Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20 april 2002, 15:47
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Talking UPDATE

Update: De reviews zijn na een hectisch weekje toch gereed gekomen.
Nu hebben mijn stukjes altijd een kritische lezer nodig en die vond ik gelukkig in de persoon van één der moderatoren. Maar toen ik mijn reviews inleverde, bleek mijn corrector het juist ook erg druk te hebben. Ach, zo gaan die dingen soms. Samenloop van omstandigheden.
Voor je het weet staan de reviews op de site.

Ter geruststelling: Je zult drie artikelen aanteffen: Eén review van de Navman GPS 500, één van de Holux GM-251 en een vergelijking tussen die twee (met conclusie) op basis van een aantal criteria.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #22  
Oud 20 april 2002, 21:22
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Reviews

En zoals Roel al aangaf, de reviews zijn inmiddels helemaal door Gonny gecorrigeerd en online geplaatst.

Veel leesplezier! Roel (aka Jeeptricks), ontzettend bedankt voor het schrijven!

Laatst gewijzigd door gonny; 28 december 2002 om 13:55.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 21 april 2002, 11:10
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Thumbs up

Eindelijk zijn ze er.

Ik heb ze met veel belangstelling gelezen.
Het zal mijn keuze ongetwijfeld helpen.

Thankx

Kleine kritiche noot:
Ik mis eigenlijk de bijkomende kosten van de Holux, te weten:
- Houder voor in de auto € 40
- Software € 49 TomTom Citymaps Europe
€ 49 TomTom ruteplanner Europe

Totaal € 138
Holux € 199
Compleet € 337 voor de Holux

Compleet voor de Navman € 369

Ik denk dat de keuze gemaakt is samen met de goede reviews.

Thankx Roel

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #24  
Oud 23 april 2002, 00:58
hansvdael hansvdael is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2000
Locatie: Waalre
Berichten: 68
Stuur een bericht via ICQ naar hansvdael
Beugel Holux GM-251

Een bevestigingsbeugel om de Holux aan de voorruit te bevestigen is bij DSH electronics te koop voor 10 euro!

Hans
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 april 2002, 01:01
hansvdael hansvdael is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2000
Locatie: Waalre
Berichten: 68
Stuur een bericht via ICQ naar hansvdael
TomTom route 3 of route 4?

Welke verbetering heeft Route 4 t.o.v. Route 3? Wie heeft er ervaringen in het gebruik van dit programma samen met de Holux GM 251?

Hans
Met citaat reageren
  #26  
Oud 26 april 2002, 18:32
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Reactie op http://www.palmclub.nl/reviews/acces...gps/vergelijk/ (en de betreffende losse reviews)

Goeie reviews van beide apparaten. Ik denk dat als ik de problemen van andere navman gebruikers hier zo op het forum gezien heb dat ik dan ook wel denk dat de holux de betere keuze is.

Ik had wel nog een vraagje over deze quote:
Citaat:
De substantieel hogere baudrate van de Navman zal zich ongetwijfeld vertalen in minder ‘gedwarrel’ rond de eigenlijke positie
Hoe kom je daar zo bij? De baudrate heeft toch helemaal niets te maken met de kwailiteit van de fix? Het enige voordeel dat ik kan verzinnen (bij een hogere baudrate) is dat je sneller de fix gedisplayed krijgt. Dat zou je met heel veel "marketingszin" wel hogere nauwkeurigheid kunnen noemen, maar een betere fix levert het niet op.

Is het overigens zo dat je Palm altijd opgeladen wordt als je de boel aansluit op de aansteker? Ik vroeg me namelijk af of dat niet schadelijk was voor de batterij. LiIon accu's hebben namelijk maar een beperkte levensduur. Mijn Palm Vx van 2 jaar oud heeft nog maar minder dan de helft van zijn oorspronkelijke capaciteit over.

