Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 april 2007, 09:57
Timtico
Guest
 
Berichten: n/a
Post Trouw blijven aan Palm?

Hallo,

Ik ben een trouwe Palm gebruiker (IIIxe --> T2 --> T3 --> Treo650).
Op dit moment is mijn Treo650 dood en word die gerepareerd cq. vervangen door mijn verzekeringmaatschappij. Tevens loopt mijn abbonement over een paar maanden af en moet ik dus op zoek naar iets nieuws.

De huidige Palm phones schieten naar mijn idee een beetje tekort, waar blijft WiFi? waar blijft UMTS? en ik ben dus geneigd om voor het eerst sinds 10 jaar over te stappen op een niet PalmOS machine.

1 van de machientjes met hele goede specificaties: de Samsung i680, snelle processor, Wifi, UMTS etc etc. (geen touchscreen).

Nu heb ik een paar vragen voor de iets meer doorgewinterde mensen hier:


- In hoeverre zal ik moeten wennen aan iets als Windows Mobile 5 (denk hierbij vooral aan snelheid)

- Hoe is de beschikbaarheid van software voor WM?

- is UMTS eigenlijk wel zo nodig op een PDA of is GPRS nogsteeds voldoende voor het normale email en browse werk?

- Wifi is natuurlijk super, maar ik ben van plan een onbeperkt internet abbo te nemen (bijv Tmobile), dus connectiviteit met het internet hoeft in principe geen probleem te zijn. Of zijn er nog meer voordelen van Wifi, bijvoorbeeld het automatisch synchroniseren op vaste tijdstippen met je PC?

- In hoeverre zal ik een touchscreen missen als ik bijv een i680 ga gebruiken, of is dit in de meeste gevallen slim opgelost door handige toetsen?

- In hoeverre zijn de Palm TFT schermen superieur aan de exemplaren in Windows mobile machines?


Een heleboel vragen, maar ik heb nog een tijdje om deze te beantwoorden voor mezelf

Laatst gewijzigd door Bram; 07 april 2007 om 10:12. Reden: softwarevraag wat aangepast, zie de huisregels!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 april 2007, 10:03
Timtico
Guest
 
Berichten: n/a
Tevens heb ik in de loop der jaren een collectie software opgebouwd.. deze zal ik dus ook niet meer kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd door Bram; 07 april 2007 om 10:13.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 april 2007, 10:15
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als ik het goed lees, heb je een tijd een Treo 650 gebruikt zonder GPRS te gebruiken ('maar ik ben van plan een onbeperkt internet abbo te nemen' en 'of is GPRS nogsteeds voldoende voor het normale email en browse werk'). Het lijkt erop dat je iets wilt dat je toch niet gebruikt, om het alleen maar te hebben. Kun je toelichten hoe je je Treo 650 gebruikte? Voor mij voldoet hij namelijk nog prima
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 april 2007, 11:07
Timtico
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
Als ik het goed lees, heb je een tijd een Treo 650 gebruikt zonder GPRS te gebruiken ('maar ik ben van plan een onbeperkt internet abbo te nemen' en 'of is GPRS nogsteeds voldoende voor het normale email en browse werk'). Het lijkt erop dat je iets wilt dat je toch niet gebruikt, om het alleen maar te hebben. Kun je toelichten hoe je je Treo 650 gebruikte? Voor mij voldoet hij namelijk nog prima
Klopt, ik heb nog nooit internet gebruikt op mijn 650. Toen ik 2 jaar geleden de 650 kocht was dataoverdracht naar mijn idee nog veels te duur, en heb het daarna nog niet verder nodig gehad.

De vraag hier is ook niet of de 650 voldoet of niet, het is de beste Palm die ik ooit heb gekocht, met maar zeer weinig minpunten. Toen ik de 650 kocht waren en nog maar zeer weinig in zijn soort, nu de Smartphone in opkomst is en er veel merken met goede smartphones komen (waaronder de door mij genoemde Samsung) vraag ik mij af of het verstandig zou zijn om over te stappen. Een kameraad van me is overstapt van een 650 naar een HTC Tytn, en het bevalt hem zeer goed. Ik moet me niet blindstaren op een Palm wellicht.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 april 2007, 11:11
Timtico
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe ik de palm gebruikte? voornamelijk Ebooks, Repligo voor PDF bestanden, woordenboeken (SlovoEd), docs2go, Agenduspro voor agenda, voicememo's en natuurlijk bellen en SMS.

De kans is groot dat ik zometeen een gloednieuwe Treo650 heb, aangezien de kans klein is dat hij gerepareerd kan worden. Misschien dat ik met een beetje bijbetalen een 680 kan kopen, of dat ik een SIMonly abbo + data abbo neem.

Staat er een nieuwe Palm smartphone aan te komen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 april 2007, 15:43
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Tot nu toe bevalt mijn Treo me uitstekend ook al zitten er uiterlijk wat schade op (vallen kunnen ze nu eenmaal niet echt hebben)
Gebruik nu de combi van Treo 650 en Tungsten C en moet zeggen dat dit me uit uitstekend bevalt.
Treo voor zakelijk en Tungsten C voor mediacenter en Wifi.
Dus tot er een Palm Pda komt die beiden in 1 app samenvoegt zal ik niet snel veranderen.
De 680 was wel een goede optie, maar alleen omdat er EDGE in zat.
Maar nu geen NL provider dat meer ondersteunt is het niet zo zinvol meer. (misschien bij overlijden van 650?)

Palm OS is wat ik al jaren gebruik voor zakelijk en moet zeggen dat ik nog niks (ook pc OS niet) wat zo lekker stabiel te houden en zo snel te herstellen is.
Al zou Palm OS niet meer verder gaan, ik ben de eerste jaren niet van plan iets anders te gebruiken.

Keep on Palming!

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023