Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2007, 17:08
Number One
Guest
 
Berichten: n/a
instapmodel

Ik zoek een PDA geschikt als e-book reader: zoekend op marktplaats zie ik een aantal leuk geprijste pda's staan. Dit is nieuw voor mij maar omdat ik graag de mogelijkheid van e-books wil onderzoeken kwam ik hierbij uit. Een aparte e-book reader heb ik helaas niet kunnen vinden maar door de vele extra opties die ik mogelijk toch niet gebruik is een nieuwe PDA voor mij toch te duur.

Kan iemand met mij meedenken over welk type voor mij geschikt is?
belangrijk zijn voor mij:
"redelijk" groot scherm ivm lezen
achtergrond verlichting
kunnen inlezen van pdf formaat
makkelijke bediening inclusief overzenden van files van mijn pc (dus liefst USB)
lage prijs (vandaar marktplaats.nl: waar ik types zag als m100, palm III en palm V in mijn prijsklasse: in ieder geval onder de 50 euro)

op andere sites krijg ik als opmerking: print het toch uit en koop een notebook...niet echt mijn idee voor dit "probleem" dus misschien dat enthousiaste gebruikers mij meer kunnen vertellen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2007, 20:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik zou voor een simpel model gaan, waar je wel SD-kaartjes in kan stoppen. Dan kunnen daar je PDF's op. Palm's Zire serie is dan zeer geschikt, de Zire71 en 72 zijn al wat uitgebreider en waarschijnlijk wat duurder. Ook een Tungsten|E zal prima voldoen en moet al wel tegen een redelijke prijs te krijgen zijn. 50 euro via marktplaats is mogelijk. De modellen die je noemt zijn allemaal zwart-wit scherm modellen met weinig geheugen en geen mogelijkheid tot uitbreiden. De aansluiting daarvan is serieel, dus geen USB.

Probeer sowieso een PalmOS versie 5 pda te vinden, dan kan je een goede en gratis PDF lezer gebruiken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 april 2007, 03:22
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik zou voor een simpel model gaan, waar je wel SD-kaartjes in kan stoppen. Dan kunnen daar je PDF's op. Palm's Zire serie is dan zeer geschikt, de Zire71 en 72 zijn al wat uitgebreider en waarschijnlijk wat duurder. Ook een Tungsten|E zal prima voldoen en moet al wel tegen een redelijke prijs te krijgen zijn. 50 euro via marktplaats is mogelijk. De modellen die je noemt zijn allemaal zwart-wit scherm modellen met weinig geheugen en geen mogelijkheid tot uitbreiden. De aansluiting daarvan is serieel, dus geen USB.

Probeer sowieso een PalmOS versie 5 pda te vinden, dan kan je een goede en gratis PDF lezer gebruiken.
Daarnaast hebben de modellen die TS noemt een heeeel klein schermpje met lage resolutie. Dat leest ook niet fijn......
Verder sluit ik me natuurlijk aan bij de adviezen van Domo.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2007, 06:21
Number One
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een tungsten E gekocht. Dus met dank aan Domo en wie daarna nog postte de Clie die ik op het oog had was OS4, dus heb ondanks dat ik de Clie mooier vond gekozen voor meer inhoud.
ben benieuwd

/me keeps eye on postman

Laatst gewijzigd door Number One; 11 april 2007 om 06:57.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023