt ontwikkeling plaats; daar vraagt de markt blijkbaar om. Maar ik vraag me ook hard af wat (ooit) de vervanger van m'n toch behoorlijk trouwe iQue zal zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juli 2008, 20:47
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Tja, wat daarna. Eigenlijk voor mij niet zo veel....

Na mijn eerste ervaring met de TH55 blijf ik zeggen: "Sony rocks!" Wat een geweldige apparaten heeft Sony destijds gemaakt. Die kwaliteit ben ik eigenlijk nog niet weer tegen gekomen.

Heb een dus inmiddels een voorraadje "SONY": Een TH55 (nieuw!) en een UX 50 en een NX73 via marktplaats op de kop getikt. In het dagelijks leven gebruik ik de Treo 650. Niet de kwaliteit van Sony, maar wel lekker handig in het gebruik.

Ik kan dus nog even vooruit en ik zie wel wat de (verre) toekomst brengt.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 augustus 2008, 14:13
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
LOL, als mijn TH55 overlijdt, mail ik je Frits .

Ik las iets over de Sony Xperia, misschien is dat wat. In elk geval een lekker scherm.
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all

Laatst gewijzigd door remco; 02 augustus 2008 om 00:07.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 augustus 2008, 17:05
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Wat wellicht een leuke device is,

OpenPandora.org - Pandora The OMAP3 Powered Handheld Linux Console.

het is een op linux gebaseerde PDA/EMULATOR/Desktop
in een heel klein pakketje.

Een zeer interessant apparaatje.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 augustus 2008, 00:08
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Inderdaad ZEER interessant. Batterijlevensduur is niks en de PDA-functies zie ik zo 1,2,3, niet, maar errrug leuk apparaatje als micro-laptop.
Ik ga dat ding eens nader bestuderen
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 augustus 2008, 10:55
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Sony Xperia even bekeken.
Ziet er mooi uit, maar of de gebruikte materialen dezelfde kwaliteit heeft als die van de Clie's dat kan ik zo niet zien.

Het grootste minpunt voor mij: Geen Palm OS.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 augustus 2008, 11:56
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Ja, da's jammer, maar zoals je al aangaf: PalmOS PDA's zonder GSM en met lekkere specs zijn er niet meer.
Die Tungsten lijkt nog wel een mogelijkheid, maar qua MP3-duur is dat minder en die heeft dacht ik ook geen WiFi en dat vind ik essentieel.

(Wat een gemekker haha, ik lijk wel zo'n oude man die niet loskomt van het verleden )
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 augustus 2008, 12:04
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
... en verder is die Xperia wel errrug lekkerrr... lees ff mee:
- 800x480 (!), 65k colors
- 3mpix camera
- 400MB Memory :S
- HSDPA
- GPRS
- WiFi (b/g)
- Blauwtand
- USB (2!)
- GPS receiver (lekkerrrr)
- 800 uur standby...
- en, OK dan.... Win CE.

Bij nader inzien een very serieuze kandidaat en die ingebouwde GSM overleef je ook wel
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 augustus 2008, 12:30
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Oke,oke..

Heb je er al een review van gevonden? Heb wel de nodige U-tube filmpjes gevonden. Hoog IPhone gehalte zo te zien.
Al leverbaar in NL? Wat mag dit wonder dan kosten?

Tja, dat Win gedoe is lastig. Op dit forum een hoop mensen gezien die na verloop van tijd toch weer terugvallen op good old Palm.....

Heb een Asus 620 Windhoos geval voor Tomtom i.v.m. destijds een scherpe aanbieding. Hij heeft een lekker groot en helder scherm voor Tomtom. Daar heb ik 'm alleen voor.

Heb ook Tomtom op mijn Treo 650, maar dat is op zo'n klein schermpje echt niks. Bovendien telefoneren en navigeren vind ik geen goede combinatie. Al bellend de afslag missen en zo....

