Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2003, 19:50
Adolph
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten T datebook bug?

Dag allemaal,

ik ben een nieuwkomer. Sinds enkele weken in bezit van een Tungsten en ben er erg tevreden mee. Wat mij echter opvalt is het gebruik van de navigator/ select toets in combinatie met datebook.

Wanneer ik met select een afspraak selecteer schuiven de weekdagen bovenaan het scherm een dag op. Dus 20 februari 2003 -normaal gesproken een donderdag- wordt ineens een vrijdag. Als je vervolgens met de navigator naar 21 feb gaat wordt de 21-ste een zaterdag.
Geen onoverkomelijke "bug"(?) maar wel vreemd. Opnieuw op de datebook button drukken geeft weer een normale dag aanduiding.

Heeft iemand anders dit ook aan de hand gehad? Is het wellicht interactie met een ander programma (niet OS5 compatible; [geinstalleerd: de meeste software essentials, AvantGo beta, FileZ, Grafitty anywhere, HandyShopper, Keyring, Life Balance + allerlei op de SD card)?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2003, 20:42
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Inderdaad, scherp gezien, Adolph. Dit fenomeen doet zich bij mij ook voor. Het is duidelijk een bug die zich openbaart als in Preferences > General > Formats de instelling "Week Starts" is ingesteld op "Monday". Als dit op "Sunday" is ingesteld gebeurt het niet. Ik geloof dat de standaard instelling "Sunday" is (= af fabriek of na een harde reset ). Als ik het wel heb is "Week Starts Sunday" ook de Amerikaanse standaard.

Gelukkig is het alleen een probleem met de weergave en worden niet de afspraken opeens naar andere dagen verschoven. Als je Datebook verlaat en weer binnengaat staat alles weer goed.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 februari 2003, 22:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het is wellicht een goed idee om hierover een mailtje te sturen naar Palmsource, wantja, die ontdekken dat nooit met hun eigen goedwerkende standaard
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2003, 12:54
Adolph
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de reacties. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan mij. Ik zal Palmsource een berichtje sturen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2003, 19:48
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
het ligt inderdaad niet aan jou, en ook niet aan de extra geinstalleerde applicaties. Ik heb het zelf ook gezien. Bij mij gebeurde het al voordat ik extra applicaties geinstalleerd had.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 februari 2003, 22:57
Adolph
Guest
 
Berichten: n/a
Voor wie geinteresseerd is in het antwoord van Palm:

"Thank you very much for your inquiry.
I understand that using the Date Book application if you select an
appointment using the select button, jumps the day indication on the topof the screen to the next day. I realize your concern and am pleased to offer you the following information towards resolving this issue.
It only happens when using the 5-way navigator and the week start is set for Monday. If the week start is set to Sunday this issue does not occur. If you have the Date bar with the week beginning Tuesday.
You can fix this issue by going to Prefs format and changing the week start to Sunday. Then you will be able to use the 5-way navigator with no problems. You can optionally, change the week start back to Monday and the Date bar will display the correct weekday. However, when you use the 5-way navigator and select a day the issue will persist.
For further questions you may send another E-mail message or use our
telephone support."

PalmSource biedt niet [eenvoudig] de mogelijkheid dit soort zaken te melden.
Wat mij betreft einde discussie tenzij iemand iets nieuws heeft toe te voegen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 februari 2003, 19:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Korte samenvatting: Gebruik de TT niet waar deze voor bedoeld is en dan ondervindt u geen problemen. Lekker apparaat.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 februari 2003, 21:59
Adolph
Guest
 
Berichten: n/a
Domo,
ik ben erg tevreden over het apparaat en gebruik het met veel plezier en zonder echte problemen. Het antwoord van Palm is natuurlijk beneden de maat. Maar het probleempje is natuurlijk ook niet echt serieus, hooguit knullig (net als het antwoord van Palm).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 februari 2003, 20:03
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
week begin

Bij mij is het probleem ook opgelost met het op zondag starten van de week,het antwooerd van Palm vind ik serieus want als je het goed bekijkt en begrijpt start ook de week alsyijd op zondag.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 februari 2003, 21:32
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
Het antwoord van palm is waardeloos, je geeft mensen de keus om de week te starten op zondag of maandag, dan moet je ook zorgen dat dit met alle knoppen werkt.
Palm aan de slag dus en oplossen
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 februari 2003, 16:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb eigenlijk nog nooit gevonden dat de week op zondag begint (eerlijk is eerlijk, dit is een eindeloze discussie) en mijns inziens werkt ook geen enkel bedrijf met die dag als begin van de week. Dus moet je organiser daarin meegaan. Zo lastig zal de bug ook niet te verhelpen zijn. Het zit vast wel in OS5.2 en daarom doen ze geen moeite voor een patch, wat dus wel begrijpelijk is.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 mei 2003, 23:39
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb een Tungsten|C voor me liggen met OS 5.2.1. Het probleem met de verspringende dagen komt in deze OS versie niet meer voor.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 mei 2003, 08:36
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Question

Vraagje hierover:

Is OS 5.2.1 alleen voor de Tungsten|c verkrijgbaar of ook voor de T.Heb alles gezocht maar kan niets vinden.Wel verhaal over OS 6 maar dat ligt noor in het verschiet.

Groet:wodkadrinker
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023