Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13 september 2013, 08:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij moet je na het hele Impostah verhaal je toestel volledig resetten, zodat je opnieuw met je profiel kan inloggen. Als het goed is werkt het dan. Als je profiel in orde is, hoef je naderhand geen moeilijke dingen meer te doen bij herstel en dergelijke. Hoe dat samenhangt met doctoren weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb dat zelf nooit gedaan.

Overigens is kopen in de VS niet hetzelfde als geactiveerd zijn de US catalog, tenzij het toestel al eerder gebruikt is of specifiek zo geactiveerd is (bv. via Impostah).
Met citaat reageren
  #22  
Oud 13 september 2013, 09:29
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Bedankt voor de snelle reactie Domo. I heb de telefoon al een keer gereset, maar dan de bovenste reset optie (Restart), de minst ingrijpende. Ik zal vanavond de tweede optie proberen (is geloof ik 'Erase Apps & Data').

Omdat ik die dollars in de App Catalog zag, ging ik er vanuit dat hij standaard voor de US geactiveerd zou zijn. Misschien is dat door de verkoper gedaan, bij het unlocken van het toestel (is AT&T toestel).
Met citaat reageren
  #23  
Oud 14 september 2013, 14:20
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ik kan nog steeds geen App Catalog gebruiken. Ik heb een volledige erase gedaan, zelfs de Veer gedoctered naar 2.2.4, maar ik blijf 'Install failed' krijgen bij de App Catalog. Als ik bij de Accounts App kijk, staat daar nog steeds 'Dr. Skipped Firstuse' als Palm Account naam. Misschien komt dat omdat het Palm account is aangemaakt met Impostah.

Nu lees ik dit op WebOS Nation: App Catalog Certificate update failed - webOS Nation Forums. Dit lijkt erg op wat ik met m'n Veer heb. Bij een aantal mensen in dit topic is dat nog steeds niet opgelost. Misschien ligt het dan niet aan het Palm account.

Zijn er hier nog meer mensen die werken met een Palm account, welke met Impostah is aangemaakt en klopt het dan dat er bij de Accounts app 'Dr. skipped Firstuse' staat?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 september 2013, 18:57
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ik heb nu een heel nieuw profiel aangemaakt (dan maar geen betaalde apps), maar nog steeds 'Install Failed' bij de App Catalog. Ondertussen staan er nog meer meldingen op het WebOS nations forum, met vergelijkbare ervaringen.

Het lijkt erop dat het niet meer mogelijk is een WebOS device te installeren. Dus ik kan iedereen aanraden geen toestellen te gaan docteren of opnieuw te installeren. Als het nu werkt, dan werkt het. Maar opnieuw installeren lijkt nu niet meer te kunnen...
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 september 2013, 11:21
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Eindelijk doet de App Catelog het op m'n Veer! Ik heb het hele weekend van alles geprobeerd om de App Catelog aan de praat te krijgen, maar na iedere download kreeg ik 'Install Failed'. Ondertussen zag ik op het WebOS Nation forum steeds meer meldingen komen van mensen die hetzelfde probleem hadden. Het bleek dus dat de datum terug zetten truc niet meer werkt om de App Catalog Update (met het nieuwe certificaat) te installeren.

Gisteren was het eindelijk toch iemand gelukt om de update te installeren. Daarvoor moet je eerst een patch installeren, welke ervoor zorgt dat als een ipk gedownload wordt van de App Catalog, dat deze niet verwijderd wordt na het installeren. Dan kan je de App Catalog Update ipk overhalen naar je PC en installeren met WebOS QuickInstall. Daarna moet de App Catalog weer werken met het nieuwe certificaat.

Ik heb vanmorgen die patch geïnstalleerd en heb toen de App Catalog Update gedownload om de ipk file te bemachtigen. Na het downloaden verwachtte ik dus weer de 'Install Failed' melding, maar ik kreeg de melding 'App Catalog Update Installed' melding! Nu kan ik weer Apps installeren van de App Catalog, zonder dat ik de update geïnstalleerd heb via QuickInstall?!? Vreemd, maar ik ben blij dat hij het weer doet.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 september 2013, 12:23
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Bijzondere constructie... dank dat je het toelicht Het ligt niet echt voor de hand voor iemand die niet zo handig is met webOS.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023