Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 januari 2007, 01:08
RHiks's schermafbeelding
RHiks RHiks is offline
MDA Vario
Voornaam: Robbert
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Almere
Berichten: 103
Stuur een bericht via ICQ naar RHiks
Pda voor max. € 200, met bluetooth en evt. wifi

Beste iedereen.

Na een lange tijd (bijna 3 jaar) met een windows mobile device opzak gelopen te hebben wil ik toch weer eens een Palm proberen.
In de tijd dat ik ee palm (vX) had was ik zeer te spreken over Palm. Ze waren snel (sneller dan mijn 300mhz Mda vario) en je kon er van alles mee doen.
Nu ben ik het zat om alles in een te hebben. Dit komt doordat ik een (te veel) aantal keren mijn telefoon heb moeten opsturen. Hierdoor was ik mijn agenda en adressenboek kwijt.

Ik ben dus opoek naar een Palm met een bluetooth verbinding, een vga scherm (als deze al bestaan voor een Palm) geheugen uitbreiding en het liefste ook WiFi. Dit alles moet natuurlijk niet te veel kosten en bovenal moet ik er via bluetooth mee kunnen inbellen bij t-mobile...

Kunnen jullie mij in de goede richting sturen?

Eventueel budget: max 200 euro.

Bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 januari 2007, 01:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Wi-Fi beperkt je keuze tot LifeDrive of T|X. Dus dat is al simpel VGA-resoluties zijn er (nog) niet voor Palm-modellen. Bluetooth hebben de meeste nieuwe modellen, dus dat zou niet zoveel uit mogen maken. Moet het nieuw zijn of mag tweedehands ook?

EDIT
Welkom terug!

Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 januari 2007, 14:28
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Wat wel een veelvoorkomend Palm-scherm is, is HVGA (480*320). DIt is een resolutie die Windows Mobile niet kent maar wel erg prettig is: veel pixels, scherp, maar nooit onleesbaar klein.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2007, 17:50
RHiks's schermafbeelding
RHiks RHiks is offline
MDA Vario
Voornaam: Robbert
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Locatie: Almere
Berichten: 103
Stuur een bericht via ICQ naar RHiks
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Moet het nieuw zijn of mag tweedehands ook?
In nieuwstaat mag tweedehands ook. Wifi is in principe geen must, bluetooth daarintegen wel.
__________________
T-Mobile MDA Vario || T-Mobile MDA Compact || Pocket Internet Totaal || 512MB SD || 256MB Mini-SD -> SD || 512MB Mini-SD -> SD || Sitecom Bluetooth (v1 / v2)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 februari 2007, 16:57
marten321
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb dus een E|2, zit bluetooth op en ik kreeg er een wifi kaarje bij (heb m toen gekocht bij palm zelf)
de E|2 kan wel met een paar telefoons 'pairen' maar niet met de nieuwere gsm's
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 februari 2007, 17:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Voor zover bekend is kan de T|E2 met *elke* Bluetooth device pairen, dus ik denk dat je iets anders bedoelt. Misschien bedoel je dat er voor sommige nieuwe GSM's geen Phonelink-driver beschikbaar is zodat het niet zo makkelijk is om via zo'n telefoon online te gaan via GPRS met je Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 februari 2007, 17:54
marten321
Guest
 
Berichten: n/a
ja dat bedoel ik ja, nu ben ik in veel gevallen genoodzaakt om bijv infrarood te gebruiken
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 februari 2007, 11:14
bram_nr2's schermafbeelding
bram_nr2 bram_nr2 is offline
Ik
Model: Geen
 
Geregistreerd: 06 februari 2007
Berichten: 31
en de NX73V? daar zit geen wifi ingebouwd, wel bluetooth, maar er kan wel een wifi-kaartje op(in het memorystick slot of cf slot
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 februari 2007, 11:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Verplaatst naar Koopadvies.

Een NX73V is een optie, maar die heeft maar 16 MB RAM-geheugen. Dat zorgt ervoor dat het al vrij vlot noodzakelijk wordt programma's op een geheugenkaart te installeren. Geen probleem, maar wel enigszins omslachtig.
Daarnaast is het een relatief groot apparaat, groter dan een T|X of Tungsten|E2 bijvoorbeeld. Een wifi-kaartje maakt het apparaat nog groter, omdat de kaart boven de palm uitsteekt. Daarentegen heb is een case niet echt noodzakelijk; je kunt het scherm immers omklappen zodat het beschermd is. En het lijkt me vrij lastig om er eentje te vinden, met wifi-kaart.
Maar om in de Sony-hoek te blijven; de CLIE TH55 zou wel een optie zijn. Daar zit bluetooth en wifi al standaard in. Bovendien is dat apparaat kleiner dan een NX73V, en wat recenter. Samen met de T|X en LifeDrive is de TH55 de enige met bluetooth én wifi én een 320x480-scherm. De UX50 hoort natuurlijk ook nog in dat rijtje thuis, maar die pda is door het kleine formaat niet heel erg gebruiksvriendelijk als je 't mij vraagt.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 11 februari 2007 om 11:41. Reden: UX50 toegevoegd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023