Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 15 december 2003, 09:44
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
@ Palmwijzer:

In het licht van Peter zijn opmerking kun je natuurlijk ook anders tegen die 200 Plus-gebruikers aankijken dan "het is weinig". Het is een derde van je markt! Er is dus wel degelijk belangstelling voor!
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #102  
Oud 15 december 2003, 12:50
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Kunnen jullie bijvoorbeeld het product niet op cd verkopen in computerzaken, boekenwinkels en bij het NS-loket?
Toch raar dat je fors geld moet betalen om te weten te komen wanneer een trein had moeten rijden...
Ik kan me dat met een spoorboekje nog voorstellen (papier kost geld), maar voor een CD (klein bedrag) of een downloadable versie 24,95 vragen vind ik ronduit bespottelijk. Het telefoonboek is toch ook gratis (en de CD bijna gratis)?
Met citaat reageren
  #103  
Oud 15 december 2003, 13:21
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
De telefoongids is niet gratis. Als 'abonnee' van de telefoondiensten van KPN heb je recht op een gratis exemplaar. Wil je telefoongidsen van andere dan je eigen regio, dan moet er echt wel voor betalen.

Wel vind ik dat NS hun 'abonnees' (kortingkaarthouders of OV-kaarthouders) een spoorboekje cadeau zouden moeten doen. Ze geven trouwens meestal wel korting aan deze groep.

Natuurlijk kost zo'n cd'tje weinig geld. Echter, het programma en de bijbehorende database moet wel worden gemaakt. Dit kost veel tijd, net als het maken van updates. Daar betaal je dus voor. Anders zou je bijvoorbeeld voor een besturingsprogramma als Vensters XP in de winkel ook niets hoeven te betalen.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #104  
Oud 15 december 2003, 13:39
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
De telefoongids is niet gratis. Als 'abonnee' van de telefoondiensten van KPN heb je recht op een gratis exemplaar. Wil je telefoongidsen van andere dan je eigen regio, dan moet er echt wel voor betalen.
Oh? Als je naar een primafoon winkel in de regio gaat waarvan je de gids wil hebben (en hij is voorradig) krijg je 'm gratis. Laten opsturen kost natuurlijk geld (logisch, niet alles hoeft gratis ).
Citaat:
Wel vind ik dat NS hun 'abonnees' (kortingkaarthouders of OV-kaarthouders) een spoorboekje cadeau zouden moeten doen. Ze geven trouwens meestal wel korting aan deze groep.
Niet erg logisch. Abonnementhouders weten wel wanneer hun trein gaat. Het gaat er toch om juist de "incidentele" reiziger weer de trein in te krijgen.
Citaat:
Natuurlijk kost zo'n cd'tje weinig geld. Echter, het programma en de bijbehorende database moet wel worden gemaakt. Dit kost veel tijd, net als het maken van updates. Daar betaal je dus voor. Anders zou je bijvoorbeeld voor een besturingsprogramma als Vensters XP in de winkel ook niets hoeven te betalen.
1. Als een versie van een informatiepakket goed werkt is er geen update nodig. Het feit dat Billy om de haverklap weer een Windhoos met ontelbare bugs uitbrengt en daar grof geld voor vraagt is om zichzelf te verrijken. Ik draai nog steeds W'98 "zonder problemen".
2. Eenmalig kost het omzetten van databases naar een formaat dat wij allen kunnen lezen wat geld, maar kan daarna keer op keer automatisch gebeuren. Let wel: de databases zijn er al. Zoals de KPN alle telefoonnummers al heeft en via een geautomatiseerd proces op de CD-foongids kan zetten zo bestaan de 9292ov bestanden natuurlijk ook al lang. Het maken van updates kost dus helemaal niet zoveel tijd want dat kan geautomatiseerd gebeuren.
Bovendien: de CD-foongids bevat naast de telefoonnummers ook nog een routeplanner terwijl de 9292ov informatie puur eigenbelang van de ov organisaties is en geen enkele extra informatie bevat. Dus waarom zou ik daarvoor (willen) betalen?
Met citaat reageren
  #105  
Oud 15 december 2003, 13:46
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Wink

Citaat:
Op 15-12-2003, om 14:39 heeft fransbr dit gezegd in bericht #104
Oh? Als je naar een primafoon winkel in de regio gaat waarvan je de gids wil hebben (en hij is voorradig) krijg je 'm gratis. Laten opsturen kost natuurlijk geld (logisch, niet alles hoeft gratis ).
Hee dat is een leuk idee Dus als je langs alle primafoonwinkels van Nederland loopt krijg je alle telefoongidsen van Nederland gratis. En hoe ga je dat doen dan? Liften?