Wat meer info over de Xperia zou misschien toch wel leuk zijn.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 augustus 2008, 22:15
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Helaas, dit bericht verzend ik op mijn vakantieadres vanaf een ... iPod.
Mijn TH55 is daarmee functieloos en dus te koop, samen met mijn Clié35.

Henk
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 augustus 2008, 23:30
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remco Bekijk bericht
Hi all,

Ik verbaas me al langere tijd (jaren eigenlijk) dat er zo weinig muziek in de Palm devices zit. Geregeld vraag ik me af wat ik moet als mijn TH55 het laat afweten en er geen meer te krijgen is... (Onlangs sneuvelde mijn eerste maar marktplaats bracht toen nog uitkomst).

De laatste Palm devices zijn telefoontjes met een keyboard (), max 320x320, en volgens mij geen Wifi. Leuke apparaten maar niet wat ik zoek.

Wat je natuurlijk wilt is meer resolutie (320x480 of beter, zelfs die oude TH55 heeft dat al...), Wifi, Bluetooth en een behoorlijke batterijduur. Als er een GSM bij inzit: prima, maar noodzaak is dat niet.

Het wordt waarschijnlijk afscheid van PalmOS he, als ik deze specs zoek?

Zijn er power users die van TH55 tot volle tevredenheid zijn overgestapt naar iets anders, eventueel met (kuch)windows(kuch) ?

Remco

PS: als iemand nog een deftige TH55 kwijt wil Ik heb nog anderhalve liggen en een reserve is misschien alvast lekker.
Tja, ik had dezelfde vraag vorig jaar. Qua Palm OS heb ik toen geen antwoord gevonden. Je wilt bij een nieuwe aankoop er ook op vooruit gaan.
Ben overgestapt op een Windows PDA. HTC Tytn II. Man, da's echt een andere wereld. Ingewikkeld, pompeus. Alsof je een stadsbusmotor in een Smart wil plaatsen. Dat systeem redt het ook niet, maar is in ieder geval wel met de tijd mee en dus geavanceerder. En overal leuke software!

Het leuke aan een windows PDA is dat er erg veel hobby-ontwikkelaars zijn die het OS opvoeren, aanpassen en afslanken. Zo'n aangepast OS heb je zo op je PDA en je hebt je PDA zoals jij 'm wilt. (met of zonder Voice Over IP, kubus-screens etc. Je dondert vervolgens je eigen progjes erop en gaan met die banaan. Het minder leuke is dat van huis uit alles wat minder doordacht is dan bij Palm. Ver weggestopte menu-onderdelen, soms in het ene progje wel een Copy-functie, maar in dat andere programma geen Paste.

En nee, ik hou mijn TH55 mooi zelf. Heb er onderhand wel drie versleten. De laatste is nog in functie voor de boodschappen (Splash shopper gaat op de Palm 10 keer zo snel en is veel handiger dan op de Tytn II) en Splash ID voor alle passwords als de Tytn bokkig doet en een rigoreuze afstraffing nodig is.

Succes met je keuze!
Roel
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 augustus 2008, 12:51
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar Bekijk bericht
Helaas, dit bericht verzend ik op mijn vakantieadres vanaf een ... iPod.
Mijn TH55 is daarmee functieloos en dus te koop, samen met mijn Clié35.

Henk
Al op onze "palm" Marktplaats gezet?
Er zijn vast wel liefhebbers.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 augustus 2008, 12:32
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
De openpandora(.org) is een linux machientje,
hij draait sowieso al OPIE PIM software, waarschijnlijk ook alle
Zaurus PIM software out of the box.
Daarnaast ontwikkelt ACCESS iig nog de PALM emulator, die op linux op nokia al heel behoorlijk draait, en ook die is te installeren op de de pandora!.
Daarnaast kan je op de pandora al je oude video games spelen Playstation, NES, SNES, gameboy. sega systemen.
Natuurlijk kan je em ook gewoon als PDA gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023