Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 juli 2002, 15:05
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Vraag over mijn nieuwe nokia icm palm m100

Over enkele dagen krijg ik mijn gloednieuwe Nokia 6510 thuisgestuurd. Eindelijk heb ik dus een telefoontje die meer kan dan alleen bellen. (mijn voorgaande nokia 3310 kon uiteraard niets met een palm).
Door een tekort aan backups en lege batterijen van mijn Palm m100 kan ik weer helemaal van voren af aan beginnen. Ik wil mijn Palmpje dan ook gelijk zo inrichten dat ik mijn Chello email kan ophalen, de Volkskrant kan lezen (via Avantgo toch?) en een beetje internetten. Dit alles uiteraard via de Nokia 6510 die over infrarood en gprs beschikt (via het O2 netwerk).
Ook zou ik graag telefoonnummers ed vanuit de telefoon willen invoeren/bewerken op de palm en via de palm smsjes sturen. (Heeft nokia hier eigen software voor?)
Veel ruimte heb ik helaas niet op de m100, ik gebruik geen verdere andere 'grote' software dus nu is mijn vraag wat ik het beste voor software kan installeren, hoe ik mijn Chello email op kan halen en of iemand ervaring heeft met deze combinatie.
Eudora lijkt mij een mooi progje voor de email, klopt dit?

Vriendelijk bedankt,

p.s.: Door veel op het forum te speuren kom ik uiteraard ook veel te weten over al deze vragen, maar één duidelijk antwoord doet mij meer... bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2002, 16:07
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Vooruit dan maar...

Volgens mij kan dit allemaal, echter, je zal wel een internet inbel nummer (+ naam en wachtwoord) moeten hebben, om via je mobiele telefoon en Palm het internet op te kunnen.

Wat je dan kan gebruiken voor het ophalen van e-mail is bijvoorbeeld Multimail Dit bevalt mij erg goed, en daar haal ik dus ook via mijn telefoon (Nokia 6210) mijn chello e-mail mee op.

AvantGo heeft de mogelijkheden al ingebouwd om 'wireless' te syncen, je zal wederom wel een inbelaccount moeten hebben.

Wat betreft SMS'en, ook dat kan, maar dat gebruik ik zelf niet, daar zal je dus wel even voor moeten zoeken.

Verder is GSMTool ook een leuk programma om te gebruiken icm je GSM. hiermee kan je je telefoon boek beheren en nog wat meer.

Veel succes hiermee!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023