Ik heb altijd mijn Palm Vx willen opladen via de Streetfinder GPS, m aar dat heeft me er eigenlijk altijd van weerhouden. Bij de Clie zag ik dat je deze los kunt voorzien van stroom (voor de lopende verbruiken) en opladen van de accu.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 26 april 2002, 19:49
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Past de holux soms in een RandMcnally autohouder? Ik vroeg me dit af aangezien de vorm van de holux erg lijkt op de RandMcnally voor de V(x). Of zit de vrouwvriendelijke antenne dan in de weg? Overigens erg onder de indruk van de holux. Mocht ik overgaan op de 515 oid, dan is dat een serieuze kandidaat. Helemaal alsie ook in de Mcnally houder zou passen.
__________________
Treo Pro
Met citaat reageren
  #28  
Oud 26 april 2002, 20:59
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
rharing:
Ik weet het niet. Inderdaad was die raamhouder van de V niet slecht. De hoogte in het algemeen en de uit te klappen antenne zijn vast het probleem. Want als ik het goed heb, zit er een soort veer-constructie op de bovenkant van de houder, waardoor die ruzie zal krijgen met de antenne.

Patrickl
Citaat:
Dat zou je met heel veel "marketingszin" wel hogere nauwkeurigheid kunnen noemen, maar een betere fix levert het niet op.
Dat klopt.

Citaat:
Is het overigens zo dat je Palm altijd opgeladen wordt als je de boel aansluit op de aansteker? Ik vroeg me namelijk af of dat niet schadelijk was voor de batterij. LiIon accu's hebben namelijk maar een beperkte levensduur. Mijn Palm Vx van 2 jaar oud heeft nog maar minder dan de helft van zijn oorspronkelijke capaciteit over.
Ja, je Palm wordt bij alle twee altijd opgeladen. Bij de Holux moet je echt niet de 3 meegeleverde AAA-batterijen plaatsen en dan de boel aan het boordnet zetten. De batterijen gaan koken en de chemische troep zal subiet de klemveertjes doen wegbranden. Koop dus meteen oplaadbare batterijen. Die worden mee opgeladen.
Tja, van die levensduur: zou dat zo'n effect hebben? Je hebt boordspanning nodig om gedurende je rit je Palm aan te kunnen houden. Mocht je je Palm in de houder uit zetten, dan trek je, als het je een wezenlijke zorg is, de plug eruit.


Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 26 april 2002 om 21:10.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 26 april 2002, 21:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
oldy,

Als je Atlas koopt ben je voor $35 klaar en dan heb je tenminste bruikbare kaarten en een hele route in een keer.

Da's dan misschien het grootste voordeel van de Holux. Dat je niet standaard €150 extra betaald voor wat software en een houdertje, maar dat je het zelf kan kiezen.

jeeptricks,

Een LiIon accu heeft een levensduur van ongeveer 1000 cycli. Daar ben je rap doorheen als je je Palm dagelijks nog een keer in je auto oplaad.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 26 april 2002, 22:04
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Jeeptricks,

Thankx voor de toevoeging.

het wordt nu erg interresant.

Danny
Met citaat reageren
  #31  
Oud 27 april 2002, 00:54
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Patrickl, op http://www.pdaforum.de/newsgroup/200.../msg01609.html en daaromheen stonden geruststellende nuanceringen over de definitie van een laadcyclus en het verschil tussen Lithium Ion en Lithium Polymeer accu's.
Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 27 april 2002 om 10:37.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 29 april 2002, 15:04
YvoTuk
Guest
 
Berichten: n/a
Question GPS Holux en co..

Na de recentie op palmclub ging ik eens op zoek naar die befaamde Holux en landde bij de NL importeur.

"Twee weken levertijd" was het antwoord daar (iets anders dan wat op de site staat!)

Vervolgens (ik heb deze week een tocht waarbij ik een GPS dingetje had willen hebben) heb ik de duitse importeur gebeld. Die had echter een heel ander verhaal:
De Holux heeft last van technische problemen; het display van de Palm zou gaan knipperen of na verloop van tijd ongewenst uitgaan etc. etc. Men verwachtte in Duitsland dat er over een week of twee een nieuwe versie van de firmware uit zou komen waarbij dit probleem opgelost zou zijn...

Zijn er intussen meer ervaringen met die Holux? Rammelt het nog of is het allemaal wel ok?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 01 mei 2002, 02:16
hansvdael hansvdael is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2000
Locatie: Waalre
Berichten: 68
Stuur een bericht via ICQ naar hansvdael
Beste Yvo,
Ik heb de Holux nu 3 dagen uitgeprobeerd, maar geen last gehad van knipperende schermpjes of een uitvallende Palm. Ik ben in Brussel geweest, en daar kostte het mij wel enige moeite om een eerste fix te krijgen. Dit is denk ik vooral te wijten aan de "hoge gebouwen". Thuis heb ik die problemen niet meer ervaren. De beugel van € 10,-- voldoet ook goed in de auto!

