Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 maart 2005, 19:25
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
TomTom en Treo 650?

Hallo,

Ik heb gezocht maar kon niets vinden vandaar mijn vraag.
Kan TomTom draaien op de Treo 650 of moet ik wachten op TT Mobile 5?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 maart 2005, 20:39
RichardT3
Guest
 
Berichten: n/a
Naar mijn weten werkt alleen Tom tom mobile op de Treo 650.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 maart 2005, 00:23
MAL MAL is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 26
Volgens deze site werkt tomtom 2004 wel op de treo 650 http://www.palmfocus.com/treo650software.asp


"UPDATED 12/2/2004 8:49:00 AM CST
The only problem on the Treo 650 is when the phone rings, the navigator 2004 software quits and I have to restart."

Ik heb ook een berichtje naar TomTom geschreven hieromtrent. Ik ben Tungsten T3 'r en wil best overstappen, maar als ik dan ook tomtommobile moet kopen, wordt het me te gortig.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 maart 2005, 22:24
MAL MAL is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 26
Goed,
ik ben er na veel speuren eindelijk uit.

TomTom for Palm, dus de allereerste tomtom versie voor os, kan dus wel gedraaid worden op de Treo650.
Je hebt dus niet noodzakelijk het nieuwe pakket nodig. Om deze versie te laten draaien moet je wel even een patch downloaden van de amerikaanse tomtom site.
Opmerkelijk is overigens dat TomTom Europe mij bij navraag hetvolgende antwoord terug stuurde:

"Dear xx,
We will only support the TREO 650 with the new MOBILE 5 software which will debut in April.
We hope to have answered your question to your satisfaction.
With best regards,

The TomTom Customer Support Team"

Dit antwoord deed mij vermoeden dat het toch mogelijk moest zijn en wat zoeken leverde dus resultaat.

Een opmerking: als je tijdens het gebruik van TomTom for Palm gebeld wordt op je Palm, dan schakelt TomTom uit en moet je opnieuw gegevens invoeren.
Dat probleem zal je waarschijnlijk niet hebben met mobile 5.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 maart 2005, 22:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
MAL, ik had het je ook al via PM gevraagd, maar zou je - ondanks goede bedoelingen - niet meer willen crossposten op het forum? (twee identieke berichten in 2 verschillende threads posten). Thanks and keep on posting.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 maart 2005, 11:00
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
TomTom draait nu op mijn Treo 650. Wel heb ik de patch voor versie 4.420 van de US site gehaald. http://www.tomtom.com/support/suppor...Language=4&M=0

Er is een opmerkelijk verschil tussen de T3 en de Treo TomTom versie: de palm ‘harde’ knoppen werken weer!! Je kan dus direct naar je agenda of telefoon. Dat is goed nieuws, mogelijk dat er nog andere verbeteringen zijn.
Heeft iemand 4.420 op de T3 geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 maart 2005, 11:29
feek's schermafbeelding
feek feek is offline
Senior lid
Voornaam: Félippe
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 74
ja, zie hier.

Jij hebt dus geen hotsync problemen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 maart 2005, 20:09
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Dank je voor de referentie. Inderdaad, geen problemen zoals op daar gemeld worden. Maar ik gebruik de TREO met TT pas 1 dag!
Ik heb wel problemen gehad om die 4.420 update te installeren op de Treo 650. Naar RAM geheugen zorgde ervoor dat ik geen TT audio had. Naar de SD kaart in de Treo lukte niet via Hotsync. Uiteindelijk direct naar de TT SD kaart via een kaartlezer en de files met de hand verplaatst.

Vandaag voor het eerst TT op de 650 gebruikt met een bluetooth TT GPS unit: werkte goed. Ik heb nog niet getest hoe het met een BT headset werkt. Zal dat t.z.t. bij de andere themalijn melden. zie http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=19725

Een groot verschil met mijn T3 en TT lijkt de batterijduur: Op de 650 was 1 uur op alleen de batterij van de 650 nauwelijks te zien op de laadstatus.

