Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 november 2001, 14:46
Vico
Guest
 
Berichten: n/a
Datebk4

Een vraag:

Vanmiddag heb ik via internet/creditcard de registratie geregeld van Datebk4. Nu hoor ik van een kennis dat het behoorlijk gevaarlijk is om dit per creditcard via internet te regelen. De site van Pimlico software is wel beveiligd zodat je met een creditcard kunt betalen. Maak me toch ook wel wat zorgen nu. Hebben jullie hier ervaring mee? Het is namelijk de eerste keer dat ik iets bestel via internet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2001, 15:12
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Hallo Vico,

Ik bestel al jaren spullen via het internet met mijn krediet kaart en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Mocht er onverhoopt toch wat misgaan met een transactie dan kun je contact opnemen met je kaartmaatschappij om die terug te laten draaine. Ik heb gehoord dat zij, omdat ze ook belang hebben bij veilig betalen via het internet, daar soepel mee omgaan.

Veel plezier met DateBk4!

Frans
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2001, 15:18
Vico
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Bedankt voor je positieve reactie, en ik kan je datebook4 zeker aanraden. Het is een prachtig programma!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 november 2001, 07:16
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
DateBk4 bestellen kan (gelukkig) ook zonder credit card.

Pimlico Software blijkt een vertegenwoordiger in Duitsland te hebben:

R. Eilert & G. Kriese GBR
Hernerstr. 299
44809 Bochum

Bank:
Deutsche bank
24 Bochum
Konto: 2010098, Blz. 43070024

Bestellen kan via de site www.palminfo.de, of via mail naar shop@dragiton.com.
Ik heb dat laatste gedaan (mailtje met je naam en adres, hotsync username, emailadres). Eén dag later had ik een bevestiging met ordernummer.
Via een internationale overschrijving geld overgemaakt (verwerking duurt bij Postbank 3 dagen).
Twee dagen later kreeg ik een mailtje met ontvangsbevestiging van het geld, en de mededeling dat de registratiecode zou volgen. Die kwam twee dagen later.

Al met al kun je op deze manier in iets meer dan een week de registratie code hebben.

Het is wel iets duurder: $24,95 zou ca. DM55 moeten zijn. Je moet DM59,40 (incl. BTW) betalen. De Postbank doet er dan nog ƒ15,- aan kosten bij.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 november 2001, 08:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik betaal ook al jaren zaken op het internet met een creditcard. Ik heb nog nooit problemen gehad en de creditcardmaatschappijen geven meestal de klant het voordeel van de twijfel, dus je loopt geen financieel risico.

En als ik naar het laatste bericht kijk: veel extra kosten en dit geld komt niet bij de maker van, in dit geval, DateBk4 terecht (en via hun dus ook niet bij het Gorilla reservaat).

Ik heb zelf geen zin in het spekken van de Post- en andere banken. Ook de creditcardsclubs verdienen uiteraard aan het gebruik van een creditcard, maar dat zijn hooguit enkele procenten.

Een beetje voorzichtig zijn is mijn credo, maar niet al te benauwd doen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2001, 07:13
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
In mijn geval heeft het niet met benauwd doen te maken. Ik heb gewoon geen credit card. Dit is voor het eerst in ongeveer 10 jaar dat ik daardoor kosten moet maken. Die kosten zijn een stuk lager dan 10 jaar lang een niet of nauwelijks gebruikte creditcard te hebben. Daar spek je de banken nog veel meer mee .

George

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Ik betaal ook al jaren zaken op het internet met een creditcard. Ik heb nog nooit problemen gehad en de creditcardmaatschappijen geven meestal de klant het voordeel van de twijfel, dus je loopt geen financieel risico.

En als ik naar het laatste bericht kijk: veel extra kosten en dit geld komt niet bij de maker van, in dit geval, DateBk4 terecht (en via hun dus ook niet bij het Gorilla reservaat).

Ik heb zelf geen zin in het spekken van de Post- en andere banken. Ook de creditcardsclubs verdienen uiteraard aan het gebruik van een creditcard, maar dat zijn hooguit enkele procenten.

Een beetje voorzichtig zijn is mijn credo, maar niet al te benauwd doen.

Groeten, Roel.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 november 2001, 07:30
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik had blijkbaar de indruk dat je wel een creditcard had, maar deze niet wilde gebruiken (aannames blijven 'gevaarlijk').

Van de andere kant was mijn reactie ook bedoeld voor diegenen die nog twijfelen over het betalen op het internet met gebruik van een creditcard t.o.v. geld overmaken naar het buitenland.

Palm ze, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023