Succes, Hans
Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 mei 2002, 23:46
alfred
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Yvo,

ik heb een Holux van het eerste uur (vanaf medio maart) gebruik hem zeer frequent en heb nog geen enkel probleem gehad met mijn palm 505.

Hans, heeft die houder een dopje wat je op de achterkant van de GPs moet lijmen en een uitschuifbare verbindingsstrip met de zuignap ?
Die leek mij namelijk niet zo degelijk en je kon de hellingshoek er ook niet mee instellen.

Alfred
Met citaat reageren
  #35  
Oud 13 juni 2002, 17:34
Tsjaikovsky
Guest
 
Berichten: n/a
Question GPS voor CLIE

Hallo allemaal,

Misschien voor sommigen een domme vraag, maar ik heb me suf gezocht en ik kon het antwoord niet met zekerheid achterhalen, vandaar dus toch maar even hier: gaan de Holux GM251 en de Clie T625C ook samen?

Ik hoop dat iemand dit weet, of er zelfs ervaring mee heeft. Alvast bedankt!

Tsjai
Met citaat reageren
  #36  
Oud 13 juni 2002, 17:40
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsjai,

Dat gaat niet samen nee. Het ontwerp sluit aan om een Mxxx series palm. Een Clie heeft een heel andere vorm en andere connector.

Een Clie T625C heeft ook geen "echte" seriele uitgang, dus daarbij is het sowieso lastig om een GPS aangesloten te krijgen op de cradle connector.

Ik heb met wat moeite wel mijn RandMcNally GPS voor Palm Vx omgebouwd voor aansluiting op de Clie T625C, maar dat is niet echt een aanrader.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 14 juni 2002, 15:31
Tsjaikovsky
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy GPS voor CLIE

, das balen! Is er een andere oplossing, of kan de CLIE gewoon niet met GPS samen (ondanks het mooie scherm)?

Tsjai
Met citaat reageren
  #38  
Oud 14 juni 2002, 15:56
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou, ja. Je moet zorgen voor een serieele kabel die werkt met de GPS die jij hebt. Misschien dat een hotsync cable met een nullmodem ertussen werkt, maar dat heb ik niet geprobeerd. Ik heb een GPS kabel gekocht bij pc-mobile en die werkt in ieder geval niet (staat nu ook op de site vermeld). Die kabel zou wel moeten werken met een Garmin GPS (ze hebben daar zelfs een speciale kabel voor).

De meeste losse GPS ontvangers hebben een signaal nodig van de palm dat ze aan moeten blijven staan. Bij de GPS kabel van pc-mobile is die draad niet aangesloten en fuit de GPS dus na 1 minuut uit. Ik neem aan dat dat bij de Holux muis ontvangers ook wel zo zal werken, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb zelf wat spullen gekocht om een geintegreerde RS232 converter en oplaad kabel te maken. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen om echt wat te solderen, maar het zag er niet zo heel ingewikkeld uit.

Sony verkoopt in Japan overigens een GPS module die in het memorystick slot gaat. Helaas heb je dan dus geen memorystick meer om je kaartjes op te zetten (en die zijn vaak vrij fors)
Met citaat reageren
  #39  
Oud 19 juni 2002, 20:36
Graham
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy GM251+ problemen

Hhm, heb net mijn GPS op mijn m500 geprobeerd en dat lijkt niet zo supergoed te gaan. Na enkele moeilijkheden met fixen in't stad (zelfs met extra antenne), lijkt het scherm meer contrast nodig te hebben als de GPS aan staat en flikkert het scherm ook steeds min of meer. Na het gebruik (afzetten Palm en GPS) gaat ie soms niet meer aan, kort of lang drukken helpt dan niks, lichtje wil niet meer branden! 'k Heb het op verschillende Palms geprobeerd, allemaal m500. Nog mensen met deze problemen?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 20 juni 2002, 16:51
kapperruud
Guest
 
Berichten: n/a
Question Slot GPS

Hallo,

is er toevallig iemand die weet wanneer er een gps module op de markt komt die je in het card slot van de M505 kunt doen?

groetjes Ruud!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023