Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 juli 2007, 22:10
Peter S.
Guest
 
Berichten: n/a
Palm of geen palm?

Mijn Palm M130 is zo langzamerhand aan vervanging toe. Ik weet echter niet wat ik nu moet kopen. Ik heb geen behoefte aan een pda, waarmee ik ook kan bellen of fototgraferen.
Ik wil mijn agenda, mijn adressenboek en een aantal documenten (tekst en spreadsheet) bij kunnen houden en op een goede manier kunnen synchroniseren, zowel op mijn computer thuis als op mijn werk.

Moet ik voor een Palm kiezen en zo ja, wat adviseren jullie me dan? Of kanik misschien beter kiezen voor een pda, waarop windows draait?

Alle adviezen zijn welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juli 2007, 22:27
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Als jouw gebruik zich beperkt tot agenda, adresboek en documenten bekijken kun je bijna niet om de Palm TX heen.

Zelf heb ik, na allerlei smartphone omzwervingen, enkele dagen geleden weer een TX gekocht omdat mijn "gebruik" identiek is aan de manier waarop jij een pda wilt gebruiken.

Geen bijzonderheden maar gewoon goed zijn in bepaalde basisvaardigheden.....een TX dus

Ik weet echter niet op welke wijze jij op het werk kunt\moet synchroniseren en WAT je moet synchroniseren. Dit zou, voor mij, de enige reden kunnen zijn om voor een Windows PDA te kiezen (waar er overigens ook niet zo heel veel meer van zijn...die zonder telefoon)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 juli 2007, 08:23
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
je zou ook eens kunnen kijken naar een ipaq rx4240
(win mobile 5, qvga, wifi, bluetooth, 400mhz cpu). Dit apparaat is gericht op multimedia en werkt erg soepel.

ik heb hem naast mijn treo 680, en ik begin er steeds meer over te denken om mijn treo te dumpen.

Bas
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 juli 2007, 09:13
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandesande Bekijk bericht
je zou ook eens kunnen kijken naar een ipaq rx4240
(win mobile 5, qvga, wifi, bluetooth, 400mhz cpu). Dit apparaat is gericht op multimedia en werkt erg soepel.

ik heb hem naast mijn treo 680, en ik begin er steeds meer over te denken om mijn treo te dumpen.

Bas
Maar met de rx4240 kun je toch niet bellen... dus zou je nog een mobieltje moeten aanschaffen...

Voor Peter: ik zou toch bij palm blijven, heb zelf m500 - tungsten T - hx2790 (ipaq) - TX en uiteindelijk treo 680. Het gebruiksgemak van de palm is toch iets wat veel beter is dan dat bij de pocket pc...
Ook voor het synchroniseren is palm een stapje (lees grote stap) voor met docs to go (ondertussen bestaat het ook al voor de pocket pc)

Laatst gewijzigd door huplahoi; 02 juli 2007 om 09:18.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juli 2007, 09:19
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
heb je helemaal gelijk in.

Ik merk in de praktijk dat je minder makkelijk een treo meesleept dan bijvoorbeeld een SE of een Nokia in je broekzak

Verder heb ik nu bij mijn Treo zo'n web'n'walk abonnement, maar tot mijn grote spijt merk ik dat ik daar niet echt veel gebruik van maak. Alleen email lezen als ik in de trein zit / of naar het station loop.

Ik ben denk ik dan meer een persoon voor 2 devices:
- pda voor je agenda en leuke freubel dingen
- gewone GSM om te bellen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 juli 2007, 13:05
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
hp rx5940

Ook ik heb voor ipaq gekozen, RX5940 met bluetooth, wifi en gps (TomTom 6 Europa) wordt bijgeleverd. Kost maar 319 Euro bij pda.shop

GZK

daarnaast heb ik nog een gewone Nokia (N80)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 juli 2007, 13:23
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Palm is nog altijd de meest stabiele PDA op de markt vind ik.
Dus daarom, vier letters: PALM
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 juli 2007, 13:38
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratch Bekijk bericht
Palm is nog altijd de meest stabiele PDA op de markt vind ik.
Dus daarom, vier letters: PALM
Dit is een grapje hoop ik, want ik kan de laatste serie palms niet echt stabiel noemen.

De palm TX - veel spontane resets , vaak moeten rebooten.