Laatst gewijzigd door Dick99999; 31 maart 2005 om 18:56.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 mei 2005, 10:28
DIL
Guest
 
Berichten: n/a
Dick
Ik heb onlangs de TOMTOM navigator besteld voor mijn Treo 650. Op de verpakking is staat vermeld dt de volgende producten ondersteund worden: Tungsten T3, T5 & Zire 72. De productnaam is GPS Navigator TOTOM PalmOne.
Inhoud: Bluetooth GPS receiver, and AC adapter , car cradle, 4 CD ROMs Navigator 2004.
Tijdens de installatie geeftde hotsync de volgende foutmelding:
“Unable to create handheld database. SyncCreateDB returned 4019. HotSync Exchange synchronization failed Protocol error: The requested command is not supported (4019).
Deze fout komt voor zowel op de 1 GB card installatie en via Palm powered-handheld Main memory.
Op mijn palm is er nog 3MB free memory. De CD rom versie is 4.42.
Is de TOMTOM Mobile 5 versie reeds verkrijgbaar voor Treo650?
Wie heeft THE SOLUTION??

Laatst gewijzigd door Bram; 29 mei 2005 om 10:33. Reden: fonttags, sizetags en overbodige enters verwijderd
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 mei 2005, 10:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Tijdens de installatie geeftde hotsync de volgende foutmelding:
“Unable to create handheld database. SyncCreateDB returned 4019. HotSync Exchange synchronization failed Protocol error: The requested command is not supported (4019).
Volgens deze pagina helpt het verwijderen van de bestanden in ""Program Files\PalmOne\<UserName>\Exchange\To".

Citaat:
Is de TOMTOM Mobile 5 versie reeds verkrijgbaar voor Treo650?
De versie van Tomtom voor de Treo650 heet niet langer Mobile, maar gewoon Navigator. Ze zorgen wel voor verwarring. Maar die versie is nog niet uit, hoewel hij wel in mei uit zou komen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 mei 2005, 13:03
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi Dick99999

Citaat:
Een groot verschil met mijn T3 en TT lijkt de batterijduur: Op de 650 was 1 uur op alleen de batterij van de 650 nauwelijks te zien op de laadstatus.
Ik heb ook al een tijd zitten kijken naar de Treo 650. Vooral de betere battery life spreekt me aan. Verder is het een smartphone dus is hij ook robuuster en kan hij beter in daglicht gebruikt worden. Daar komt nog bij dat mijn telefoon het gaat begeven en dat mijn T3 langzaam aan het sterven is aan 'mad digitizer syndrom'. Verder is het toepassingsgebied van mijn Palm sterk aan het verschuiven richting meer mobiel gebruik (bijv. GPS tracking).

Aangezien ik zelf ook een T3 heb, heb ik wat vragen aan jou:
  • Als je TomTom navigator en je BT muis aanzet hoe lang duurt het dan voordat de batterij van de Treo 650 leeg is?
  • Is het display van de Treo 650 beter te lezen dan dat van de T3? Ik persoonlijk zie helemaal niets op het scherm van mijn T3 in zonlicht.
  • Kan de Treo 650 inderdaad tegen een regenbuitje?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 mei 2005, 14:03
DIL
Guest
 