Nee fransbr, helaas, ik zou willen dat je gelijk had, maar voor niks gaat de zon op. Voor de rest: EuroCard/MasterCard zullen we maar zeggen
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #106  
Oud 15 december 2003, 13:54
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Hee dat is een leuk idee Dus als je langs alle primafoonwinkels van Nederland loopt krijg je alle telefoongidsen van Nederland gratis. En hoe ga je dat doen dan? Liften?
OV
Citaat:
Nee fransbr, helaas, ik zou willen dat je gelijk had...
Hoezo? Denk je dat ik uit m'n nek l*l? Misschien dat dit sinds gids- 2004 niet meer geldt, maar vorig jaar kon ik nog gewoon gratis telefoongidsen krijgen bij de primafoon. Ik heb dus inderdaad gelijk.
Uiteraard heb ik geen interesse in een boekenkast vol met telefoonboeken van heel nederland, maar die van mijn "buur"-regio is wel erg handig....
Met citaat reageren
  #107  
Oud 15 december 2003, 13:56
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Op 15-12-2003, om 14:39 heeft fransbr dit gezegd in bericht #104
Citaat:
Oh? Als je naar een primafoon winkel in de regio gaat waarvan je de gids wil hebben (en hij is voorradig) krijg je 'm gratis. Laten opsturen kost natuurlijk geld (logisch, niet alles hoeft gratis ).
Dat zou kunnen. Heb ik niet getest. Een CD-foongids krijg je er echter niet gratis en dat is ook 'maar' een cd'tje.
Citaat:
Niet erg logisch. Abonnementhouders weten wel wanneer hun trein gaat. Het gaat er toch om juist de "incidentele" reiziger weer de trein in te krijgen.
Ik heb een kortingskaart, maar weet echt niet het hele spoorboekje uit mijn hoofd, hoor! Iemand met een maandkaart voor een bepaald stuk traject, zal het weten.
Een incidentele reiziger gaat die PalmWijzer niet kopen. Die haalt het van Internet en print het uit. Zo iemand zou ik de PalmWijzer niet aanraden. Juist de frequente reiziger heeft er baat bij.
Citaat:
Zoals de KPN alle telefoonnummers al heeft en via een geautomatiseerd proces op de CD-foongids kan zetten zo bestaan de 9292ov bestanden natuurlijk ook al lang. Het maken van updates kost dus helemaal niet zoveel tijd want dat kan geautomatiseerd gebeuren.
Maar zo duur zijn die updates volgens mij toch ook niet?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #108  
Oud 15 december 2003, 14:22
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Talking

Citaat:
Op 15-12-2003, om 14:54 heeft fransbr dit gezegd in bericht #106
OV
Hoezo? Denk je dat ik uit m'n nek l*l? Misschien dat dit sinds gids- 2004 niet meer geldt, maar vorig jaar kon ik nog gewoon gratis telefoongidsen krijgen bij de primafoon. Ik heb dus inderdaad gelijk.
Uiteraard heb ik geen interesse in een boekenkast vol met telefoonboeken van heel nederland, maar die van mijn "buur"-regio is wel erg handig....
Nee ik denk niet dat je uit je nek l*lt, maar wel dat je je ogen sluit voor het feit dat aan ALLES nou eenmaal kosten verbonden zitten. Die OV van je is ook niet gratis namelijk. Misschien voor jou wel, maar dat neemt niet weg dat iemand anders het moet betalen. Maar als je nou gewoon een CDtje of een licentie van de Palmwijzer voor Kerstmis vraagt, dan heb je hem toch ook gratis? Iedereen blij
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #109  
Oud 15 december 2003, 14:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Allereerst: de discussie over het al dan niet gratis zijn van wat voor product dan ook, behalve de Reiswijzer, hoort niet thuis in deze thread. Graag on-topic of verder gaan in Chat&Off-topic.