De Treo 680

bluetooth: niet stabiel. Traag in maken van verbinding met carkit (vaak moet je device resetten om uberhaupt een verbinding te kunnen maken). Is niet goed in detecteren dat verbinding verbroken is (vaak moet je device resetten of handmatig op knopje drukken om de speaker weer te enablen)

device bevriest regelmatig. Na een aantal seconden gaat ie weer iets doen.

Batterij: zorgen kindje. Met batterij patch doet ie het beter, maar af en toe raken de batterij registers vervuild en moet je de batterij weer calibreren om de dag door te kunnen komen.

Toetsenbord verlichting: flikkert. Lijkt op een niet constante spanning


Kortom: tot en met Palm OS 4.x wil ik graag in je bewering meegaan. Maar sinds PalmOS 5 is het een drama (ik heb zowat ieder palmOS 5 device gehad. De meest betrouwbare waren nog de Tungsten C, Tungsten T2 en de Tungsten E/E2)

Als dit de kwaliteit van Palm is, dan vrees ik dat ik toch een WM adept moet gaan worden.

Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 juli 2007, 13:38
Paul Sondervan Paul Sondervan is offline
Junior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2006
Locatie: Den Haag
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratch Bekijk bericht
Palm is nog altijd de meest stabiele PDA op de markt vind ik.
De meest stabiele PDA allertijden is voor mij nog steeds de Psion.
Helaas worden die niet meer gemaakt.
Mijn huidige Palm (Tungsten T5) is in vergelijking met mijn oude Psion bijzonder instabiel.
Ik heb toch gemiddeld zo'n 1 à 2 keer per week een vastgelopen Palm.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 juli 2007, 13:41
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sondervan Bekijk bericht
De meest stabiele PDA allertijden is voor mij nog steeds de Psion.
Helaas worden die niet meer gemaakt.

Hierin ga ik volledig met je mee. De beste PDA blijft toch de Psion 3A voor mij. goed toetsenbord. onovertroffen agenda (zelfs die op de series 5 was minder )
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 juli 2007, 14:07
Phobophile Phobophile is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 december 2005
Berichten: 79
Ik heb een Ipaq hx4700. Ooit gekocht voor navigatie en daar is 'ie ook prima geschikt voor. Maar voor de eenvoudige kantoortaken vind ik een WM-apparaat echt geen optie. Het is traag (vergeleken met Palm) en nodeloos gecompliceerd. Wat een gedoe om via dat startmenu je programma's te moeten bereiken . En met een plugin waarmee je icoontjes op je todayscherm kon zetten werd 'ie echt supertraag. Ik heb het geprobeerd en voor dagelijks gebruik vind ik het een 'ramp'.

Ik heb inmiddels ervaring met de Palm Z22 en Treo 680 en deze zijn sneller, slimmer (van die kleine handigheidjes waar je al snel niet meer buiten kunt) en stabieler. Maar goed, sommige mensen schijnen toch echt de voorkeur te geven aan WM, dus misschien ligt het aan mij...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 juli 2007, 16:52
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Misschien kunnen we even terug naar de vraag van Peter S. voordat dit een hernieuwde Palm-Windows-Psion-Linux-Symbian discussie wordt

Peter wil graag zijn agenda, zijn adresboek en documenten bekijken.....verder niets. In principe wil hij geen toestel waarmee je kunt bellen en\of fotograferen. Verder lees ik in zijn vraag niets over GPS.

Een eenvoudig gebruik vraagt om een eenvoudige oplossing....en dan sta ik nog steeds achter de TX. De spontane resets moet ik nog meemaken. De TX is en blijft een heerlijk eenvoudige PDA zonder al te veel onnodige "toeters en bellen".
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 juli 2007, 17:23
Peter S.
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Peter wil graag zijn agenda, zijn adresboek en documenten bekijken.....verder niets. In principe wil hij geen toestel waarmee je kunt bellen en\of fotograferen. Verder lees ik in zijn vraag niets over GPS.
Een behoorlijk aantal reacties, maar inderdaad ik zoek gewoon een simpel apparaat. Om te bellen heb ik een telefoontoestel, om te fotograferen een fototoestel. Misschien een beetje ouderwets.

Wanneer ik de reacties lees, lijkt me de Palm TX wel wat. Ik ga me hier nader op oreienteren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023