Berichten: n/a
hello Dick9999
Bedankt for de speedy antwoord. Installatie werkt. Maar ik heb nu problemen om het spiul te extiveren.
via TTCODE.COM activatie code van 3 * 5 letter cijfer combinatie ontvangen, maar bij activatie op Treo650 geeft wrong activation code . de 15 codes achter elkaar ingevoerd en geprobeerd met spatie tussen de ( letter code. Beide combinaties geven de zelfde fout. Wht is wrong???
bedankt voor de support
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 mei 2005, 14:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIL
hello Dick9999
Bedankt for de speedy antwoord. Installatie werkt. Maar ik heb nu problemen om het spiul te extiveren.
via TTCODE.COM activatie code van 3 * 5 letter cijfer combinatie ontvangen, maar bij activatie op Treo650 geeft wrong activation code . de 15 codes achter elkaar ingevoerd en geprobeerd met spatie tussen de ( letter code. Beide combinaties geven de zelfde fout. Wht is wrong???
bedankt voor de support
Stel die vraag dan aan Tomtom support, zij hebben jou die code gegeven, het is hun product, en zij geven er gewoon support op.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 mei 2005, 16:20
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIL
...Tijdens de installatie geeftde hotsync de volgende foutmelding: “Unable to create handheld database. SyncCreateDB returned 4019. HotSync Exchange synchronization failed Protocol error: The requested command is not supported (4019)....Wie heeft THE SOLUTION??
De installatie rechtstreeks naar de SD kaart lukte mij ook niet, Ik weet niet of ik die specifieke foutmeldingen kreeg.
Ik heb de 'advanced' (dacht ik) optie gebruikt tijdens de installatie van TomTom op de PC. Die optie kan op de PC een directory aanmaken met de files. Deze kunnen dan met een card reader aan de PC rechtstreeks op de SD kaart geladen worden (copy in windows). Is nog veel sneller ook .... als je een SD cardreader op de PC hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
...
  • Als je TomTom navigator en je BT muis aanzet hoe lang duurt het dan voordat de batterij van de Treo 650 leeg is?
  • Is het display van de Treo 650 beter te lezen dan dat van de T3? Ik persoonlijk zie helemaal niets op het scherm van mijn T3 in zonlicht.
  • Kan de Treo 650 inderdaad tegen een regenbuitje?
....
Ik nog niet geprobeerd hoelang de Treo met Navigator meegaat. Als ik dat een keer doe, meld ik het. De T3 lijkt mij onscherper maar het grote scherm heeft duidelijk voordelen boven de Treo, tenzij je jonge goede ogen hebt. Ik heb niet zo'n last van zonlicht en de T3, maar de Treo lijk mij helderder. Ik heb de Treo nog niet onder de douche gebruikt.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Stel die vraag dan aan Tomtom support, zij hebben jou die code gegeven, het is hun product, en zij geven er gewoon support op.
Mee eens, e-mail TomTom support reageert snel. Maar bij mijn kaarten van Europa zat een foute code (UK). Dat werd netjes door de installatie/activatie procedure gemeld. Het duurde echter vrij lang per e-mail voordat ik TomTom kon overtuigen dat er ergens anders, niet bij mij, een fout gemaakt was.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 29 mei 2005 om 17:05.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 mei 2005, 17:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Mee eens, e-mail TomTom support reageert snel. Maar bij mijn kaarten van Europa zat een foute code (UK). Dat werd netjes door de installatie/activatie procedure gemeld. Het duurde echter vrij lang per e-mail voordat ik TomTom kon overtuigen dat er ergens anders, niet bij mij, een fout gemaakt was.
Denk je dat DIL's proces versneld wordt wanneer hij die vraag dan hier op de forums stelt?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 mei 2005, 21:37
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Vergerleken met de T3 is het batterygebruik op de Treo650 grandioos. Na 1 uur navigeren met bluetooth staat de battery nog op 90% !

Beeld is behoorlijk goed te lezen met zonlicht maar spiegelt wel wat.

Ook de stem is op de treo beter, op mijn T3 klinkt bram wat aarzelend (over 400 meter ......... links), op de treo spreekt hij veel vlotter.


Olga
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 mei 2005, 13:07
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Met de 4.420 update geinstalleerd, loopt TomTom goed op mijn Treo 650. Echter, ik kreeg een telefoontje binnen, dat ik heb laten lopen (dus niet opgenomen of geweigerd). Daarna kreeg ik een spontane softreset. Klopt dit?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 mei 2005, 16:07
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Met de 4.420 update geinstalleerd, loopt TomTom goed op mijn Treo 650. Echter, ik kreeg een telefoontje binnen, dat ik heb laten lopen (dus niet opgenomen of geweigerd). Daarna kreeg ik een spontane softreset. Klopt dit?

Groet,

Peter
Soft resets komen inderdaad en helaas voor op de Treo 650, ook los van TomTom. Ik krijg ze voornamelijk bij het intikken van Bluetooth keys en veel bij gebruik van Versamail. De telefoon had je volgens mij gewoon kunnen opnemen. Daarna TomTom herstarten en deze gaat automatisch door alsof er geen interruptie is geweest.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 31 mei 2005, 17:53
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Ik heb overigens nog wat extra informatie over TomTom en Treo 650 v.w.b. battery life.

Op de volgende link link is te zien
hoe iemand zijn Palm Treo 650 op de fiets gebruikt met TomTom. Van deze persoon kreeg ik het volgende te horen over battery life:
Citaat:
Ik rij een hele dag, zeker 7 uur met een volle lading met BT GPS en TomTom 4.4. Dit is n.m.m. heel lang. Ik heb een 2e accu mee en ik kan in de Quest - die ik 12V heb laten uitrusten - de Treo ook nog opladen. Een extra accu kun je mooi laden in de los leverbare lader waar je de Treo in kunt zetten. Accu en lader kosten ieder een 30 euro en dat is heel redelijk.
Ik ben bijzonder enthousiast over de Treo. Ik wacht in spanning op Navigator 5 die ook navigatie per fiets mogelijk moet maken.
Veel succes.
Verder is er nog een andere link waar je soortgelijke informatie kan vinden.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #20  
Oud 31 mei 2005, 18:04
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Navigator 5 upgrade is vanaf morgen (1 juni) beschikbaar. Zie: www.tomtom.com

Groet,

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023