En dan on-topic v.w.b de reiswijzer:
Wie al iets langer rondloopt/surft/kijkt op dit forum weet dat het een hele tijd geduurd heeft voor er een bruikbaar spoorboekje was voor PalmOS handhelds. Zie de NS-Resiplannerthread. Gelukkig is dat er nu en dat de makers er nog meer door gaan is niet om er rijk van te worden, ik denk dat ze er geld op toe leggen. En even voor de duidelijkheid: dit programma komt dus niet bij de NS vandaan (om toch weer een kleine link naar de telefoongidsendiscussie te leggen).

Als NS-jaarkaarthouder kan ik gratis een spoorboekje ophalen, maar ik heb alle tijden liever op mijn Palmpje. En het is natuurlijk onzin om te stellen dat een abonnementhouder hier geen behoefte aan heeft, want ik ken echt niet alle varianten van alleen al mijn dagelijkse traject, laat staan als ik eens ergens anders naar toe wil.

Zelf kan ik alleen maar hopen dat juist dit product nog jaren beschikbaar blijft voor PalmOS.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #110  
Oud 15 december 2003, 14:38
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Nee ik denk niet dat je uit je nek l*lt, maar wel dat je je ogen sluit voor het feit dat aan ALLES nou eenmaal kosten verbonden zitten. Die OV van je is ook niet gratis namelijk. Misschien voor jou wel, maar dat neemt niet weg dat iemand anders het moet betalen. Maar als je nou gewoon een CDtje of een licentie van de Palmwijzer voor Kerstmis vraagt, dan heb je hem toch ook gratis? Iedereen blij
Voordat we gaan -en, dat OV was sarcastisch bedoelt (vandaar , ik heb helemaal geen OV, ben die fase allang gepasseerd. Sterker nog: ik ben van de tijd voordat er gratis OV bestond).

Ik weet zeker dat de Neckermann gids errug veel geld kost en toch krijgt m'n vrouw 'm gratis. Hoe kan dat?
Simpel: Neckermann heeft er belang bij dat je bij hun koopt en biedt die gids dus gratis aan. Zou de NS ook niet zo moeten denken?
Is informatieverschaffing over hun dienstregeling (in welke vorm dan ook) niet de meest elementaire vorm van service van een ov-bedrijf en zou deze informatie daarom niet gratis moeten zijn?
Met citaat reageren
  #111  
Oud 15 december 2003, 15:02
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Nee hoor, we gaan niet schelden, integendeel . En wat die Neckermann gids betreft heb je zeer zeker een punt. Maar de NS hoeft zich (kennelijk) helemaal niet druk te maken om mensen de trein in te lokken. De NS kan gewoon als een lamme monopolist maar belabberde dienstverlening geven en steeds maar weer de prijzen verhogen, want de meesten van ons treinreizigers, mijzelf inclusief, hebben toch geen keus. De NS heeft er dan ook hoegenaamd geen belang bij om zelf op te draaien voor de kosten van spoorboekjes, CD's en zulks meer.....

Just my 2 cents..
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #112  
Oud 15 december 2003, 15:41
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Daar moeten we maar aan wennen dat de ns zo een monopoly positie heeft het is niet anders. Zo een palmwijzer lijkt mij ideaal echter heb ik hem nog niet omdat ik geen creditcard heb en niet heel vaak met de trein reis. Moet ik een keer ergens naar toe dan kijk ik op de internetsite van 9292ov. Dit is uiteraard zeer handig maar dan zul je zien dat de palm toch handiger is omdat er vast wel weer een trein uitvalt en dan zit je met je geprinte versie, waar niks meer van klopt.
Met een palmwijzer kun je elk moment de gegevens die je nodig hebt opvragen. Internet is niet altijd bij de hand.
echter heb ik meestal met openbaarvervoer bus en trein verbinding, en dat geeft volgens mij de palmwijzer niet aan op dit moment.
Met citaat reageren
  #113  
Oud 15 december 2003, 20:00
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Citaat:
Op 15-12-2003, om 10:41 heeft aquagga dit gezegd in bericht #112
Zo een palmwijzer lijkt mij ideaal echter heb ik hem nog niet omdat ik geen creditcard heb en niet heel vaak met de trein reis.
Ik heb begrepen dat je de PalmWijzer nu ook kan bestellen door over te maken op hun girorekening. Dat verlaagt in ieder geval de creditcard-drempel. Maar misschien kunnen de dames/heren van T2 Creative Intelligence daar meer over zeggen?
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #114  
Oud 15 december 2003, 21:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
http://www.9292ov.nl/palmwijzer:
Citaat:
U kunt de PalmWijzer bestellen bij de bouwers: T2 Creative Intelligence.
Betalen kan UITSLUITEND per creditcard.
Met citaat reageren
  #115  
Oud 15 december 2003, 23:06
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
gek

In een mail die ik van ze kreeg, waarin ze mij als abonnementhouder informeren over de nieuwe PalmWijzer staat dat ik ook per Girotel kan bestellen. Maar dan is dat waarschijnlijk alleen voor huidige abonnementhouders.
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #116  
Oud 15 december 2003, 23:13
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ja, zo'n mail heb ik ook gehad. Dus, het kan wel. Volgens mij was dat in het allereerste begin ook al mogelijk. Staat me iets van bij, dat ik ze toen heb gemaild. Het geld was net afgeboekt, maar nog geen PalmWijzer in mijn mailbox. Ze hadden de afboekingsregistratie nog niet binnen, maar geloofden me op m'n woord en stuurden toch het programma toe.

Peter
Met citaat reageren
  #117  
Oud 15 december 2003, 23:29
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Citaat:
Op 15-12-2003, om 18:13 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #116
Ja, zo'n mail heb ik ook gehad. Dus, het kan wel. Volgens mij was dat in het allereerste begin ook al mogelijk. Staat me iets van bij, dat ik ze toen heb gemaild. Het geld was net afgeboekt, maar nog geen PalmWijzer in mijn mailbox. Ze hadden de afboekingsregistratie nog niet binnen, maar geloofden me op m'n woord en stuurden toch het programma toe.

Peter
Inderdaad hebben huidige palmwijzer bezitters de mogelijkheid gekregen om via een overschrijving de nieuwe versie te kopen.

Sterker nog: ik heb geen creditcard dus als dat niet had gekund..........



Maar gelukkig kon het wel...

(Heb m ook al binnen, vlotte afhandeling!)

Het zou inderdaad wel mooi zijn als er eens pagina groot aandacht zou worden besteed in Rails ofzo aan dit mooie stukje software. Ik zou niet willen zien dat het wegens te hoge kosten weer verdwijnt omdat de gebruikersgroep te klein is.
__________________
www.moevie.nl/pda.php --> filmrecensies op uw pda (linkdiepte 4 + plaatjes)

Met citaat reageren
  #118  
Oud 29 december 2003, 06:01
arene
Guest
 
Berichten: n/a
De NS gaat rijden met pocket pc.
http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=7834

Heeft dit gevolgen voor de ontwikkeling van de Palmwijzer?
Met citaat reageren
  #119  
Oud 29 december 2003, 07:22
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 29-12-2003, om 07:01 heeft arene dit gezegd in bericht #118
De NS gaat rijden met pocket pc.
http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=7834

Heeft dit gevolgen voor de ontwikkeling van de Palmwijzer?
Nee hoor. De NS gebruikt zelf al jaren een eigen reisplanner op PPC's, ze krijgen nu allemaal een nieuw apparaat. Palmwijzer is niet van de NS.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #120  
Oud 01 januari 2004, 23:15
Madlive
Guest
 
Berichten: n/a
Kan iemand misschien iets meer informatie verschaffen over het betalen per girotell ipv creditcard?

Ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit programma.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023